חיפוש

נזילה בצנרת הבית – פעולות שחשוב לעשות

לעיתים מתגלה נזילה בצנרת הבית, וכשזה קורה, ישנן מספר פעולות שחשוב לעשות.

נזילה יכולה לגרום לנזקים רבים בדירה, ואף להצפה.

לכן, אם גיליתם נזילה בצנרת ביתכם, עליכם להקפיד על הכללים, ולעשות את כל הפעולות הנדרשות, על מנת להימנע מנזק גדול, ולטפל בבעיה במהירות וביעילות.

 

איתור הנזילה

השלב הראשון במקרה של נזילה בצנרת הוא איתור הנזילה. אם הבחנתם בסימנים המעידים על נזילה, יתכן שתוכלו להשתמש בהם על מנת למצוא את המקום אשר ממנו נוזלים המים. איתור הנזילה הוא השלב החשוב ביותר, משום שהוא יסייע לכם לטפל בנזילה בצורה נכונה ויעילה. עם זאת, לא תמיד ניתן למצוא את מקום הנזילה המדויק, בעיקר כשמדובר בצנרת סמויה. לכן, אם באפשרותכם לגלות מהיכן נוזלים המים, הדבר יסייע לכם בהמשך. אם אינכם יכולים לאתר את הנזילה בעצמכם, צרו קשר עם אינסטלטור בהקדם האפשרי. לאינסטלטור יש את הכלים לאתר נזילה בתוך צנרת.

 

הערכת הנזק

נזילה מתגלה על ידי סימנים מסוימים. הימצאות של מים במקומות שהם לא אמורים להיות בהם, רטיבות, וכדומה. לאחר ששמתם לב לסימנים אלה, עליכם להעריך מה הנזק שנגרם, על מנת להתכונן ולתכנן את השלבים הבאים. לדוגמה, נזילה קלה מהניאגרה לא תחייב טיפול מיידי ודחוף, ואילו פיצוץ בצינור המים הראשי דווקא כן. הערכה נכונה של מידת הנזק תסייע לכם לתכנן כראוי את הצעדים הבאים שלכם.

 

סגירת ברז המים

סגירת ברז המים לא תיעשה בכל מקרה של נזילה, אלא רק במקרים מסוימים, לרוב במקרים בהם הנזק עלול להיות רב במיוחד. על ידי הערכה נכונה של הנזק שנגרם, תוכלו לדעת האם יש צורך בסגירה של ברז המים. לדוגמה, במקרים בהם יש חשש להצפה, עליכם לסגור את ברז המים במהירות האפשרית.

 

יצירת קשר עם בעל מקצוע

לאחר שנקטתם בכל השלבים שצוינו עד כה, עליכם ליצור קשר עם בעל מקצוע. בהנחה שאינכם אינסטלטורים מוסמכים, יתכן שאין ברשותכם את הכלים והידע הנדרשים על מנת לתקן את הנזילה. לכן, עליכם להזמין אינסטלטור לביתכם לצורך תיקון הנזילה. בהתאם לחומרת הנזילה, תדעו האם יש באפשרותכם לחכות לאינסטלטור מספר ימים, או שאתם צריכים למצוא בעל מקצוע שיגיע לביתכם באותו יום.

 

ייבוש וטיפול בנזק

כאמור, נזילה משאירה סימנים המעידים על קיומה. לאחר שזיהיתם את הסימנים, איתרתם את הנזילה, הערכתם נכונה את הנזק, במקרים מסוימים אף סגרתם את ברז המים, ויצרתם קשר עם בעל מקצוע תוכלו להתפנות לייבוש וטיפול הנזק שנגרם לדירה. שלב זה כולל ייבוש רהיטים וחפצים, טיפול בעובש, ספיגת מים, וטיפול בשאר נזקים שנגרמו בעקבות הנזילה.

 

סיכום

נזילה בצנרת הבית עשויה לגרום לנזקים רבים. משום כך, במקרה שבו גיליתם נזילה בביתכם, עליכם להקפיד על הכללים, ולבצע את כל הפעולות שפורטו לעיל. נסו לאתר את הנזילה ולהעריך את הנזק. בהתאם להערכה שלכם, שקלו אופציה של סגירת ברז המים, וצרו קשר עם בעל מקצוע. כך תוכלו להימנע מנזקים מיותרים.

 

צינור מים

אולי יעניין אותך גם

צינור מים ראשית
טיפול בנזילות בביתכם

אם הגשם תפס אתכם לא מכונים, והתחילו הנזילות אל תוך הבית, או שאולי מערכת המים שלכם החליטה לעשות קצת בעיות, וצינור אחד התפוצץ, הנה כמה

קראו עוד »