חיפוש

מתכננים לקנות לוחות עץ? אלה לוחות עץ המומלצים

לוחות עץ הם מגוונים להפליא וניתן להשתמש בהם למגוון פרויקטים, ולא בהכרח פרויקטים של נגרות. בין אם אתם בונים דק חיצוני, צריכים ריצוף עץ לבית או בכלל צריכים לוחות עץ לייצור מדפים או ריהוט, תוכלו למצוא מגוון פתרונות בשוק.

בשלב הראשון לרכישת לוחות עץ, יהיה חשוב להכיר את סוגי הלוחות הנפוצים בארץ. אבל חשוב לא פחות, להבין את ההבדלים בין אלו.  לפני שאתם רוכשים לוחות עץ, יש כמה דגשים שחשוב להביא בחשבון, כמו: סוג העץ, עובי, גודל ועלות לכל לוח. לאחר שקילת הגורמים האלו, המשיכו להכרת סוגי הלוחות הנפוצים בישראל. ריכזנו כמה מהם לפניכם, המידע בחסות צוות מומחי קרונוספאן ישראל מלמין (יבואני קרמיקה, לוחות עץ ועוד).

 

לוחות עץ מומלצים לפרויקטים שונים

בין הלוחות הנפוצים בארץ, תמצאו את לוח ה-MDF אשר משמש בד"כ לייצור ארונות מטבח, משטחי אוכל ועבודה, חדרי רחצה, שולחנות ועוד. לוח זה נחשב בצפיפות בינונית של סיבי עץ, מה שמאפשר לו להיות פחות רגיש לשינויים בטמפרטורה. בנוסף ללוחות MDF, תוכלו למצוא בשוק את לוחות העץ הבאים:

  • לוחות סיבית – לוחות סיבית מצוינים שמאופיינים בקשיחות, עבור בסיס לחיפוי ע"י מלמין ופורמייקה. לוחות אלו מומלצים לבניית ארונות מטבח וחדרי רחצה, רהיטים ועוד.
  • לוחות מלמין – לוחות אלו מיוצרים מליבה של MDF, או סיבית מצופה מלמין. לוחות אלו מאופיינים בעמידות גבוהה ומושלמים למטבחים תעשייתיים או ביתיים, ריהוט ועוד.
  • לוחות FEELNESS של קרונוספאן ישראל מלמין – מדובר בפיתוח האחרון בעולם לוחות העץ, כאשר לוחות "פילנס" עשויים ליבת MDF ומאפשרים דחיית טביעות אצבע ושומנים שונים. זהו חומר גלם אידיאלי לייצור רהיטים וארונות, מטבחים ועוד.

 

ומלבד חומרים אלו, כמובן שגם חומר הפורמייקה נחשב אחד הנפוצים בארץ, נסביר מדוע.

סלון

מדוע פורמייקה נחשבת חומר גלם כה נפוץ?

פורמייקה נחשבת עמידה מאוד בפני כתמים וקלה לייצור והתקנה, מה שמתבטא בכיס של הצרכנים לטובה. כמו כן, יש לחומר הפורמייקה גם גימור אטרקטיבי שיכול להיראות כמו עץ ​​אמיתי, מה שהופך את הפורמייקה גם לאופציה עיצובית במיוחד.

בנוסף, כאשר מדברים על בנייה באמצעות פורמייקה, בד"כ מדובר בתחזוקה נמוכה מאוד בהשוואה לעץ טבעי. זאת, מכיוון שאין צריך לדאוג לליטוש החומר, שימון או תחזוקה מיוחדת שאופיינית עם עץ טבעי. מאחר שזהו חומר סינטטי, הוא אינו יצריך את אותה רמת תחזוקה שעץ יצריך.

 

לסיכום, כיצד לבחור לוחות עץ שיתאימו לפרויקט?

בחירת לוחות עץ עבור כל פרויקט, יכולה בהחלט להיות מורכבת, אז בשלב הראשון, תבדקו את כל היתרונות והחסרונות של לוחות שונים. אם אינכם בטוחים במה לבחור, תוכלו לקבל סיוע מאנשי מקצוע בתחום. למשל, נגריות, יבואני לוחות עץ וכן הלאה.

בסופו של דבר, בחירת לוחות העץ תשפיע לא רק על ההיבט העיצובי של הפרויקט שלכם. מעבר לכך, בחירת הלוחות הנכונה תשליך על ההיבט הפרקטי וכן התחזוקתי, מה שמתבטא כמובן בכיס בטווח הארוך.

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »