חיפוש

מתכננים לבנות בית? תחשבו על מכולות – לגזור ולשמור

אם גם אתם חולמים על בית משלכם, אבל חוששים כי לאור המצב הכלכלי אין לכם שום סיכוי להשיג אחד, המאמר הבא הוא בשבילכם. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים בוחרים לבנות את ביתם ממכולות והתופעה הזו רק זוכה ליותר תהודה ככל שמצוקת הדיור מתרחבת. בית ממכולה אולי נשמע על הנייר כמו פתרון זמני ולא איכותי, אך בזכות הטכנולוגיה שקיימת כיום מדובר על פתרון שלא נופל מבניית בית מבטון וטיח.

איך שלא נהפוך את זה, מחירי הבתים בישראל הם מהגבוהים בעולם. יש המון גורמים שאפשר להצביע עליהם ולהגיד שבגינם המחירים גבוהים כל כך, אבל אנחנו לא מעוניינים כרגע לדבר על הבעיה אלא להציע פתרונות ברי קיימה שכל אחד ואחת יכולים ליישם כבר היום. כשהתחלנו לחפש אחר פתרונות שכאלו נחשפנו לעולמות שלמים וחדשים כמו תחום הבניה הקלה ושאר פתרונות טכנולוגים שמטרתם להוזיל את מחירי הבניה.

אבל מעל לכול התבלט פתרון דיור אחד שלאחרונה זוכה לתהילה ברחבי העולם – בניית בית ממכולה. הפתרון הזה הוא פשוט למדי, לוקחים מכולה רגילה שבמקור נועדה לשינוע או לקירור ובעזרת הכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותנו הופכים אותה ליחידת דיור לכל עניין ודבר. לצורכי הכתבה פנינו לגורם בכיר מחברת "שדה" המובילה בתחום המכולות לשימושים שונים, כדי להבין בצורה מעמיקה יותר על הנושא – בנייה ממכולות.

אנחנו רוצים להציע לכם מבט מעמיק אל תוך עולם בתי המכולות כדי שיהיו לכם את כל הנתונים והמידע הדרוש כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי עתידכם.

 

איך מכולה יכולה להפוך לבית?

המחשבה שאפשר לקחת מכולה ולהפוך אותה לבית לא מתיישבת בקנה אחד עם כל מה שהורגלנו לחשוב על בתים. בעבור רבים מאיתנו בית צריך להיבנות מארבעה קירות של לבנים וגג רעפים, אבל כששואלים את האנשים שמאחורי "שדה" מגלים כי המציאות שונה לחלוטין ממה שחשבנו.

"המכולה שאנחנו מכירים כיום לשינוע היא המצאה חדשה יחסית שהגיעה לחיינו בסוף שנות ה – 50, אבל לא הרבה זמן לאחר מכן בשנת 87' כבר הוגשה בקשה לפטנט על בית ממכולה. כשבוחנים את הנושא מגלים כי אותו אדם שהגיש את הפטנט ממש לא היה הראשון שחשב על הסבה של מכולה לבית.

עוד קודם לכן בשנות ה – 70 ארכיטקט בריטי כתב תזה שלמה על הנושא ואפילו בנה כמה בתי מכולות, אבל רק בשנת 2012 העניין תפס תאוצה בזכות זוג אוסטרלי שבנה אחוזה בגודל של 557 מטר רבוע רק ממכולות". "התהליך שבמהלכו הופכים מכולה לבית מגורים לכל עניין ודבר הוא לא ארוך במיוחד, אבל הוא דורש כלים וציוד מתאים. בשלב הראשוני צריך לתכנן את הבית בצורה מדויקת שכן התכנון האדריכלי ישמש אותנו לאורך כל הדרך.

אחרי שיש בידנו את תוכנית העבודה אנחנו מתקינים קירות, רצפה וגג בתוך המכולה כדי להפוך את המבנה לאטום ומבודד ברמה הגבוהה ביותר. בשלב זה אנחנו משתמשים בטכניקות עבודה שמגיעות מהבניה המתקדמת ונעזרים בחומרי הגלם האיכותיים ביותר כדי שהתוצר הסופי יהיה איכותי.

צורת העבודה שלנו מאפשרת לנו לקחת כמה מכולות שאנחנו רוצים ולחבר אותן יחדיו כדי לייצר בית עם מספר חללים וקומות, כך שממש לא מדובר רק על פתרון זמני אלא על פתרון דיור לכל עניין ודבר".

בית מכולות

מה הדברים שצריך לדעת על בניית בית ממכולה?

  • גודלה של מכולה סטנדרטית הוא 2.5 מטר על 12 מטר, חיבור של שתי מכולות יחדיו יוצר יחידה משותפת שגודלה 60 מ"ר.
  • בשל המעטפת הייחודית של מכולות, מומלץ לתכנן בתים למגורים ממכולות שגודלם לא עולה על 120 מ"ר. כמובן שאפשר לבנות מבנים גדולים יותר, אך הדבר לא תמיד יהיה משתלם כלכלית.
  • בבסיסה מכולה נועדה לעמוד בלחצים גבוהים ובתנאי אקלים קשוחים. החוזק המבני הזה משמש אותנו כבסיס העבודה, אך אנחנו דואגים תמיד לשדרג את פנים הבית במראה מודרני ומעוצב יותר.
  • מבחינת החוק במדינת ישראל בניית בית ממכולה דורשת היתר בניה ככל בית אחר. זה אומר שבתים ממכולות חייבים לעמוד בכל דרישות הבניה והתקנות הקבועות בחוק כך שמדובר על בניה איכותית וחזקה.
  • המודולריות שיושבת בבסיס התכנון של בתים ממכולות מאפשרת לנו לעצב בתים ייחודיים ומקוריים כך שאפשר לחשוב מחוץ לקופסה ולהגיע לתוצאות מרשימות.
  • כחלק מיתרונות שיטת הבניה ממכולות אפשר למנות מהירות, חיסכון בקונסטרוקציות בטון שמתבטא בעלויות כלליות נמוכות יותר ומעל הכול היתרון האקולוגי שבדבר.
  • לא חייבים להשאיר את המראה החיצוני כמות שהוא, אלא אפשר לבחור כל גימור חיצוני שרוצים.

אנחנו מודים מאוד לחברת שדה על הזמן ועל התשובות שחלקו עימנו ואנחנו מקווים שבעבור אלו מכם שמתכננים להקים בית בקרוב המאמר סייע. יש לנו בעבורכם עוד מאמרים ומידע רב שממתין באזור "לבית ולגינה" שלנו. אתם מוזמנים לבקר ולהתרשם וכמובן שנשמח לשמוע את דעתכם על בניית בית ממכולה – האם הייתם בונים אחד כזה למשפחתכם?

בית מכולות

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »