חיפוש

מה כרוך בגירושין מבן או בת הזוג?

אם הגעתם להבנה הכואבת שעדיף לשניכם לחיות בנפרד, ושכל אחד ילך לדרכו – ישנן מספר שאלות שעולות מיד בראש. כיצד יחולק הממון המשותף בין שניכם, מי יישאר בדירה הנוכחית ומי יעבור, וכמובן – מה יהיה עם הילדים? בשביל להבין במדויק מה כרוך בהליך הגירושין מבן או מבת הזוג, כתבנו את המאמר הבא.

 

האם המצב שלכם מחייב גירושין? לא בטוח בכלל!

בשנים האחרונות יש נהירה להליכי גירושין, עד כדי כך שלפי הפרסומים העדכניים ביותר – כ-15% מהזוגות הישראליים יגמרו בליבם על ההחלטה להתגרש. אך יכול להיות שהמצב הלא פשוט שאליו נקלעתם יכול להיפתר בקלות, בהנחה שאתם מאמינים שעוד יש תקווה – ולתקווה הזו קוראים הליך גישור.

הליך הגישור מתבצע ע"י מגשר מוסמך, שיודע להציג את המצב כראות עיניו באופן ניטרלי לאחר הבעת רגשותיהם ומחשבותיהם של כל אחד מבני הזוג, מה שעלול לתת פרספקטיבה שונה ממה שנוטים לראות ביום-יום. הליכי גישור פתרו אלפי מקרים שנראו "אבודים" תחילה, אך הסתיימו בשנים רבות ומאושרות של נישואין לאחר הגישור.

עורך דין גירושין

איך להתגרש באופן מכובד והדדי?

"צריך לדעת ממי להתגרש הרבה יותר ממי להתחתן" – זוהי אמרה שרווחת מאוד בשפה הישראלית, אך טומנת בחובה אמת גדולה. גם כאשר החלטתם להתגרש, עשו זאת באופן מכובד והדדי – למענכם, למען חבריכם ולמען המשפחות והילדים שלכם.

לדוגמא, כאשר עולה נושא חלוקת רכוש בין בני זוג, זוגות רבים מוצאים עצמם בריבים אינסופיים על עקרונות ועקשנות יתרה. אך ויתור ואבחנה מה באמת מהותי ועל מה אפשר "להחליק" יוכל להפוך גם את התהליך הקשה לתהליך שמתנהל בהדדיות וכבוד עבור האדם שעד לפני מספר שנים היה החצי השני שלכם.

בנוסף, עניין של משמורת על הילדים הוא נושא שעולה מהר מאוד כאשר מדובר על הליך גירושין. זכרו שכשם שאתם הורה לילדיכם, גם הפרטנר שלכם נמצא תחת אותה כותרת עבורם – והם צריכים את שניכם במיטבכם. זו הסיבה שהסדרי ראייה של הילדים באופן שווה יכול להיות משמעותי עבור כל הצדדים – גם להורים וכמובן עבור הילדים.

 

חושבים על להתגרש? אל תתייעצו עם חברים ומשפחה

אמנם האינסטינקט הראשוני כאשר ישנן מחשבות על גירושין מבת/בת הזוג הוא להיוועץ עם החברים הכי טובים שלנו ועם המשפחה – אלו שיהיו איתנו בטוב וברע, לא משנה מה יקרה. עם זאת, האמת היא שבמקרים של גירושין, זוהי החלטה שיכולה לעשות יותר רע מאשר טוב.

מאחר וקרוביכם ירצו בטובתכם, הם ינסו לרוב לרצות אתכם, ולתת את התשובות שאתם רוצים לשמוע – ולאו דווקא את מה שאתם צריכים לשמוע. אנשים ניטרליים, כמו מגשרים, יוכלו לתת אבחנה ניטרלית ומדויקת יותר עבור המצב שבו אתם נמצאים – ללא הנחות או עידון המצב. את דעתם של חברים ומשפחה השתדלו לשמור לסיטואציות אחרות בחייכם.

עורך דין גירושין

אולי יעניין אותך גם