חיפוש

כיצד מתבצע תהליך כריתת עץ על ידי אגרונום מומחה?

תהליך כריתת עצים על מנת לפנות שטח עבור בניית בתים, בניינים, קניונים, תשתיות וכדומה, מחייב עריכת סקר עצים שתבוצע על ידי אגרונום מומחה.

אגרונום הוא חקלאי שלמד חקלאות כמקצוע ובכך הוכשר לעזור לכם בתהליך כריתת העצים.

סקר העצים שמבצע האגרונום הוא הכרחי על מנת לקבל היתר כריתה והוא צריך לכלול מספר פרטים חשובים לרבות:

סוג העץ, חשיבותו האקולוגית לסביבה, גודל העץ ומצבו הבריאותי.

 

מה הוא סקר עצים?

השלב הראשון שנדרש לערוך כאשר רוצים לכרות עצים הוא סקר עצים. מטרת סקר העצים היא להסביר על מצב העצים שנמצאים בשטח שבו אתם מתכוונים לבנות, על מנת לקבל היתר כריתה מפקיד היערות. סקר העצים נערך על ידי אגרונום מומחה בעל ידע רחב ומקצועי בענייני עצים לרבות: זיהויי שמות עצים, תכונות עצים שונים, זיהויי מזיקים ומחלות של עצים, ועוד. על מנת לערוך סקר עצים על הלקוח להגיש לאגרונום מפה טופוגרפית של השטח שערך מודד מוסמך ולערוך איתו סיור בשטח הבנייה. את סקר העצים הסופי יש לשלוח לפקיד היערות עבור קבלת אישורי כריתה לפי הדוח שכתב הסוקר.

 

אילו פרמטרים יש לכלול בסקר עצים?

מצב בריאותי

המצב הבריאותי של העץ הינו אחד הפרמטרים שנכללים בסקר העצים ושעל פיהם קובעים את הערך הכספי של העץ. מצבו הבריאותי של העץ מוערך על ידי ניקוד מאפס עד חמש כאש עץ מת מוערך ב0 ועץ בריא ב5. כאשר עץ מקבל ניקוד קטן מ3 על האגרונום לפרט ולנמק על בחירת הניקוד. ניקוד מצבו הבריאותי של העץ נקבע על סמך פרמטרים שונים לרבות: נטיית גזע העץ, מבנה השלד שלו, מספר הענפים השבורים או המסוכנים שקיימים בו, הפגעים והריקבונות שקיימים בעץ והמזיקים והמחלות שיש בו.

 

השטח שבו ממוקם העץ

בסעיף זה הניקוד נקבע על פי השטח שבו ממוקם העץ למשל: שטח פתוח, שטח ציבורי בנוי, פארק, חורשה, שטח מדברי ועוד. בסעיף זה הניקוד הוא בין 0 ל5 כאשר אם העץ ממוקם בשטח עיר או ישוב הניקוד שלו יהיה בין שלוש לחמש וככל שהעץ נמצא במקום ציבורי יותר ניקודו יהיה גבוה יותר מכיוון שתרומתו הסביבתית גבוהה יותר.

 

חופת העץ

בסעיף זה הניקוד נקבע על סמך הקוטר המירבי של חופת העץ הנבדק. הניקוד נע בין אחד לחמש כאשר ככל שקוטר חופת העץ גדול יותר כך הניקוד יהיה גבוה יותר.

 

מין העץ

כל עץ שמודד האגרונום מקבל ניקוד שונה מאחד עד חמש מתוך טבלה של מקדמים לערך המין. ניקוד זה נקבע על סמך תרומת מין העץ, חשיבותו, משך חייו הצפוי, קצב צמיחתו ונדירותו.

כל הפרמטרים המוזכרים כאן מסתכמים בסוף התהליך לשווי הכספי של העץ. כאשר רוצים לכרות עץ על היזם או הקבלן לשלם את ערכו החלופי ולאחר מכן יינטעו עצים בשווי הכולל של העץ שנכרת וכך ערך העץ ישומר.

לסיכום, כריתת עצים מחייבת להיעזר באגרונום מומחה שיעזור במשך כל התהליך. על מנת לקבל אישור כריתה מפקיד היערות, על האגרונום לערוך סקר עצים שיכלול פרמטרים שונים כגון: מצבו הבריאותי של העץ, מינו, מיקומו ועוד. שימו לב: כריתה ללא היתר מפקיד היערות מהווה עבירה פלילית שתביא אתכם למאסר. מומלץ להיעזר באגרונום מומלץ ומקצועי שיבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.

 

אנשי שרות

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »