חיפוש

כמה עולה להתקין מערכת חימום תת רצפתית

החורף הגיע ויחד איתו אנחנו זקוקים למערכת שתחמם בצורה נעימה את הבית שלנו. לא לחינם יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות בוחרים במערכת חימום תת רצפתית שתחמם להם את הבית. מדובר על מערכת שמפיצה חום נעים ופועלת בצורה הבטיחותית ביותר מבין כלל מערכות החימום שקיימות בשוק. אנחנו כאן כדי לספר לכם כמה תעלה לכם התקנה של מערכת כזו.

 

חימום תת רצפתי

עוד לפני שנדבר על מחיר חימום תת רצפתי, חשוב שנבין מהי בדיוק אותה מערכת. חימום לחימום תת רצפתי היא מערכת שמורכבת מצינורות שמותקנים תחת הרצפה. את הצינורות הללו מחממים בעזרת מים או חשמל, והחום שלהם עולה דרך הרצפה ומחמם את כל החלל שתחתיו הם מותקנים. הסיבה לזה היא שאוויר חם קל יותר מאשר האוויר הרגיל ולכן עולה כלפי מעלה.

חימום תת רצפתי2

 

כמה זה עולה לנו

המחיר של המערכת נקבע לפי שני פרמטרים שונים. הפרמטר הראשון הוא גודל השטח שבו מתקינים את המערכת. בדרך כלל המחיר נע סביב 120 ₪ עד 150 ₪ עבור מטר רבוע אחד. כמובן, מדובר על מחיר שמשתנה בין מתקינים שונים, אבל זהו טווח המחירים המקובל. המשמעות של זה היא שככל שהחלל שלכם יהיה גדול יותר כך התקנת המערכת תעלה לכם יותר.

אולם המערכת עצמה היא לא הדבר היחיד שאתם צריכים להתקין. כמו כל מערכת שמחממת מרחב, גם במערכת חימום תת רצפתית יש צורך בבקר חום, שידע למנוע בזבוז מיותר של חשמל. גלאי כזה עולה סביב ה500 ₪, ובכל מרחב תצטרכו לשים אחד כזה, מה שאומר שהמחיר הסופי משתנה גם לפי מספר המרחבים שבהם מתבצעת ההתקנה.

 

למה דווקא חימום תת רצפתי

את הסיבות לבחירה במערכת קשה למנות כאן, אולם ניתן להזכיר שתים מהמרכזיות שבהן. מחירי האנרגיה עלו בצורה משמעותית בשנים האחרונות, וכולנו מכירים את הקושי לשלם את חשבונות החשמל בימות החורף. מערכת חימום תת רצפתית עובדת בצורה חסכונית ותאפשר לכם למם את הבית בצורה זולה יותר מאשר על ידי מזגן או תנורי חימום, מוצרים שצורכים הרבה מאוד חשמל.

היתרון השני נוגע לסוג החום אותו המערכת מפיצה. אמצעי חום רבים מייבשים את החלל שבו מופץ החום, מה שאומר שאנחנו נאלצים לסגור אותם זמן לא רב אחרי שהפעלנו אותם. מערכת לחימום תת רצפתי מפיצה חום נעים במרחב בו היא פועלת ללא ייבוש האוויר.

 

לסיכום

המחיר של חימום תת רצפתי משתנה לפי גודל השטח שבו מתקינים את החימום ומספר החללים הנפרדים. מבחינת גודל השטח עליכם לקחת בחשבון מחיר שנע סביב ה150 ₪ עבור מטר מרובע אחד. מבחינת חללים, בכל חלל אמור להיות בקר חום שמווסת את פעולת המערכת, והמחיר שלו הוא בערך 500 ₪. שני היתרונות המרכזיים של המערכת הם הבטיחות והחום הנעים שהיא מפיצה.

למה דווקא חימום תת רצפתי

אולי יעניין אותך גם