חיפוש

סנני מים לבית – איך מרכיבים אותם באופן פשוט וקל?

בבית כולנו מותקנת מערכת כזו או אחרת אשר מטרתה לסנן את המים בהם אנו משתמשים.

מסננים לרוב יותקנו במכשירים כמו ברי מים לשתייה וצינורי המים הראשיים המובילים מים לכלל הבית.

אחד הדברים החשובים ביותר בכל סנן הוא תדירות החלפתו בהתאם להוראות היצרן.

אם כן, כיצד נדע מתי ואיך להרכיבם?

החלפת סנן מים בזמן מאפשרת לנו להמשיך ולהשתמש במים נקיים, ודבר זה חשוב במיוחד במידה וגרים בבית ילדים צעירים, אשר נרצה לשמור על בריאות ותקינות המים שהם צורכים. את סנן המים יש להחליף לרוב כל כמה חודשים, בהתאם להוראות היצרן ובהתאם לסוג המכשיר. לדוגמא, בברי המים החשמליים ההמלצה היא לרוב החלפה כל שלושה עד שישה חודשים. אך כיצד נחליף אותם?

 

איזה סוגי סננים קיימים?

כאמור ישנם מספר סוגי מסננים, ולמטרות שונות, ולכן החלפת תהיה גם בהתאם:

 

סנן מים דירת או חיצוני

סנן מסוג זה מותקן בצינור הראשי שמוביל מים לכלל האזורים בבית, כמו הכיור, המקלחת, והמדיח. היות ותפקידו לטהר את המים שמגיעים לכל הבית, החלפתו היא חשובה במיוחד.

 

סנן תת כיורי

סנן זה מיועד למקרים בהם אנו לא מעוניינים לסנן את כלל המים שמגיעים לבית, אלא דווקא את אלו שמגיעים לכיור ממנו אנו ממלאים מים או שוטפים כלים. במקרים אלו, לרוב מדובר במי שתיה או מים היוצרים מגע עם חפצים אשר בעזרתם אנו צורכים מזון, חשוב לבצע החלפת סנן על מנת לשמור על בריאותנו.

 

איך מחליפים אותם?

ראשית, טרם כל החלפה והרכבה של המסנן יש להתייעץ עם היבואנים או היצרנים מהם רכשנו את מכשיר ההחלפה. לחץ כאן על מנת לקבל מידע, ייעוץ, ואף שירותי התקנה בכל הקשור למסננים.

את רוב המסננים ניתן להחליף באופן עצמאי לחלוטין אך במידה והוראות היצרן אומרות אחרת, או במידה ונרצה להיות בטוחים שהמכשיר יהיה מותקן כראוי, מומלץ להזמין את שירותיו של מתקין מקצועי.

בבואנו להחליף את המסנן, נקרא את הוראות היצרן ונמצא כי רוב ההחלפות דורשות רצף פעולות מאד פשוט. ואכן על מנת שכך יהיה הדבר, חשוב שנדבק בהוראות המפורטות. לאחר ההרכבה חשוב לוודא זרימת מים תקינה כדקה על מנת לוודא שאין נזילות, או כל דבר חריג. במידה ואלו מים לשתייה, נטעם גם את המים.

 

לסיכום

להחלפת סנני מים ביתיים יש חשיבות עילאית. מטרת המסננים היא לספק לנו מים נקיים מאבנית ולכלוך, בין אם מדובר במי שתיה או מים הבאים במגע עם גופנו או כלים רבים בביתנו. את המסננים יש להחליף בהתאם להוראות היצרן בלבד ובכל פרק זמן אותו הוא מפרט. ההרכבה היא דיי פשוטה אך במידה ויש לנו ספק, תמיד מומלץ להזמין מקצוען שיבצע זאת למעננו.

 

כוס משקה

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »