חיפוש

כמה עולה ביטוח מבנה משותף והאם זה משתלם?

דירת המגורים שלנו אינה נכס שבא לנו ברגל, אם לא הפתיע אותנו דוד זקן במתנת חתונה חגיגית של דירה קומפלט, הרי שארבעת הקירות הללו יקרים לנו מאוד, ואנו מעוניינים שהנכס הנדל"ני שלנו ישמור על ערכו לטווח הארוך במצב אופטימלי.

אולם, המציאות בשטח מראה שלמרות רצוננו העמוק שכך יהיה, פגעי הטבע חזקים מאיתנו וגנבים אף פעם לא שאלו רשות לפני שפרצו לדירה פרטית, איך נוכל לבטח את עצמנו במקרה של נזק כלשהו? את הדירה עצמה ביכולתנו לבטח במסלול ביטוח נפוץ, אולם מה לגבי הרכוש המשותף לדיירי הבניין? 

ביטוח מבנה משותף הינו הפתרון האולטימטיבי, מה מחירו? האם שווה לרכוש פוליסה כזו? תמצתנו לכם את התשובות במאמר הקצרצר הזה, שווה קריאה.

 

מדוע אנו צריכים פוליסה של ביטוח מבנה משותף?

כיוון שאנו מתגוררים במבנה בית משותף, שהגדרתו אגב, היא מבנה הרשום בפנקס הבתים המשותפים, שבו דרים מספר דיירים בנכסים נפרדים, קיימות סכנות תיאורטיות רבות כמו רעידות אדמה או דליקה, העשויות למוטט את הבניין ולהזיק לו משמעותית: התפוצצות בלון גז, פגיעה של טילים, פריצה ועוד. במידה ורק הדירה שלנו מבוטחת, נוכל לקבל פיצויים בשווי הדירה, אולם לא נוכל לבנות מחדש את הריסות הבית המשותף כיוון ששאר הדיירים אינם מבוטחים בביטוח מבנה משותף.

בנוסף, ישנה אחריות משותפת של כלל הדיירים על פגיעה כתוצאה מרשלנות שאירעה בתחומים המשותפים בבניין. נזקים רבים עלולים להיגרם לאינסטלציה של חלקים אלו, למעליות, לחדר מדרגות, למחסנים, לגג ועוד.

ברוב הבתים המשותפים מעסיק וועד הבית עובדים שונים כמו מנקים, גננים ואינסטלטורים, אם הם נפגעים במהלך עבודתם, במסגרת החלקים המשותפים, הם רשאים לתבוע את כלל דיירי המבנה המשותף בתביעת נזיקין, כאשר חומרת הפציעה תשפיע על סכום הפיצויים אותו יידרשו הדיירים לשלם.

לא מתחשק לכם לדלדל את חשבון הבנק שלכם או לשבור קופות חיסכון רק כי אורח אנונימי נכנס לבניין שלכם ומעד על מדרגה שבורה? אנחנו מבינים אתכם, ולכן ממליצים בחום על ביטוח מבנה משותף, כפוליסה המהווה הגנה במקרים רבים של נזקים בשטח הבניין.

 

כמה עולה ביטוח מבנה משותף והאם רכישת פוליסה אכן משתלמת?

קודם כל נסביר את מה מכסה ביטוח המבנה המשותף: ביטוח של מבנה בית משותף מעניק כיסוי ביטוחי במקרים של סערות, גשם חזק, פגיעת ברק, רעידת אדמה שריפה ופריצה. בנוסף, רוב חוזי הביטוח של מבנים משותפים יכילו סעיפים שיתייחסו לנזקים בצנרת, בחשמל, מערכת הביוב, חבות כלפי צד ג' מפני נזקי גוף ומוות וחבות כלפי עובדים הממונים על ידי ועד הבית.

עלות של פוליסת ביטוח מבנה משותף גובה מאיתנו כמה עשרות שקלים מדי חודש, לפי רמת הכיסוי של הפוליסה, אולם היא מהווה הגנה גבוהה למקרים של נזקים מסוגים שונים. המלצה שלנו, לא שווה לקחת ריזיקה, הנזק עלול להיות גדול מדי, חבל שתיזכרו באופציה הזו רק לאחר מעשה.

 

לחיצת יד

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »