חיפוש

רגיעה שאין כמוה – איך תעצבו גינה יפנית על הגג

החיים זורקים אותנו לכל כיוון, בכל יום, כל היום ומכניסים אותנו לפחדים וחרדות שקשה לנו להתמודד איתן בסוף היום. דרך אחת להתמודדות עם לחצים היא להירגע בפינה שקטה, המעוצבת בדיוק כדי להסדיר את הנשימה והנשמה שלנו. הגינות היפניות עושות בדיוק את זה כבר מאות אם לא אלפי שנים אי שם באסיה הרחוקה במדינות כמו יפן, סין ואפילו טיבט. אז מה היא גינה יפנית ואיך תוכלו לעצב אחת כזו ממש על הגג שלכם? כל התשובות רק אצלנו.

 

 

הגינה היפנית בכל פינה

גם אם נדמה לנו שאין לנו מושג מה היא הגינה היפנית, אנו בטוחים שאין אדם אחד שלא ידע במה מדובר אם יראה תמונה של אחד הגנים היפניים. את הגנים היפניים ראינו כבר אינספור פעמים על המרקע בסרטים, בין אם בסרט הראשון בסדרת הסרטים "קיל ביל" או שמא בכלל בסרט "קונג פו פנדה" כולנו יכולים להגיד שראינו את הגינה היפנית מתנוססת ברוב תפארתה במיטב הסרטים ההוליוודיים, גם אם לא ידענו שזהו שמה המקצועי. רבים מתקשים ביישום  עיצוב והקמת גינות גג , ובפרט גינות גג יפניות. אך אל דאגה, ישנן לא מעט חברות שיעזרו לכם בנושא! אך לפני שתיצרו קשר עם אותה החברה, בואו ונגלה מה הם מאפייני הגינה היפנית.

 

מאפייני הגינה היפנית

ישנם כמה פרמטרים שחשוב שניישם כדי לאפיין את הגינה שלנו כגינה היפנית. את הגינה היפנית אנו ממליצים להקים דווקא על הגג, שם תוכלו להנות גם מנוף פתוח שיוכל לתרום לתחושת הרגיעה. הנה 4 הפרמטרים שתהיו חייבים לשמור עליהם בעת עיצוב הגינה היפנית:

  • מים – אחד הפרמטרים החזקים ביותר באפיון הגינה היפנית הוא מים ובכל גינה יפנית מקצועית תוכלו למצוא איזה שהוא אלמנט של מים. בעוד בגינות הגדולות תראו אגם\נחל או מפל טבעי, בגינות הקטנות והביתיות תראו מפלים קטנים אלקטרוניים או כל דבר אחר שיכניס את רעש המים הזורמים לחלל.
  • צמחייה ייעודית – פרמטר נוסף שמאפיין את הגינות היפניות הוא הצמחייה המיוחדת אותה שותלים בגינה היפנית. במבוקים, אזוב או צמחים מטפסים הם צמחייה מושלמת לאיפיון הגינה היפנית המיוחדת.
  • שילוב אבנים – עוד מאפיין מיוחד מאוד לגינות היפניות הוא שילוב של אבנים בגינה באופן אורגני. כלומר, כדי לאפיין את הגינה היפנית תצטרכו לפזר חלוקי נחל מיוחדים בפינות ייעודיות בצורה שתיראה טבעית ואף להוסיף כמה סלעים גדולים בזוויות מיוחדות שיהפכו את הגינה שלנו לגינה יפנית קלאסית.
  • חול – הדבר שאולי הכי מאפיין את הגינה היפנית, היא פינת זן ייעודית בה יהיה פזור חול לבן בשטח מוגדר מראש או אפילו בשטח קטן ושולחני בתוך קופסא ייעודית. על החול יפוזרו אבנים בגדלים שונים וסביבם תציירו עיגולי זן מרגיעים בעזרת מגרפה ייעודית לגן הזן.

 

לסיכום

את הגינות היפניות ראינו כבר אינספור פעמים בתרבות הפופ, בסרטים ואף במציאות. המאפיינים העיקריים של הגינות היפניות הם שילוב של מים זורמים, צמחייה יפנית ייעודית, שילוב אבנים בגדלים שונים ובניית גינת זן קטנה בעזרת חול לבן ייעודי. אז אם אתם רק רוצים לחזור הביתה ולהירגע, הגינה היפנית בדיוק בשבילכם! צרו קשר עם חברה ייעודית להקמת גינות והתחילו את המסע שלכם לרגיעה.

חלל מעוצב

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »