חיפוש

האם פומרניין הוא כלב ביתי?

כאשר אנחנו ניגשים לאמץ כלב, אנחנו צריכים להתחשב בשאלת האופי של הגזע – האם הוא מתאים לגידול ביתי? האם הוא כלב בעל אופי משפחתי? בכל הנוגע לפומרניין, אתם יכולים להיות רגועים! מדובר בגזע ביתי, חברותי ומשפחתי.

 

כלבי פומרניין – היכרות ומאפיינים

במידה ואתם מתעניין  כלבי פומרניין, כדאי שתכירו מעט רקע.
פומרניין הוא גזע כלבים עתיק, הנקרא על שמו של "פומרניה" – אזור במרכז אירופה. מדובר בכלבים זעירים, מצד אחד בעלי אופי נוח ומשפחתי, ומצד שני נבחנים למדי.
לכלבי פומרניין אופי אמיץ, לעיתים חצוף, והם נחשבים לבעלי תעוזה, גם מול כלבים גדולים מהם.
כלבים סקרנים ומלאי חיים אלה מגיעים למשקל של עד 4 ק"מ בלבד, לאורך של כ- 40 ס"מ ולגובה של כ- 20 ס"מ (ואפילו פחות). הם חיים בין 12 ל- 16 שנים.

 

מי הכי יפה בעיר?

היות ומדובר בכלב קטן שאינו גדל, הוא בעל מראה שובב ומקסים שקשה לעמוד בפניו, וגם כשהם בוגרים – הם נראים כמו גורים חמודים. פרוותם של כלבי פומרניין לרוב לבנה, אפורה או חומה-בירה. לעיתים ניתן למצוא שילובים. מדובר בפרווה ארוכה ומחממת, השימושית מאוד בחודשי החורף. עם זאת, במהלך הקיץ היא עשויה להפוך למטרד. מסיבה זו, וכן גם למען עיצוב היופי, בעליהם של כלבי פומרניין נוהגים לדאוג לכלבם ל"תספורת" ובכך לעצב את פרוותם. תחרויות יופי של כלבי פומרניין נפוצות מאוד, היות וכאמור, מדובר בכלב שובה לב.

 

אופי ומזג – הכל באילוף

כלבי פומרניין מתאימים להיות כלבים ביתיים, זאת בהנחה ותהליך האילוף החל בגיל צעיר.
אופיו הדומיננטי והעקשן של הכלב, לעיתים אפילו חצוף, דורש אילוף מוקדם, סדיר ועקבי. רק חינוך יציב יוכל לעזור לפומרניין להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הגלום בו להיות כלב בוגר חכם הקשוב לבעליו וממושמע לכלל ההוראות.

 

מתי צריך להיזהר?

לכלב פומרניין, שגודלם זעיר, עצמות רכות הנשברות בקלות ומפרקים עדינים. לכן, משחקים בתוך הבית צריכים להיעשות תחת פיקוח. למשל, קפיצה על מיטה או שולחן עלולה לגרום להחלקה, שעשויה להיגמר בפציעה מסכנת חיים. זה עשוי לקרות גם בטיולים, בשימוש לא מותאם במתקני גינת הכלבים.
עוד במהלך טיולים, חשוב לשים לב שהגודל הזעיר עלול להוביל את הפומרניין ללכת לאיבוד תוך הזדחלות למעברים צרים, מתחת למכוניות וכו'.

 

יחס עם כלבים אחרים

כלבי פומרניין חסרי תחושת נחיתות, וכאמור הם אמיצים. במידה והם מרגישים תחת איום, הם לא יביעו פחד אלא יבחרו לנבוח בתוקפנות על כלבים אחרים או על בני אדם אחרים (בעיקר במקומות הומי אדם). במידה ויש לכם כלב נוסף (או חיית מחמד נוספת בבית), מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי של מומחה על מנת להרגיל את הפומרניין לחברה הנוספת.

כמו אצל גזעים אחרים, אך במיוחד במקרה של כלבי פומרניין, אילוף מקצועי ואימונים הם אלה שיבטחו לכם לממש את הפוטנציאל הגלום בחברכם ההולך על ארבע – אל תוותרו על כך! עוד על כלב פומרניין למכירה.

 

אולי יעניין אותך גם

BMI של חתול
כיצד נקבע BMI של חתול?

לאחרונה אנו מקבלים פניות מצד גולשים רבים שמבקשים לדעת איך הם יכולים לדעת אם החתול שלהם סובל מהשמנת יתר. מדובר במצב שבעלי חתולים מכירים מקרוב.

קראו עוד »
מזון
אוכל לחיות: זה רק פט בסט!

פטבסט הינה חנות חיות הממוקמת ברמת גן ומספקת ציוד ומזון לבעלי חיים למגדלים פרטיים ומקצועיים מן המותגים המובילים בעולם ובמחירים משתלמים במיוחד. בחנות תוכלו למצוא

קראו עוד »