חיפוש

מהפכה במטבח – כך תתכננו את השיפוץ במטבח

פסח בפתח ואיתו – עונת השיפוצים. ישראלים רבים מנצלים את האביב כדי לשפץ את המטבח שלהם. אבל שיפוץ המטבח אינו דבר מה בכך, זהו תהליך ארוך, יקר ומורכב. לכן, חשוב להשקיע מחשבה בכל שלב של שיפוץ המטבח. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת על תכנון שיפוץ המטבח.

 

קבעו תקציב

שיפוץ מטבח יכול להיות עסק די יקר, ולכן חשוב להגדיר תקציב לפני שמתחילים בפרויקט. הגדרת תקציב תעזור לכם לתעדף את השינויים השונים שאתם רוצה לעשות, ולהבטיח שלא תוציאו יותר מדי. אם, למשל, אתם רוצים לעצב מטבח לבן – כדאי לזכור כי שמכשירי חשמל וארונות לבנים נוטים להיות יקרים יותר מאשר מוצרים דומים בצבעים אחרים.

מטבח לבן

תכננו את הפריסה

לפני שמתחילים בשיפוץ, חשוב לתכנן מראש את הפריסה של המטבח. חשבו כיצד אתם משתמשים בחלל, ואילו שינויים תרצו לבצע כדי לשפר את הפונקציונליות של המטבח. כדי לתכנן את הפריסה בצורה הטובה ביותר – כדאי להתייעץ עם מעצבת פנים. למשל, אם אין לכם המון מקום במטבח – ארונות ומכשירי חשמל לבנים יכולים לגרום למטבח קטן להיראות בהיר ומרווח יותר.

 

שימו לב לתאורה

תאורה טובה חיונית בכל מטבח. טיפ שתוכלו למצוא בהרבה אתרי עיצוב פנים הוא לשקול להוסיף תאורה מתחת לארון כדי להדגיש את משטחי השיש החדשים והיפים שלכם. אל תסתפקו רק במנורות בתקרה. חשוב, כמובן, לקחת בחשבון גם כיווני אוויר ואור טבעי. אם יש במטבח חלונות – כדאי לקחת זאת בחשבון.

 

אל תשכחו מהריצוף

כשאתם משפצים את המטבח שלכם, אתם יכולים לשכוח מסוג הריצוף. אבל הרצפה היא חלק משמעותי לא רק בעיצוב היומיומי של המטבח – אלא גם של הפונקציונליות שלו. אם נחזור לדוגמא של ארונות לבנים, אולי כדאי לכם לבחור אפשרות ריצוף כהה יותר כדי להוסיף ניגודיות לחלל. לחלופין, אתם יכולים ללכת על אפשרות של ריצוף בצבע בהיר כדי ליצור תחושה בהירה ואוורירית.

מטבח לבן

אי אפשר בלי מכשירי חשמל

אם אתם משפצים את המטבח – כדאי לכם לחשוב גם על לעדכן את מכשירי החשמל שלכם כחלק מהשיפוץ. חשוב לבחור מכשירים בגדלים פונקציונליים (שיכולים להשתנות בהתאם להיקף השיפוץ). כמובן שמכשירי החשמל שאתם בוחרים צריכים להתאים לעיצוב הכללי של המטבח.

 

היום שאחרי – חשבו גם על התחזוקה

חשוב לחשוב כמה תחזוקה ידרוש המטבח החדש שלכם. למשל, ארונות בצבעים בהירים יכולים להראות מלוכלכים בקלות רבה יותר מאשר צבעים כהים. אם תבחרו בארונות לבנים, למשל, תצטרכו להיות מוכנים לנקות אותם בתדירות גבוהה.

 

סיכום

לסיכום, מטבח חדש יכול ליצור מראה נעים, קלאסי וכזה שלעולם לא יצא מהאופנה. אל תשכחו שמטבח בעיצובים מסוימים ידרשו תחזוקה נוספת – שידרשו עלויות פוטנציאליות נוספות הקשורות לבחירות העיצוביות השונות שתעשו. אם קראתם את הטקסט ונשארו לכם שאלות, כדאי לפנות לייעוץ אצל מעצבת פנים.

מטבח לבן

אולי יעניין אותך גם

תנור חיצוני
איך בוחרים טאבון ביתי?

טאבון, הוא סוג של תנור חיצוני המשמש בדרך כלל לאפיית לחמים ופיתות. זהו תנור מסורתי ששימש במשך מאות שנים לאפיה במזרח התיכון, צפון אפריקה ומרכז

קראו עוד »