חיפוש

פטור ממס הכנסה לעובדים מהבית

פטור מתשלום מס הכנסה או החזרי מס ניתנים לאנשים רבים, מרקעים שונים, סטטוסים שונים ומצבים שונים. אם אתם עובדים מהבית, לא משנה אם אתם שכירים או עצמאיים, יכול להיות שאתם זכאים לפטור ממס הכנסה. יכול להיות גם שאתם זכאים להחזרי על מיסים שכבר שילמתם. בנושא המיסוי, ידע הוא כוח, ככל שתדעו יותר על הנושא כך תוכלו לדרוש את הזכויות שלכם.

 

פטור ממס הכנסה

באופן כללי, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות בעיות רפואיות שונות שמקנות אחוזי נכות מעל 90%, בעקבות ריבוי נקודות זיכוי שמתקזזות עם תשלום המס ובעקבות חוקים נוספים שונים.

מעבר למצב של פטור ממס הכנסה, רבים יכולים לקבל החזרי מס בעקבות תשלומים עודפים למס הכנסה ששילמו.

 

שכירים ועובדים מהבית? יכול להיות שתהיו זכאים להחזר מס

כאשר אתם עובדים מהמשרד, החשבונות השונים על אחזקת המקום משולמים על ידי המעסיק, חשבונות כמו: חשמל, מים ואינטרנט. כאשר אתם עובדים מהבית, חלק מהחשבונות האלו יכולים להעלות והם יהיו על חשבונכם. במקרים מסוימים תוכלו לבקש מהמעסיק להחזיר לכם תשלום על החשבונות האלו.

 

עצמאיים ועובדים מהבית? תוכלו לקזז את ההוצאות שלכם מתשלום המס

לעצמאיים יש את האפשרות לקזז הוצאות של העסק מההכנסות על מנת להוריד את ההכנסה החייבת במס. זוהי בשורה משמחת במיוחד מאחר וכך הם יכולים לשלם מס מופחת.

הוצאות מוכרות הן הוצאות שניתן להצהיר עליהן ולקזז אותן מההכנסות. בהקשר של עבודה מהבית, ההוצאות המוכרות הנפוצות הן: שכר דירה, ארנונה, חשמל, מים, פלאפון, אינטרנט, ריהוט, ציוד משרדי ועוד. שימו לב כי רשות המיסים לא מכירה בכל ההוצאות כהוצאות מוכרות, לעיתים היא מחשיבה אחוז מסוים מתוך ההוצאה כהוצאה מוכרת. לדוגמה, אתם שוכרים דירה ורק חדר אחד מהדירה משמש אתכם עבור העסק, במקרים מסוימים רשות המיסים תכיר ברבע או בשליש מגובה השכירות כהוצאה מוכרת.

את ההוצאות המוכרות ניתן לקזז מההכנסות בהגשת הדוח השנתי למס ההכנסה. עובדה זו יכולה לחסוך הרבה מאוד כסף בתשלום המיסים ולעיתים גם יכולה לזכות בפטור מתשלום.

 

לא לשכוח לבדוק את נקודות הזיכוי

נקודות זיכוי מקנות הנחה בתשלום מס הכנסה. ניתן לקבל נקודות זיכוי בעקבות מספר רב של קריטריונים. רבים מנצלים את נקודות הזיכוי שלהם ומשלמים סכומים מועטים למס הכנסה, חלק זכאים למספר נקודות זיכוי רב ואפילו מקבלים פטור מתשלום מס הכנסה.

אם אתם עובדים מהבית, לא משנה אם אתם שכירים או עצמאיים – אתם רשאים לממש את נקודות הזיכוי שלכם.

 

לסיכום, לעובדים מהבית יש זכויות שונות

גם לאלו שעובדים מהבית, שכירים או עצמאיים יש מספר זכויות. בתחום המיסוי ותשלומי המיסים, הזכויות המגיעות לכל אדם לא ניתנות באופן אוטומטי ולכן יש להכיר את הזכויות השונות ולדרוש אותן אם אתם זכאים אליהן. מצאתם כי אתם זכאים לפטור ממס הכנסה או החזרי מס? פעלו בהקדם על מנת לדרוש את זכויותיכם.

שעון ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »