חיפוש

סוגי עבודות איטום ומתי נצטרך אותם

איטום היא פעולה שהופכת מקום חדיר לכזה שאינו חדיר. כאשר אנו מדברים על עבודות איטום לתעשייה, לשוק הפרטי ואפילו לצורך אישי, אנו מדברים על עבודות שהופכות מבנים חדירים, מקומות חדירים או מקומות שחדרו אליהם מים מסיבה כזו או אחרת לאטומים, כדי להפחית ולמנוע נזק. במאמר זה נציג את סוגי עבודות האיטום ומהן  הפעמים שבהם נצטרך אותן.

 

עבודות איטום

באמצעות עבודת איטום, כפי שמציעה סנטר טים, ניתן להפוך מקום שחדיר לנוזלים לכזה שנוזלים כבר לא יכולים להיכנס אליו. עבודות איטום נדרשות במספר מקרים.

ישנם מבנים שלא נבנו בצורה נכונה, או שנשחקו כתוצאה מהתיישנותם, מה שהופך אותם לחדירים לנוזלים. כמו כן, ישנן פגיעות חיצוניות שעשויות להפוך מבנה מסוים לחדיר לנוזלים. גם דליפה של מים שאינה ויזואלית, כתוצאה מהתפוצצות צנרת למשל, יכולה להצריך עבודות איטום.

עבודות איטום

הכל מתנקז אל הגג

לפי חוקי הכבידה, מים זורמים מלמעלה למטה. כאשר יורד גשם, הדבר הראשון שהמים יפגשו בבניין הוא את הגג. כאשר גג אינו אטום, הוא חדיר בפני נוזלים. גשמים הם הנוזלים העיקריים שיכולים לסכן גג שאינו אטום, אך לא רק. גם גגות עם מערכת כיבוי למשל יכולים לסבול מנזילה, כתוצאה מכשל במערכת הכיבוי ואפילו משימוש סטנדרטי.

 

מתי נצטרך איטום גגות?

עבודות איטום גגות הכרחיות כאשר מהגג מתרחשת דליפה של נוזלים. ניתן לזהות את זה אם במהלך גשמים או לאחר גשמים, אפשר לשים לב לרטיבות בחדר המדרגות בסמוך לגג. בנוסף, אם נעשה שימוש בנוזלים על הגג, או אם התרחש כשל במערכת מים מסוים שממוקמת על הגג, רטיבות תעיד על הצורך באיטום של הגג.

 

איטום תת קרקעי

חללים רבים שנמצאים מתחת לקרקע עשויים להיות חדירים גם הם לנוזלים שונים. חניונים למשל ומרתפים הם דוגמאות קלאסיות לחללים כאלו, שמדי שנה מתמלאים במים או סובלים מנזקים כאלו ואחרים הקשורים למים. איטום של חלל כזה יהפוך אותו לאינו חדיר. איטום החלל יכול להתבצע בדרכים ובשיטות שונות, בהתאם לחומרת הנזק ולמצב הנתון של החלל התת קרקעי.

עבודות איטום

הצורך באיטום תת קרקעי

איטום תת קרקעי עשוי להיות הכרחי כאשר מערכת מים נפגמת וגורמת לדליפה ונזילה שמשפיעה על החלל התת קרקעי. גם בתקופות גשומות, במקומות שאין בהם מערכות ניקוז איכותיות מספיק, מים עשויים לחלחל ולהתנקז דווקא אל חללים תת קרקעיים.

 

איטום מאגר מים

מאגר מים הוא חלל בעל עומק שמים ממלאים אותו באופן מסוים. בריכה היא דוגמא למאגר מים. למרבה הפלא, גם מאגרי מים יש לאטום במקרים מסוימים. דליפה אל קירות חיצוניים עשויה לפגוע במבנה של המאגר.

 

מתי אוטמים מאגרי מים?

כפי שכבר ציינו, כאשר מים עשויים לחדור אל הקיר החיצוני או אל הקירות החיצוניים של מאגר המים, מבנה המאגר נמצא בסכנה יחד עם עוד גורמים נוספים בסביבה. במקרים האלו יש לבצע איטום מאגר מים.

עבודות איטום

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »