חיפוש

יתרונות בהדברה ירוקה לבית או למשרד

המודעות העולה לגבי איכות הסביבה בה אנו חיים, והעמידות שפיתחו המזיקים כנגד חומרי ההדברה הכימיים, הביאה איתה שימוש נרחב יותר בהדברה ירוקה.

הדברה זו עושה שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ולאדם.

חומרים אלו, אינם מסוכנים לסביבה, כלומר – אינם מזהמים את האויר, האדמה והמים, ומתוך כך, גם אינם מסוכנים לאדם ולחיות הבית.

 

סוגי הדברה ירוקה

הדברה טבעית

משתמשת בחומרים טבעיים, הדוחים את המזיקים. לרוב אלו חומרי מיצוי מן הצומח, חומרים בעלי יכולת התפרקות והתכלות, ללא שאריות. חומרים אלו בעלי רעילות נמוכה ביותר וטווח פעילות קצר יחסית, ולכן יש צורך לחזור ולתחזק אותם.

 

הדברה ביולוגית

משתמשת בבעל-חיים המהווים את האויב הטבעי של המזיק, ומשנה

את מאזן הכוחות הטבעי באזור. לסוגי מזיקים שונים, קיימים אויבים טבעיים שונים. לדוגמה: המצאות של עכברים, יכולה להיפתר על ידי הוספת חתולים לאזור הנגוע. הדברת זו יעילה, רק כאשר אותם אויבים טבעיים נשארים באזור, ולכן היא בעלת יעילות נמוכה יחסית.

 

הדברה אקולוגית

עושה שימוש במכשירים שונים, המרחיקים או משמידים את המזיקים. לדוגמה: מלכודות פרומון, העושות שימוש בריח שמפיץ הורמון המין שמפרישה נקבת החרק, כדי למשוך וללכוד את הזכרים. דוגמה נוספת: מערכת רמקולים המשמיעה קול בתדר אותו אנו לא מסוגלים לשמוע, אך בעלי חיים מסוימים יכולים. עוצמת הקול, גורמת למכרסמים או לעטלפים, מצוקה קשה והם נוטשים את האזור.

 

שילוב שיטות הדברה בבית ובמשרד

כדי להגיע לתוצאות מיטיבות בהדברה הביתית ובמשרד, נהוג לשלב שיטות הדברה שונות של סופר הדברה, המבוססות על חומרים וטכנולוגיות ללא רעלים כלל. לדוגמה: פיתיונות ג'ל נגד נמלים, מלכודות דבק נגד זבובים וכנימות ועוד.

באופן שוטף, ישנה חשיבות רבה לניקוי הבית והמשרד, סילוק שאריות מזון ואטימת סדקים וחורים, וכן טיפול בעשביה בקרבת הבית והמשרד.

 

יתרונות ההדברה הירוקה

להדברה ירוקה שלל יתרונות, ההופכים אותה ליעילה ועדיפה על פני הדברה כימית:

  1. החומרים והמכשירים המשמשים בהדברה זו, הינם טבעיים ואינם מכילים חומרים רעילים.
  2. ההדברה הינה ספציפית למזיק בו מבקשים לטפל, ולא פוגעת בבעלי חיים אחרים הנמצאים באזור.
  3. ההדברה היא ללא ריח וסימנים.
  4. שלא כמו בהדברה כימית, אין צורך לעזוב את הבית, ואין צורך לפנות חיות מחמד, ילדים או תינוקות, ובמשרד – אין צורך לפנות ארונות או מגירות.
  5. ישנה אפשרות לבצע הדברה זו באופן עצמאי, כיוון שחומרי הדברה אלו מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה, לשימוש עבור הקהל הרחב.
  6. ההדברה, בדרך כלל, אינה הורגת את המזיק, אלא מרחיקה אותו.

 

לסיכום

ההבנה לגבי הקשר בין בריאות הסביבה ובין האדם, הביאה איתה הפחתה בשימוש בהדברה הכימית ומעבר להדברה ירוקה. היתרונות הרבים בהדברה זו, השומרת על בריאותנו וגם מרחיקה את המזיקים, הינם רבים ומשפרים את איכות חיינו.

 

תרסיס

אולי יעניין אותך גם