חיפוש

איך לבחור ארון אמבטיה מושלם

נמאס לכם מחלודה ומעץ מתנפח? החלטתם לשפץ את הבית ועל הדרך להחליף כמה רהיטים ולעצב הכל בצורה שונה ומרגשת? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את ארון האמבטיה המושלם.

 

גודל ומיקום הארון

ראשית – חשבו איך נכון לנצל את החלל הנתון. אם חדר האמבטיה מרווח, ייתכן ויוכל להתאים ארונות אמבטיה שיעמוד על הרצפה תחת הכיור. אך אם מדובר בחדר קטן וצפוף, על מנת לחסוך במקום מומלץ דווקא להשתמש באחד תלוי – ואם כבר לנצל את מיקומו לחלוטין – מומלץ כזה עם מראה על הדלתות.

שנית – הגודל. מה מספר הנפשות שמשתמשות בארון באופן תדיר? האם זהו מספר שעשוי להשתנות? כמה חדרי אמבטיה יש בבית בכלל (אם לדוגמה זהו חדר משני, אין צורך בארון שיכיל את כלל אביזרי הרחצה והטיפוח למיניהם)? לפי מחשבות מסוג זה, ולפי סגנון הנפשות הגרות בבית, קבעו את גודל הארון.

 

סוג דלתות הארון

לפי גודל החדר, וגם לפי מיקום האובייקטים האחרים, חשוב לשים לב אילו דלתות יהיו הנוחות ביותר במרחב. בחדר גדול אולי תתאים דלת נפתחת הצדה או מעלה, ולעומת זאת בחדר קטן – דלתות הזזה יחסכו הרבה מאוד מקום וימנעו תאונות במצח.

 

החומר ממנו עשוי הארון

בשונה מריהוט בשאר חדרי הבית, בו חומרים באיכות נמוכה יוכלו לשרוד זמן רב, בחדר האמבטיה חשוב מאוד לבחור רהיטים שעשויים מחומרים איכותיים ועמידים במים, שלא יחלידו או יתנפחו מהחשיפה לאדים:

ארונות שעשויים מHPL – וקרויים גם "סנדוויץ'" הינם כיום המומלצים ביותר בשוק, עקב עמידותו המחולטת של החומר בפני מים. בנוסף הוא עמיד בפני שריטות ואדים, וצורתו לא מתעוותת ומתנפחת. HPL  הוא חומר איכותי ואינו מכיל אסבסט וחומרים רעילים אחרים.

בעבר עץ הסנדוויץ' נחשב ליקר מאוד מאחר וטרם פותחו טכנולוגיות פשוטות לעיבודו, וברוב חדרי האמבטיה יכולתם למצוא ארונות שעשויים מחומרים זולים יותר, כאלה שהחלידו עם השנים או שהפלסטיק כבר החל להתנפח ולהתקלף.

כיום ארונות מעץ סנדוויץ' שכיחים הרבה יותר, לאורך זמן נשארים כחדשים, ואין צורך להחליפם אחרי כמה שנים.

 

צבע וסגנון הארון

השלב המהנה ביותר ברכישה הוא ללא ספק בחירת הקו העיצובי של חדר האמבטיה. רבים מעדיפים את ארון האמבטיה מעוצב בצורה קלאסית ועדינה, בגווני לבן או אפור, או לכל היותר צבע בהיר מאוד כמו תכלת או ירוק מנטה.

מומלץ מאוד לייצר משחק בין צבע הארון לצבע האריחים, זאת במיוחד אם גם אותם בחרתם באופן מסוגנן ויש בהם אפילו צבע אחד שקופץ לעין או יוצא דופן. לאלה שאוהבים צבעים נועזים, בחרו צבע אחד או שניים שהולכים טוב יחד, ורוצו איתם בעיצוב של כלל חדר האמבטיה.

שיהיה בהצלחה!

 

חלל מעוצב

אולי יעניין אותך גם