חיפוש

איך עובדים עם מעשנת בשר?

קניתם מעשנת בשר לאחרונה ואין לכם מושג מאיפה להתחיל? אולי אתם מתכננים לרכוש אחת כזו בקרוב ואתם רוצים להכין את עצמכם מראש? בכל מקרה, הגעתם למקום הנכון. ריכזנו עבורכם מדריך מקוצר וענייני שיאפשר לכם לדעת תוך כמה רגעים איך עובדים עם מעשנת בשר. תקראו את השורות הבאות ותגלו את כל המידע החשוב ביותר בנושא.

 

בשלב ראשון – תרכשו חומר בעירה

אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם שהמעשנה שלכם תצטרך חומר בעירה כדי לפעול. לכן, אתם צריכים לקנות חומר בעירה. ההמלצה שלנו היא לרכוש שבבי עישון או פחמים איכותיים, כאלו שמתאימים במיוחד למעשנה. אם תבחרו בפחמים, חשוב מאוד שתשימו לב תצטרכו להדליק אותם היטב ולבדוק שצבעם השתנה ללבן. במצב זה, תוכלו להיות בטוחים שהגחלים לא פולטות אש ופיח, אלא רק מעבירות חום אל הבשרים שלכם.

 

בשלב השני – תבדקו את הטמפרטורה

אם זו הפעם הראשונה שאתם מכינים בשר בתוך מעשנת בשר, אתם צריכים לדעת את הכללים הבאים בנוגע לטמפרטורה:

  1. עדיף לבשל את הבשר על טמפרטורה נמוכה יחסית. כלומר, בסביבות ה-100 מעלות
  2. אם אתם מתכננים להכין בשר במעשנה – אפשר לשנות את הטמפרטורה
  3. חשוב מאוד שיהיה לכם מד טמפרטורה על המעשנה או שיהיה לכם בקר חיצוני שיאפשר לכם לעקוב אחר הטמפרטורה
  4. תשמרו על טמפרטורה תוך הכרת הפתחים שאחראיים על הזרמת החמצן במעשנה. שליטה עליהם תאפשר לכם לדעת מתי הטמפרטורה צפויה לרדת או לעלות

 

בשלב השלישי – תבחרו את סוג העשן המועדף עליכם

יש מי שאוהבים ליצור עשן כדי שיהיה טעם של עישון, עדין או חזק, כל אחד מכין לפי טעמו. אם אתם רוצים ליצור עשן, אתם צריכים להשיג שבבי עישון או צ'אנקים של עצים שאפשר למצוא בחנויות ייעודיות. כדאי שתדעו שיש באפשרותכם לבחור את סוג הארומה ואת הטעם של העשן בעת הקנייה.

 

בשלב הרביעי – תבחרו את הנתח האהוב עליכם

עכשיו אתם כבר יודעים איך לעבוד עם המעשנה, כך שנשאר לכם רק לבחור את הנתח האהוב עליכם. אנחנו ממליצים לכם לבחור בעופות בתור התחלה, בגלל שהם זולים. אתם הרי הולכים לעשות עליהם סוג של ניסוי, כך שעדיף שתשקיעו מעט בפעם –פעמיים הראשונות. אחרי שתתמקצעו, תוכלו להרשות לעצמכם לקנות נתחי בשר יקרים. כשתבחרו בנתח האהוב עליכם, כדאי שתרטיבו אותו היטב עם נוזל כלשהו, למשל, יין, בירה, מיץ תפוחים אורגני וכו' (כדי שהוא לא יתייבש לכם בעת ההכנה).

 

כמה מילים לסיום

הגעתם לסיומו של המדריך המקוצר שלנו לעבודה עם מעשנת בשר. עכשיו אתם יודעים את כל הפרטים החשובים אודות ההתנהלות עם המעשנה, כך שנותר לכם רק לבצע את ההנחיות שצוינו בשלבים שלעיל, להזמין את החבר'ה או המשפחה ולהכין לכולם על האש מפנק במיוחד. שיהיה בתיאבון! ואל תשכחו להזמין אותנו לאירוע.

מעשנת בשר

אולי יעניין אותך גם

תנור חיצוני
איך בוחרים טאבון ביתי?

טאבון, הוא סוג של תנור חיצוני המשמש בדרך כלל לאפיית לחמים ופיתות. זהו תנור מסורתי ששימש במשך מאות שנים לאפיה במזרח התיכון, צפון אפריקה ומרכז

קראו עוד »