חיפוש

מתי צריך להחליף סלוט למזגן?

באקלים החם והקשה המאפיין את אזורנו, מערכות מיזוג אוויר, ובפרט מערכות מיזוג מרכזיות, עובדות קשה מאוד.

לכן, אין זה מפתי כי מערכות אלו זקוקות לתחזוקה שוטפת כל העת. מזגנים ישנים מתקשים לשמור על יעילות ועל פונקציונליות כשל מזגנים חדשים.

כבעל בית (או מתחזק של בניין), ישנן פעולות רבות שביכולתך לעשות כדי לשמור על המזגן הישן שלך במצב טוב.

ביצוע משימות אלו באופן שוטף וקבוע יכול לסייע להאריך את חיי המזגן בחודשים או בשנים.

בפסקאות הקרובות נבחן מהם אפשרויות התחזוקה של מזגן ומתי עולה הצורך בהחלפת סלוט למזגן.

 

סלוט למזגן – מה זה?

סלוט למזגן הוא למעשה פתח אוויר המשמש להולכת האוויר מהמדחס אל חלל הבית והחדר. בדרך כלל, האוויר החם או הקר היוצא מהמדחס מועבר באמצעות תעלות הסמויות מן העין אל תוך הבית. אולם פתח היציאה נדרש למתעל אוויר מסוים אשר יסייע לניתוב האוויר. ניתוח האוויר בנקודת היציאה הוא הסלוט. כלומר, מדובר ברכיב שהוא רכיב קריטי לתפעול מערכת מיזוג האוויר. למעשה, ללא רכיב זה לא ניתן להפעיל את מיזוג האוויר מפני שזרימת האוויר אל החדר לא תוכל להתבצע. הסלוט מאפשר הזרמת אוויר אחידה וקבועה אל חלל החדר.

 

תחזוקת מערכת מיזוג אוויר

מערכות מיזוג אוויר, בפרט כאלו העובדות באופן אינטנסיבי דוגמת אלו המותקנות במרבית הבתים בישראל, נוטות להתיישן ולהתבלות בקצב מהיר. הדרך למנוע תהליך התיישנות מואץ זה היא באמצעות תחזוקה ושמירה על הקיים. הרכיב המרכזי אותו מרבית האנשים מכירים כרכיב אליו יש לתת חשיבות יתרה הוא מסנן האוויר (פילטר). לכל מערכת מיזוג אוויר יש פילטר. הפילטר משמש כסנן לאוויר אותו שואב המזגן מחלל החדר, לפני שהוא נכנס לתהליך עיבוד לקירור או חימום. הפילטר מסיר חלקיקים המצויים באוויר על מנת שלא יכנסו אל מערכת מיזוג האוויר. לכן, רבים יודעים על הצורך בהחלפתו.

 

תחזוקת סלוט למזגן

סלוט למזגן הוא בעל השפעה על זרימת האוויר מהמדחס אל הבית. המשמעות היא שככל שהסלוט יהיה במצב יותר טוב, חדיש יותר ועם אפשרויות שליטה מתקדמות יותר כך תשתפר צריכת החשמל וניצול המזגן יפחת. כך למעשה ניתן יהיה להביא להארכת חיי המזגן. לכן, החלפה תקופתית של הסלוט היא הכרחית ונכון להקפיד עליה.

 

גריל למזגן

גריל למזגן הוא למעשה הסלוט המספק באופן אחיד את זרימת האוויר אל החדר. לכן, החלפה תקופתית גם של גריל המזגן היא הכרחית לטובת תחזוקה שוטפת יעילה ונכונה למזגן. מעבר לכך, היות שבמקרים רבים גריל למזגן הוא בעל אפשרות לסגירה ופתיחה של זרימת האוויר, ייתכנו מצבים בהם הבלאי יהיה גבוה יותר בשל ניצול הפונקציונליות שלו. בכל מקרה, על בעל הבית להכיר את החשיבות שבשמירה על סלוט וגריל תקינים ולוודא את תקינותם.

איש שרות

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »