חיפוש

איך תהפכו את חצר הבית לנעימה לאירוח בקיץ

האירוח האופטימלי בימי הקיץ הוא בחצר, אך יחד עם זאת יש להפוך אותה לנעימה במיוחד כשמדובר על ימים או ערבים חמים. המאמר יפרט איך תהפכו את החצר שלכם נעימה לאירוח בקיץ.

 

הצללה בימים חמים

לחצרות רבים יש פרגולה בחצר שניתן לשבת מתחתיה וליהנות מצל ואוויר צח. חצרות ללא פרגולה יפיקו את המיטב בהתקנת גזיבו מתקפל. מדובר על מבנה ארעי העשוי מחומרים מתכתיים ומפלסטיק שנסגר מצדדיו ומלמעלה ביריעות העשויות מבד פוליאסטר. הגזיבו נראה כביתן מתומן ומשמש בגנים ציבוריים כמכסה מגשם וכאלמנט הצללה. כשמתקינים גזיבו בחצר ניתן לרהט אותו בפינת ישיבה ולהתקין אותו במיקום הרצוי בין אם ליד הבריכה ובין אם על הדשא. למבנה יש פתח רחב והוא מגיע בגדלים שונים. אפשרות נוספת היא להתקין הצללה מיריעות בד רק במקומות בהם קרינת השמש חזקה ולהסיר אותן לקראת החורף.

 

הקמת מטבח חיצוני ושימוש בגריל גז

האירוח האולטימטיבי בחצר הוא אירוח הכולל ארוחה על האש טעימה ומהנה. בחצרות רבים מתקינים היום מטבח חיצוני שיש לו תאי אחסון, כיור ומקרר קטן והוא משלב גריל גז בגודל הרצוי. אם אתם נוהגים לארח כמות של אנשים, רצוי שלגריל יהיה שטח צלייה רחב. מטבח חיצוני מאפשר לכם גישה מהירה להכנת המזון ולצליית הבשר מבלי להיכנס הלוך ושוב לתוך הבית ולהוציא את כלי האוכל והמרכיבים השונים.

 

אוורור והגנה מיתושים

אומנם בחצר לא ניתן להתקין מערכת מיזוג אוויר אך בהחלט ניתן להתקין בפרגולה מאוורר תקרה או להעמיד בשטח האירוח מאוורר עומד כדי שלאורחים יהיה נעים לשבת בחצר בשעות היום או הערב. דבר נוסף שיש לדאוג לו הוא קוטל יתושים חשמלי שאליו נתפסים חרקים ויתושים על מנת שלא יעקצו ויציקו לאורחים שלכם.

 

התקנת בריכה מובנית או מתנפחת

אירוח בחצר בימים חמים יכול להיות מהנה תוך שכשוך בבריכה בעיקר אם מדובר על משפחות עם ילדים. תוכלו לרכוש בריכה מתנפחת עם כיסוי בגודל שמתאים לכם ולפרק אותה לקראת החורף. אופציה אחרת היא להתקין בריכת פרספקס או בריכת בטון באופן קבוע לאורך השנה. אם תדאגו לקירוי שלה תוכלו גם ליהנות עם האורחים בבריכה בחורף. בכל מקרה יש לקחת בחשבון שהתקנת בריכה מחייבת תחזוקה, בטיחות וניקוי שוטף על מנת שתשמרו על בריאות המתרחצים.

 

פינות ישיבה נוחות וצמחייה

חצר נעימה לאירוח היא חצר המשלבת גינת פרחים נאים, צמחי תבלין, מטפסים, דשא טבעי או סינטטי ועצים. בין אם מדובר על גינה קטנה ובין אם על גינה גדולה היא צריכה להיות אסתטית ומטופחת. ביחד עם זאת יש לדאוג לאמצעי השקיה ולגינון שוטף. בנוסף, פינות ישיבה הכוללות כורסאות קש, כיסאות נוח, פופים ומחצלות יכולות להיות אטרקטיביות ונוחות לאורחים ולכם כאלמנטים קבועים או זמניים.

חצר הבית

אולי יעניין אותך גם

פרגולות עץ
פרגולות עץ

פרגולה מאפשרת ליהנות מהחוץ, מבלי להתפשר על הנוחות של הבית. פרגולה מעץ משתלבת באופן קוהרנטי עם הסביבה והצמחייה ויוצרת מראה טבעי לסביבת הבית, בחצר או

קראו עוד »