חיפוש

איך לבחור את סוג המשטח הכי נכון למטבח שלנו?

הבחירה בסוג המשטח שיהיה מרכזי במטבח שלכם היא בחירה לא פשוטה, בעיקר כיוון המגוון הרחב של האפשרויות המוצעות בשוק.

משטחי העבודה במטבח נדרשים להיות מספיק חזקים לבישול מכל הסוגים והאופנים, אך גם אסתטיים לעין ומשתלבים בצורה מדויקת עם העיצוב הכללי של הבית.

סביב המשטח במטבח כל המשפחה לעיתים מתכנסת, ולכן החשיבות הגדולה לבחור את הנכון ביותר.

 

מאיפה מתחילים, מההתחלה!

רגע לפני שיפורטו הנפוצים מבין סוגי המשטחים הקיימים למטבח שלנו, אנו ממליצים לחשוב ביחד עם בני המשפחה או באופן פרטני, על אופי המטבח שלכם. אומנם ברעיון הכללי המשטחים מהווים מקור לפעולות דומות, אך לכל משטח קיים האופי והאפשרויות הייחודיות שלו. על ידי חשיבה מקדימה טרם הבחירה בסוג המשטח, הכוללת את הצרכים של בני המשפחה מהמשטח, תוכלו להגיע מדויקים לבחירה.

 

סוג משטח ראשון, אבן קיסר

משטחים למטבח העשויים מאבן קיסר הם עמידים במיוחד כיוון שעיקר החומרים מהם הם בנויים הם חומרים מינרלים עמידים. משטחי שיש למטבח לדוגמא, הם משטחים העשויים מאבן זו כיוון שהם בנויים מחומר טבעי שנוצר במעמקי האדמה בתהליכים שכללו טמפרטורה גבוהה, לחץ מסיבי ושילוב של מינרלים טבעיים. משטחי אבן קיסר ובפרט שיש, עמידים לכתמים, שריטות וחבלות, חזקים ואיכותיים.

 

סוג משטח שני, קרמיקה / משטחי פורצלן

קרמיקה ידועה גם בשם גרניט פורצלן היא מהסוגים החדשים באופן יחסית לחומרים שהפכו למשטחים עבור המטבח. בבסיס מרכיביה נמצא חול חמר ובזכותו משטח מסוג זה בעל כושר ספיגה גבוה ובעלות נמוך ביחס למתחריה. משטחי פורצלן מתאפיינים בעמידות גבוהה לטמפרטורות קיצוניות ולשחיקה, ולכן מאפשרים עבודה בחופשיות רבה על גביהם.

 

סוג משטח שלישי, האבן הטבעית

משטח העשוי מאבן טבעית מתבסס על אבן אשר נחצבה באדמה ולכן היא בעלת אלגנטיות, אוטנטיות ועלותה גבוהה משמעותית ביחס לשאר. מיתרונותיה הבולטים נמצאים עמידות רבה, חוזקה ויופי ייחודי וחד פעמי. אך לעומת זאת, החסרונות רבים וביניהם ניתן למצוא קושי רב להסרת כתמים, סופחת מים אליה, דורשת תחזוקה באופן קבוע וקשה לעיבוד ושינוי צורה.

 

לאחר הכרה בסוגים הנפוצים, איך ממשיכים מכאן?

אז לאחר מעבר מהיר על יתרונות וחסרונות סוגי המשטחים המוצעים בשוק, והבנה בסיסית לכיוון המיועד, אנו רוצים שתיקחו בחשבון פרמטר נוסף ומשמעותי והוא האחראיות. אחראיות למשטח אותו אתם קונים היא קריטית כיוון שהשטח אינו זול והמטבח משמש את בני הבית באופן יומיומי. לרוב משטחי העבודה במטבח היום מגיעים עם אחראיות של 3 שנים, אך ניתן להכיר כי ישנן חברות שמחליטות גם להאריך את תקופת האחראיות.

 

לסיכום

קיימים כמה וכמה סוגי משטחים וגם למצוינים למעלה יש עוד תתי קטגוריות בתוכם, ולכן ניתן להסיק כי זהו שוק גדול. הכיוון הכללי לבחירת המשטח צריך להתבסס על הצורך לו הוא מיועד, למשל, האם הוא יותר לתצוגה או יותר לשימוש. על ידי חשיבה מקדימה, ותשומת לב לאחראיות של המשטח ניתן לבחור את הסוג הנכון ביותר לכם ולבני משפחתכם.

חלל מעוצב

 

אולי יעניין אותך גם

תנור חיצוני
איך בוחרים טאבון ביתי?

טאבון, הוא סוג של תנור חיצוני המשמש בדרך כלל לאפיית לחמים ופיתות. זהו תנור מסורתי ששימש במשך מאות שנים לאפיה במזרח התיכון, צפון אפריקה ומרכז

קראו עוד »