חיפוש

אימות מסמכים לבית איך עושים בצורה חוקית

הליכים בירוקרטיים שונים מצריכים לעיתים מסירה של מסמכים שאיננו מכירים בהם מקרוב. עובדה זו ידועה לנו, מכיוון שנתקלנו בה לא מזמן והבנו שעלינו לקחת את העניין בידיים. לכן, יצאנו לבחון את כל המסמכים הדרושים ולכתוב מדריך שיציג בכל פעם מסמך אחר.

המטרה שלנו היא להעלות את המודעות לנושא ולאפשר לכם, הגולשים, להכיר בקלות בכל המידע הדרוש לכם. מדריך זה ירכז הפעם את כל המידע על אימות מסמכים לבית, כדי שתוכלו לדעת איך ניתן לבצע את ההליך באופן חוקי.

 

אימות מסמכים – מה זה?

מן הראוי שנציג תחילה את ההגדרה של המושג "אימות מסמכים" שלשמו התכנסנו כאן היום. נציין שזהו מסמך שניתן על ידי נוטריון שעברה הסמכה להיות מורשה חתימה (עורך דין שיש לו ניסיון שעולה על 10 שנים בתחום והוא עבר הסמכה ייעודית לנוטריונים).

שכן, הוא יכול לקבל לידיו מסמכים שונים ולהוסיף עליהם חותמת נוטריונית שמעניקה למסמך תוקף משפטי. ברגע שתרחיש זה קורה, המסמך הופך להיות מאומת. הליך האימות החתימה מצהיר בסופו של דבר על 2 הדברים הבאים:

  • תקינות החתימה שלכם: הנוטריון מצהיר שחתמתם על גבי המסמך ללא כפייה מגורם חיצוני ובזמן שהייתם צלולים בדעתכם
  • זהותכם: הנוטריון מצהיר במסמך שהוא פגש אתכם ואימת את הזהות שלכם בהתאם לקבוע בחוק

מדריך זה מתמקד במי שזקוקים להציג אימות מסמכים לבית. לכן, נדגיש שתרחיש מסוג זה מצריך פנייה לנוטריון כללי. בעוד אחרים שמעוניינים לרכוש בית מחוץ לארץ, בארצות הברית לדוגמא, יצטרכו לפנות לקבלת שירותי אימות מסמכים בשגרירות ארצות הברית.

מסמך

חשיבות הפנייה לנוטריון

מי שמתכננים לקנות בית וזקוקים לאימות חתימה מצד נוטריון, צריכים לערוך בירור מעמיק אודות טיבו, במיוחד אם מדובר בבית שנמצא מעבר לים. שכן, מסמכים שחתומים על ידי נוטריון בחו"ל, צריכים להיכתב בשפה המדוברת במדינת היעד. כך שחשוב לפנות למי שמכיר בשפה זו על כל בוריה.

 

הגעה לנוטריון מומלץ – כך עושים זאת

העידן הטכנולוגי מאפשר לנו להגיע לבעלי מקצוע שנחשבים לטובים ביותר בכל תחום. כידוע, עליכם לקבל את שירותיו של נוטריון מקצועי, כדי שתוכלו להיות בטוחים שיש בידיכם מסמך קביל מבחינה משפטית שניתן יהיה להגיש אותו לגורמים מוסמכים ללא בעיה. כדי שזה יקרה, עליכם לעיין בחוות דעת שנכתבו על ידי הנוטריון ברחבי הרשת. נמליץ להתמקד בלשונית הביקורות של גוגל ולגלוש גם ברשתות החברתיות, כדי שתוכלו להיחשף בין היתר לעמודים עסקיים.

 

השורה התחתונה – כך עושים את זה

כל אחד יכול לבצע אימות מסמכים לבית בצורה חוקית, תוך פנייה לנוטריון מוסמך. כעת, אתם יודעים מה תצטרכו לעשות, כך שנותר לכם רק ליישם את האינפורמציה שהוצגה בשורות שלעיל. נאחל בהזדמנות זו שתבצעו פנייה חכמה ושתחזיקו בהקדם האפשרי במסמכים הדרושים לכם.

מסמכים לבית

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »