חיפוש

 מאיזה סוג עץ מומלץ לבנות פרגולה

חשיבות הפרגולה וחומרי הגלם שלה

אחת מצורות הבנייה החשובות ביותר בסגנון הבנייה המודרני היא הפרגולה. הפרגולה היא מעין מבנה העשוי משילוב וסירוג של קורות עץ ומשטחים, העוברים ליטוש, עיבוד וצביעה, עד ליצירת מבנה מקורה מסוגנן בצד הבית הפרטי או מבנה המגורים.

הקיץ הים תיכוני מספק לתושבי מדינתנו שמש קופחת, כך שלבד מהעיצוב המיוחד של הפרגולה, היוצר שילוב מקורי של בניה בעץ לצד מבני האבן הקבועים, ומסגנן את חזית הבית, היא מעניקה מרחב נעים ומוצל לישיבה והירגעות.

קיים מגוון רחב של צורות מומלצות לבניית פרגולה ומספר רב של מתקיני ובוני פרגולות. אך כאשר הגעתם להחלטה כי ברצונכם להקים פרגולה בביתכם, יהיה עליכם לדעת מהם העצים המומלצים לבניית הפרגולה, יתרונותיהם וחסרונותיהם, עוד קודם לבחירה במתקין הפרגולה.

אכן, לרבים מבעלי הבתים המעוניינים להקים פרגולה, חסר ידע חיוני זה, ולשם כך נציג בפניכם את סוגי העץ המומלצים לבניית פרגולה בצורה מפורטת.

 

סוגי העצים

עץ גושני

סוג העץ הראושן, הוא עץ גושני. קורות מסוג זה, מקצועות מגזע עץ יחיד כל אחת ויכולות להגיע לגובה רב, של עד כ- 12 מטרים. קורות עץ כאלו, נראות כקורות מחוספסות, בולטות וגסות, תכונה המשווה לפרגולה מראה אותנטי ייחודי.

לעיתים, החספוסים והבליטות יופיעו מעט לאחר רכישת הקורות שייראו במבט ראשון כחלקות ופשטות. פשטותו של העץ הגושני מעניקה לפרגולה יציבות ועמידות, נוסף על המראה המיוחד והמקורי.

ישנם שלושה סוגי עצים גושניים מרכזיים מהם מקימים פרגולות בארץ. עץ גושני לבן המיובא מאירופה והשימוש בו הוא הנפוץ ביותר עקב מחירו הנמוך יחסית. סוג נוסף של עץ גושני הוא, העץ הגושני מסוג דאגלס פייר, המתאפיין בגוון ורדרד. נוסף עליהם נעשה שימוש לעיתים בעץ אלון גושני המיובא מאירופה וארצות הברית ובעל קשיחות ואלגנטיות ייחודית.

 

עץ רב שכבתי

חומר גלם נוסף ממנו נעשות הפרגולות הוא עץ רב שכבתי. קורות עץ מסוג זה מורכבות ממספר חלקי עץ שונים, העוברים תהליך מיוחד של חיבור. כתוצאה מהתהליך האמור, ניתן לייצר קורות חלקות ופשוטות במגוון גדלים וצורות.

היתרונות של עץ מסוג זה, הם העלות הנמוכה של קורות מסוג זה ביחס לפרגולה המורכבת מעץ גושני, והמרקם החלק של קורות העץ, המתאים לעיצוב אלגנטי יותר למעוניינים בכך.

החסרונות הגדולים של בנייה בעץ זה, הן העמידות הנמוכה שלו באופן יחסי לקורות העץ הגושני, והצורך בשימוש בקורות מרבות יותר, עקב נטיית קורות אלו להתעקם במידת מה.

 

החברות המומלצת לבניית הפרגולה

לצורך בניית פרגולה בהתאמה נכונה למבנה אליו היא מוצמדת ולמזג האוויר, מומלץ להשתמש בחברות בעלות ניסיון והמלצות רבות בתחום זה. התקשרו לנציגי החברה ובעזרת המידע המוצג לעיל, הזמינו את בניית הפרגולה האיכותית ביותר עבור הבית או הבניין שלכם.

 

פינת ישיבה

אולי יעניין אותך גם

פרגולות עץ
פרגולות עץ

פרגולה מאפשרת ליהנות מהחוץ, מבלי להתפשר על הנוחות של הבית. פרגולה מעץ משתלבת באופן קוהרנטי עם הסביבה והצמחייה ויוצרת מראה טבעי לסביבת הבית, בחצר או

קראו עוד »