חיפוש

עושים את זה נכון – פינוי נדל"ן

מצב של שוכר שמסרב לפנות את הדירה לאחר תום תקופת השכירות יכול להיות מתסכל מאוד עבור המשכיר. חשוב להבין כיצד להתמודד נכון עם סיטואציה זו ולפעול אך ורק בהתאם לחוק. יש לנהל את הליך פינוי נדל"ן כראוי ובצורה נכונה וחוקית, על מנת שלא לעבור עבירות פליליות ולא לפגוע בזכויות החוקיות של השוכר. על פינוי נדל"ן בצורה חוקית נרחיב במאמר זה.

 

פעולות אסורות בדין

בפינוי נדל"ן, בעל הנכס אינו רשאי לעשות דין לעצמו. אסור בכל מקרה להוציא את הציוד של הדיירים מהבית או להפעיל כוח פיזי כלפי השוכר או השוהים בבית על מנת לפנותם. אסור גם להחליף מנעולים או לבצע כל פעולה אחרת שאינה במישור המשפטי ופעולות שלא במסגרת הליך משפטי עשויות להיות עבירה פלילית ועוולה אזרחית. להרחבה ראו https://www.law4youth.com

 

לא עניין למשטרה

אין לבצע פעולות של ניתוק תשתיות המים והחשמל במטרה לגרום לעזיבת הנכס מכיוון שהעניין עלול להוביל לתביעה על פגיעה בזכויות הדייר. אין לפנות למשטרה או להזמין משטרה למקום  מכיוון שהשוטר שיוזמן לנכס לא יתערב בסכסוך אזרחי מעין זה. ישנם שני מסלולים בהן ניתן לפעול לפינוי נדל"ן, תביעה לפינוי בהליך מהיר ותביעה בסדר דין מקוצר.

 

תביעה לפינוי נדל"ן

ניתן להגיש תביעה לפינוי נדל"ן בהליך מהיר וממוקד במסגרתו הסעד היחיד שניתן הוא הוראה לעזיבת הנכס. במסגרת הליך זה לא ניתן לתבוע החזר של החובות ופיצוים. בתביעה בסדר דין מקוצר הדייר לא יכול להגיש תביעת נגדית במסגרת ההליך המשפטי. הליך תביעת פינוי נדל"ן מתחילה במתן ההזדמנות לתיקון.

יש לבצע פנייה כתובה המנוסחת על ידי עורך דין המתמחה בתחום ולסקור את הרקע לדרישת הפינוי. יש לציין אם תמה תקופת החוזה, אם הדייר הפסיק לשלם וכדומה, תוך ציון כי מדובר בהפרה יסודית של החוזה. יש להציע זמן מוגבל לתיקון הטעות ולעזיבת הנכס טרם הגשת התביעה לבית המשפט.

 

מניעה מראש בחוזה

כבר בעת הניסוח של חוזה שכירות יש לתת את הדעת לאפשרות של סירוב להתפנות. ניתן להכניס בחוזה אמצעים להגנה על המשכיר מפני מצבים אלו. הדבר יכול להיעשות באמצעות דרישה לביטחונות וערובות אשר ניתן יהיה להוציא אל הפועל במידה והדייר יפר את החוזה ויסרב להתפנות במועד. אין לממש את הביטחונות באופן חד צדדי אך ניתן לציין כי אתם זכאים לכך.

 

סיכום פינוי נדל"ן

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו כיצד יש לפעול לפינוי נדל"ן במקרה של דייר סרבן, כפי שציינו, יש לפעול במישור המשפטי בלבד ולקבל ליווי משפטי להליך. חשוב לשלוח מכתב מתן הזדמנות לתיקון ולאחר מכן לשלוח מכתב דרישה לפינוי והתראה לקראת תביעה. אין לנסות לגרום לדייר לעזוב בכוח, אין לערב משטרה ולא לנסות ממש בטחונות באופן חד צדדי.

משקל

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »