חיפוש

כיצד מנקים את הכתמים השונים מהשטיח?

תאונות קורות ושטיחים מתלכלכים. אם אתם לא רוצים לשלם על ניקוי יבש – יש כמה שיטות לניקוי ביתי. כל כתם דורש חומרים מעט שונים, כפי שתוכלו לראות בטקסט שלפניכם.

 

איך מנקים שתן משטיח

אחד הגורמים הכי חשובים שצריך לבצע ניקוי פיפי משטיח הוא הזמן. ככל שתקדימו לנקות את השתן כך קטן הסיכוי שיישאר אחריו כתם. כדי לנקות פיפי משטיח, אתם קודם כל צריכים לספוג את השתן כמה שיותר מהר. לאחר מכן, שפכו מעט מים עם סבון כלים על האזור המלוכלך. השלב הבא יהיה פיזור של מלח או סודה לשתייה על הכתם. לבסוף השתמשו בשואב אבק כדי לנקות את הכל.

ניקוי פיפי משטיח

איך מנקים קיא משטיח

כדי לנקות קיא משטיח, כל מה שתצטרכו הוא מי חמצן או חומץ לבן 5% (החומץ הפשוט והמוכר), מים פושרים, כפית, סקוץ' או שפכטל (תלוי עד כמה הקיא הספיק להתייבש) ומטלית. קודם כל, אספו מה שאתם יכולים מהקיא עם הכפית או הסקוץ' (או השפכטל, במקרים ממש קשים). אחר כך, רססו את המים עם מי החמצן או החומץ על הקיא וסביבו. אל תערבבו חומץ ומי חמצן.

האזור המלוכלך בשטיח צריך להיות ספוג בתמיסה. לאחר מכן, החלו מניגוב וספיגה של האזור. אפשר להשתמש במטלית, כפי שהצענו קודם, או במגבות נייר. אם תבחרו להשתמש במגבות נייר, צריך להחליף את המגבת בכל פעם שהיא נעשית ספוגה לגמרי.

 

איך מנקים יין אדום משטיח

משקה מוגז דיאטטי ומקור לבדיחות על התנהגות "זקנה" של חברים, לסודה יש שימוש נוסף – ניקוי יין אדום משטיחים. כדי לנקות יין אדום משטיח, כל מה שתצטרכו הוא בקבוק או שניים של סודה (תלוי בגודל הכתם) וכמה מטליות יבשות. קודם כל, עליכם לספוג את הכתם בצורה הטובה ביותר שתוכלו עם מטלית נקייה ויבשה.

לאחר מכן, יהיה עליכם לשפוך מעט סודה על הכתם. לאחר מכן, ספגו שוב את הכתם ואת הסודה. חזרו על הפעולה הזו מספר פעמים – ותראו כיצד הכתם נעלם לאט לאט ובהדרגה. לא מומלץ למחזר מטליות שכבר השתמשתם בהן לניקוי היין בתהליך, משום שהן עלולות להחזיר חלק מהיין לשטיח.

ניקוי פיפי משטיח

איך מנקים קפה משטיח

כדי לנקות קפה משטיח, תצטרכו מטליות יבשות, מים קרים ותערובת של אבקת כביסה עם מים בשפריצר. קודם כל, יהיה עליכם לספוג כמה שיותר מהכתם עם מטלית או מגבת נייר. לאחר מכן, שפכו מעט מים קרים על הכתם. ספגו את המים הקרים, וחזרו על הפעולה עד שהכתם דוהה באופן משמעותי. השלב האחרון בתהליך יהיה פיזור של תמיסת אבקת הכביסה והמים עם השפריצר, ושפשוף עדין של הכתם עד שהוא יעלם.

 

סיכום

לסיכום, זה לא קל לנקות כתם משטיח – אבל זה אפשרי. אם לא תהיו מרוצים מהתוצאה, אם תמיד יכולים להזמין שירות ניקוי שטיחים מקצועי.

ניקוי פיפי משטיח

אולי יעניין אותך גם