חיפוש

הטרנד לעיצוב הבית – תמונת קנבס מחולקת

עיצוב הבית הוא תחום דינמי למדי אשר מאופיין בשינויי מגמות וטרנדים. חלק מהטרנדים נשארים והופכים לחלק מארגז הכלים של מעצב הפנים, ואילו אחרים חולפים להם לבלי שוב.

במאמר הבא נעסוק בטרנד לוהט שהגיע אלינו והוא ככל הנראה כאן כדי להישאר – תמונת קנבס מחולקת.

נסביר מהי תמונת קנבס מחולקת ונפרט בקצרה על היתרונות העיצוביים שיש לתמונות קנבס מחולקות בפרט, ותמונות קנבס בכלל.

 

עדיף שתי תמונות על הקיר מתמונה אחת בקטלוג

את המושג תמונות קנבס אין צורך להסביר. כולם יודעים מהו קנבס ומהי תמונה. לעומת זאת תמונת קנבס מחולקת היא ביטוי פחות שגור ועל כן מוטב לפרש אותו במספר מילים. מדובר למעשה בתמונה שכאילו "נחתכה" באמצע ולכן מגיעה במספר חלקים, לרוב שניים או שלושה אך ייתכן גם מספר רב יותר של חלקים. במקום תמונה אחת גדולה יש סדרת תמונות בהמשכים אשר כל אחת מהן מביעה חלק מהסך השלם. מדובר באמצעי אמנותי אשר הולך ותופס פופולריות רבה במשקי הבית השונים (במילים פשוטות, בתים רבים משתמשים קנבס מחולק על תקן תמונות לסלון), ואנו בהחלט מסוגלים להבין מדוע.

 

עיניים שלי

מדוע אם כן תמונת קנבס מחולקת נעשתה כל כך טרנדית? התשובה לכך היא שבאמצעות חלוקת התמונה למספר חלקים נוצר משחק אמנותי מעניין אשר שובה את העיניים וגורם לצופה להתרכז בתמונה למשך זמן רב יותר ובאופן ממוקד יותר בחלקיה השונים. כאשר תולים תמונת קנבס מחולקת נוהגים להשאיר מרווח קטן של קיר ריק בין התמונות (אין מדובר בפאזל בו החלקים מתאחדים זה לזה אלא להפך, יש חשיבות למתן לדגש על ההפרדה ביניהם) וכך נוצר טוויסט מרתק שמוציא מעט מאיזון את התלייה המסורתית של תמונה על הקיר בסלון. יחד עם זאת אין מדובר בפגיעה אסתטית – תמונת הקנבס המחולקת עדיין שומרת על רף גבוה בכל הקשור לנראות ואינה משרה אווירה מתחכמת בכוח. להפך, מדובר בקריצה אמנותית שיוצאת מעט מהסטייל הישן והמוכר אך אינה מאולצת ואינה פוגמת בהבנת הצופה את הנעשה בתמונה.

 

השלם גדול מסך חלקיו

תמונת קנבס מחולקת היא מקרה קלאסי של השלם גדול מסך חלקיו. יחד עם זאת היא לא מתאימה באופן גורף לכולם. יש אנשים שמעדיפים את התמונה שלהם בסלון מאוחדת ללא רווחים. במקרה זה נמליץ להם אמנם להימנע מתמונה מחולקת אך נתעקש על שימוש בקנבס. ללא קשר לחלוקה או לא, תמונת קנבס טומנת בחובה לא מעט יתרונות, פרקטיים ועיצוביים כאחד. שימוש בקנבס מקנה אווירה "אמנותית" לחלל הבית, כמעין אווירה של גלריה או מוזיאון קטן לאמנות. בנוסף תמונות קנבס מייתרות את הצורך במסגור, עניין שיכול להיות רגיש ואף מתיש (לא כל תמונה מתאימה לכל מסגרת ויש צורך להקדיש מחשבה לבחירת מסגרת נאותה לתמונה המוצגת). בנוסף מדובר בפלטפורמה נהדרת להצגת תוכן, מכיוון שתמונה מפותחת על קנבס מציגה ויזואליה מרשימה וחדה מאין כמותה, ואף נותנת תחושה קטנה של תלת ממדיות אשר גורמת לתמונה להיראות הרבה יותר מעניינת.

 

תמונה לפני עיצוב

אולי יעניין אותך גם

תמונות זכוכית איכותיות
איך מייצרים תמונות זכוכית?

עולם הצילום עבר שינויים דרמטיים בשנים האחרונות, וקיימות כיום לא מעט שיטות שמאפשרות לנו להדפיס את התמונות שלנו על עצמים שונים. אחת האפשרויות שעומדת לרשותכם

קראו עוד »