חיפוש

מכניסים עניין לאוכל – טיפים קולינריים לשף המשועמם

כל מי שאוהב בישול ואוהב לבשל, מכיר את התחושה שנדמה שכאילו כבר אין דברים חדשים לעשות במטבח, ושאנחנו נידונים לחזור שוב ושוב על המתכונים הרגילים, שהם טובים וטעימים, אבל מעט משעממים אחרי חזרות כה רבות. אם אתה חובב בישול שמרגיש קצת משועמם, הגעת למקום הנכון. ריכזנו מספר טיפים שיעזרו לך להעביר את השעמום ולהתנסות בחוויות חדשות במטבח. 

 

שילובים חדשים של חומרי גלם מוכרים

בשלן חובב ומנוסה כבר מכיר את רוב חומרי הגלם בסוגי המטבחים אותם הוא מבשל. לדוגמא במטבח בישראל יש שימוש מכובד בעגבניות, פלפלים, עשבי תיבול, עוף ובשר כבש וטלה.

לכל מטבח יש כמובן את שילוב חומרי הגלם שאופייניים לו והמקובלים בכל המתכונים הבסיסיים שלו. אם אתם מרגישים שעמום במטבח, כדאי שתנסו לשלב את חומרי הגלם איתם אתם עובדים בצורה חדשה ומעניינת, כזאת שלא הייתה נראית לכם הגיונית עד עכשיו.

 

הכנסה של כלי בישול ומכשירי בישול חדשים למטבח

כל בשלן עובד עם מספר כלי בישול שמוכרים לו בצורה הטובה ביותר. עבודה עם כלים אלה אומנם מקלה על העבודה במטבח ומייתרת את הצורך ללמוד דברים חדשים ואולי מסובכים, אבל במקביל היא גורמת לשעמום מכיוון שעובדים עם כלי בישול דומים בלי חידושים.

אם אתה מרגיש משועמם במטבח, אולי כדאי שתשקול רכישה או השגה של כלי מטבח חדש שיאפשר לך לעבוד בטכניקות בישול חדשות. כלי בישול זה יכול להיות כמעט כל כלי החל מדברים פשוטים ביותר כמו מנדולינה או ווק, וכלה בדברים גדולים ויקרים יותר כמו מעשנת בשר או מכשיר לבישול באמצעות אוויר חם.

 

לשאוב השראה מהטבע

אם אתה מרגיש משועמם וחסר השראה בבישול שלך, כדאי שתנסה לקחת השראה מדברים שונים שנמצאים בטבע. לדוגמא בטבע ישנם מספר פטריות שגדלות בסמוך לעשבי בישול. שילוב שלהן במנה מסוימת שואב השראה מהחיבור שקבע הטבע ומעביר אותו אל הצלחת. השראה מהטבע היא חלק מטרנד בישולי שנהיה פופולרי בשנים האחרונות.

 

להתמסר לטרנדים קולינריים לתקופה זמן מוגבלת

בעולם הבישול בישראל ובעולם כמו בתחומים רבים אחרים, מופיע לעיתים טרנד קולינרי זה או אחר, שסוחף אחריו בשלנים חובבים ומקצוענים. בין הטרנדים האלה אפשר למנות את החזרה לבישול פשוט יותר, מהחווה לצלחת, ונוז טו טייל שהיא שיטת בישול ברת קיימא. אימוץ של טרנד שכזה לתקופה מסוימת יכול לעזור לך להפיג את השעמום וגם לבשל בצורה טובה יותר בעתיד.

 

להכניס עניין לאוכל – סיכום

בישול במטבח, במיוחד כזה שנמשך שנים ארוכות, יכול להיות משעמם בסופו של דבר. לכן חשוב וכדאי לנסות להכניס עניין לבישול שלכם באמצעים שונים ומגוונים. התמסרות לטרנדים קולינריים, עבודה עם כלי בישול חדשים ושילובים חדשים לחומרי גלם מקומיים, הם רק חלק מהדברים שניתן לעשות בכדי להוסיף עניין לבישול שלך.

מעשנת בשר

אולי יעניין אותך גם

תנור חיצוני
איך בוחרים טאבון ביתי?

טאבון, הוא סוג של תנור חיצוני המשמש בדרך כלל לאפיית לחמים ופיתות. זהו תנור מסורתי ששימש במשך מאות שנים לאפיה במזרח התיכון, צפון אפריקה ומרכז

קראו עוד »