חיפוש

פיקוס גומי – צמח מרהיב עם מגוון תכונות

אין לכם גינה בבית אבל מתים לגדל צמחים? חוששים שיהיה לכם קשה להחזיק צמח בתוך הבית ושהוא ימות בקלות? כדאי שתכירו את צמח הפיקוס גומי. מדובר בצמח ייחודי בעל תכונות מגוונות שהופכות אותו לצמח המושלם לגידול בתוך הבית.

 

לא דורש תנאים מיוחדים

פיקוס גומי לא נקרא כך סתם. מדובר בצמח שמקורו בדרום אסיה המשמש לייצור גומי בתעשייה. הפיקוס הוא צמח שאינו דורש תנאים מיוחדים ויוכל להסתדר כמעט בכל מקום. לכן הוא צמח המתאים בצורה מושלמת לכל בית. את הפיקוס עדיף למקם במקום מואר כך שיספוג כמה שיותר שמש, מה שעוזר לו לצמוח טוב יותר.

הפיקוס לא דורש תנאי לחות מיוחדים אך כן יהיה עדיף להתיז עליו מים מידי פעם. על מנת לסייע לצמח לספוג את השמש בצורה טובה יותר, מומלץ לשטוף ולנקות מהעלים את האבק. הפיקוס יסתדר כמעט בכל טמפרטורה וטווח הטמפרטורה המומלצת נע בין 15 מעלות צלזיוס עד ל-37 מעלות, שזהו טווח הטמפרטורות הממוצע בישראל.

 

צמח יפיפה במיוחד ומושלם בכל בית

הפיקוס הוא למעשה עץ אשר לו עלים גדולים ועבים המקנים לו מראה ויופי ייחודי. צבעי העלים יהיו לרוב בצבע שחור, ירוק או צבעים מגוונים, והדבר משתנה בהתאם לסוג הצמח ורמת חשיפתו לשמש. העץ היפיפה יוכל לשמש גם כמתנת משלוחי פרחים עבור האנשים האהובים עליכם, כך שיוכלו להנות מהצמח היפה שהשקעתם עבורם לטווח רחוק. אומנם לפיקוס אין פרחים אך הוא ישתלב יפה בכל מקום וישדרג בצורה ניכרת כל בית.

פיקוס גומי הוא לא רק צמח יפה שיוסיף לכם הרבה, אלא גם צמח שמייצר מעט מאוד לכלוך, כך שלא תצטרכו לדאוג לנקות אחריו, וזאת בניגוד לצמחים אחרים אשר מרבים להנשיר עלים. כלל התכונות הייחודיות של הצמח, מראהו העשיר והייחודי והקלות שבגידולו, הופכים אותו לצמח המושלם עבור כל בית.

 

אין צורך להשקיע בו זמן רב ומאמץ

מעבר לכך שהצמח לא דורש תנאים מיוחדים על מנת לצמוח ועל מנת לשמרו, הוא גם לא דורש טיפול רב או השקעת מאמץ. בדומה לצמחי בית נוספים, פיקוס הגומי לא דורש השקיה רבה ולמעשה אף מומלץ לאפשר לאדמה להתייבש בין השקיה להשקיה. הכניסו את האצבע עד כ-5-6 ס"מ לעומק האדמה, ובדקו האם האדמה לחה או יבשה.

במידה והאדמה יבשה יש להשקות את הצמח, ובמידה והיא לחה מומלץ להמתין עד שתתייבש לגמרי על מנת למנוע השקית יתר שיכולה להזיק לצמח לא פחות מחוסר השקיה. אין הכרח לדשן את הצמח על מנת שיגדל ויהיה יפיפה אך במידה ותהיו מוכנים להשקיע מומלץ לדשן אותו באביב, בסתיו ובקיץ. אם תרצו עוד מהצמח המיוחד, דעו שניתן להרבות אותו בצורה קלה ופשוטה ואין צורך בהרכבה או איחויי.

צמח מקורה

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »