חיפוש

בן הזוג קיבל רהיטים יקרי ערך בירושה – מה עושים?

נשים רבות מתמודדות עם הרגע שבו בן זוגם מקבל ירושה מאדם שהיה קרוב אליו. מעטות הן אלה שיודעות מה צריך לעשות במצב שכזה. יצאנו לבדוק את הנושא, כדי לבחון מקרוב את דרכי הפעולה שצריכות לבוא לידי ביטוי בעת קבלת נכסים מסוגים שונים. מדריך זה יתמקד בקבלת רהיטים יקרי ערך, הישארו כאן ותגלו מה עליכן לעשות בתרחיש שכזה.

 

תבדקו תחילה את טיב הרהיטים

נשים רבות מכירות את התרחיש שלפיו, הבעל מכניס לבית רהיט כלשהו שלא תואם כלל לעיצוב הכללי של הסלון. אם אתן מזדהות עם סיטואציה זו, כדאי שתדעו שהיא יכולה להתקיים במידה ובן זוגכן קיבל רהיטים בירושה. הם עשויים להיות אמנם יקרי ערך, אך לא בטוח שאלה יתאימו לסגנון שלכן. סיבה זו הובילה אותנו להמליץ לכן להימנע מהובלת הרהיטים כך סתם, אלא בחנו תחילה את טיבם. שכן, אם יתגלה שרהיטים אלה אינם מתאימים מפאת עיצוב או גודל הבית, אתם תצטרכו למכור או למסור אותם לגורם אחר.

תבדקו תחילה את טיב הרהיטים

 

כך תוכלו לקחת לידיכם את הרהיטים

אף אחד לא מוותר כל כך מהר על רהיטים יקרי ערך שיוכלו להוסיף כמה אפסים למצב העו"ש בחשבון הבנק. לכן, חשוב לדעת שמי שקיבלו רהיטים מטעם ירושה של בן זוג, צריכות לגשת עם בן זוגם וצו הירושה המקורי (או עם עותק "נאמן למקור") לגוף שמחזיק את הרכוש הכולל של הנפטר, כדי שניתן יהיה לקבל ממנו את הרהיטים. ראוי לציין שישנם מקרים שבהם הרכוש יוחזק על ידי גופים שונים. יש לפנות לעורך דין לענייני צוואה במידה ונתקלתן בתרחיש שכזה. שכן, לעיתים יש צורך בהתערבות מצדו, כדי שניתן יהיה לממש את צו הירושה.

 

בחרו בעורך דין מקצועי

חשוב לציין שהפנייה לעורך דין ירושה צריכה להתבצע לאחר בירור מעמיק בנושא. שכן, עליכן להיות בטוחות בכך שמדובר במי שיש לו ניסיון בקבלת רהיטים יקרי ערך שניתנו בירושה. ההמלצה הגורפת היא להגיע לאתר של עורך דין אקראי ולערוך חיפוש אודותיו ברחבי הרשת, כדי שתוכלו לקבל חוות דעת אמינות ולהבין אם יש לו ניסיון רב בתחום.

 

זה הזמן להחליט: לשמור או למכור?

בשלב מתקדם זה, אתן עשויות להחזיק ברהיטים יקרי הערך ולהכיר בטיבם. כך שנותר לכן להחליט יחד עם בן הזוג אם תרצו לשמור אותם לעצמכם, כדי לרהט את הדירה שברשותכם או שמא, תעדיפו להעביר אותם הלאה, לקרובי משפחה, חברים או מכרים.

 

לסיכום

עד כאן ההליך שצריך לבצע במידה ובן הזוג שלכן קיבל רהיטים יקרי ערך בירושה מאדם קרוב. כעת אתן יודעות מהן הצעדים שתצטרכו ליישם, כדי שיתאפשר לכן להשתמש ברהיטים אלה. זמין אתכן להעביר את המידע הלאה, כדי שנשים אחרות יכירו במידע חיוני זה.

זה הזמן להחליט_ לשמור או למכור

אולי יעניין אותך גם