חיפוש

האם כלב שיצו יכול להישאר בבית הרבה זמן 

כלבי שיצו הם כלבים שופעי חיבה, שובבים ונבנים. הם לרוב אוהבי ילדים ואף מקבלים בשמחה חיות אחרות בבית, בתנאי שהם נחשפו אליהם כבר מגיל צעיר. מכיוון שרמת האנרגיה שלהם נמוכות יחסית הן יכולים להישאר בבית זמן רב. לא דרוש להם זמן פעילות רבה בחוץ ומספיק להוציא אותם לטיולים רגליים קצרים. עוד על כלבי שיצו בהמשך מאמר זה.

 

מסגרת האכלה מאוזנת

מבנה פיהם של השיצו קטן יחסית בהתאם לגופם הזעיר, לכן יש לבחור עבורם מזון בגודל קטן ונוח ללעיסה. על מנת לשמור על הפרווה המיוחדת של השיצו, יש להקפיד על מזון מועשר הכולל מרכיבים לחיזוק של העור והפרווה. על מנת למנוע השמנת יתר של כלבי שיצו צריך להקפיד על שעות קבועות לארוחה וכך לספק מסגרת בריאה וקבועה ולאזן  את הנטייה שלהם לאכילה מופרזת.

שי צו

שגרה של טיפוח

הפרוה של השיצו הינה ארוכה, צפופה ורכה  וכוללת גם שכבה תחתונה שופעת. מכיוון שהשיער של כלב שיצו צומח מאזור גשר האף כלפי מעלה מומלץ לאסוף את השער באזור זה באמצעות גומייה. כאשר הפרווה של כלב שיצו ארוכה מדי כדאי להיוועץ בספר מומחה כיצד לספר אותו. הפרווה דורשת הברשה מתמדת על מנת לשמור על מראה נאה ולמנוע היווצרות קשרים. עוד על שיצו למכירה ראו כאו.

כדאי להרגיל את הכלב לשגרת הטיפוח כבר מגיל צעיר, על מנת שזו לא תיתפס אצלו כמטלה מעיקה. אין צורך ברחצה תכופה וחשוב לאחר כל פעילות אשר כללה מים לייבש את הפרווה עד תום. כדאי גם לנקות עם מים באופן יומי את אזור הפה ולנקות שאריות מזון באזור זה.

 

דורש תשומת לב

כלב שיצו הוא כלב שדורש תשומת לב רבה  והטיפול היומיומי שלו יחסית ארוך בהשוואה לכלבים אחרים. השיצו אוהב מאוד לתפוס בדברים וכדאי לפנק את הכלב בצעצועים קטנים דמויי טרף על מנת שייהנה לשחק בהם כראוי. מדובר בכלב נאמן וחביב במיוחד התאים למשפחות עם ילדים ולמי שגר בבנייני דירות מכיוון שהוא אינו צריך להוציא אנרגיה רבה ויכול להישאר בבית שעות ארוכות.

שי צו

כלב ערני

למרות שהשיצו הינו כלב קטן הו יכול להיות כלב שמירה טוב בגלל ערנותו וקולניותו כך שהוא ידווח לכם על כל אורח וכדומה. כלב שיצו  נוטה לתקשורת טובה עם אנשים אחרים כולל ילדים בכל גיל כמו גם עם כלבים אחרים. הרעיון של כיף אצל כלב שיצו הוא לשבת בחיק בעליו  ולהתנהג בצורה מקסימה בעת שהבעלים צופה בטלוויזיה או עושה כל דבר אחר.

 

סיכום כלב שיצו

לסיכום. במאמר זה עסקנו בנושא של כל שיצו וציינו כי מדובר בכלב שיכול להישאר בבית הרבה זמן. כפי שציינו מדובר בכלב שאינו צריך חצר גדולה והוא מתאים גם למי שמתגורר בבניין רב קומות. מדובר בכלב מלכותי עם פרווה ייחודית ומקסימה והוא מהווה בן לוויה מרשים לכל מי שמחפש כל שמהווה את מרכז תשומת הלב בכל מקום שהוא הולך אליו.

שי צו

אולי יעניין אותך גם

BMI של חתול
כיצד נקבע BMI של חתול?

לאחרונה אנו מקבלים פניות מצד גולשים רבים שמבקשים לדעת איך הם יכולים לדעת אם החתול שלהם סובל מהשמנת יתר. מדובר במצב שבעלי חתולים מכירים מקרוב.

קראו עוד »
מזון
אוכל לחיות: זה רק פט בסט!

פטבסט הינה חנות חיות הממוקמת ברמת גן ומספקת ציוד ומזון לבעלי חיים למגדלים פרטיים ומקצועיים מן המותגים המובילים בעולם ובמחירים משתלמים במיוחד. בחנות תוכלו למצוא

קראו עוד »