חיפוש

מעבר לתיקון הראיה: משקפי ראיה כהצהרה אופנתית וביטוי עצמי

משקפי ראיה הם פריט ייחודי לתיקון הראיה. הם ממוקמים במרכז הפנים, בולטים מאוד, וזוכים לתשומת לב רבה בגלל הנטייה להביט אל בן השיח לכיוון העיניים. יש שאומרים שזוג משקפיים יכול לשנות לחלוטין את מראה הפנים של מי שמרכיב אותם. היום המשקפיים נחשבים לתכשיט או לאביזר אופנה, ומשמשים פעמים רבות כהצהרה אופנתית או כאמצעי לביטוי עצמי.

 

מבנה המשקפיים

אנחנו מכירים את המבנה של משקפי ראיה מודרניים המודרני שנתמכים בגשר האף ובאפרכסות האוזניים ומונחים מול העיניים. חלק ראו בעבר אולי תמונות ישנות עם סוגים ישנים של משקפיים אבל המשקפיים הראשונים לא היו לבישים כלל, הם היו עדשות במסגרת עור או מתכת, שהיה צריך לקרב אל העין בכל פעם שרצו להשתמש בהם, כמו מונוקול לדוגמה.

בשלב מאוחר יותר, החלו לייצב משקפיים לבישים על ידי הידוקם אל האף בצורות שונות, כמו למשל במשקפי מצבט. לאחר מכן, נהגו לחזק את העדשות בעזרת רצועות שנכרכו סביב הראש. במאה ה-18 עיצב אופטיקאי בריטי את הידיות שנתמכות באוזניים וכיום, אלה הם סוגי המשקפיים הנפוצים ביותר. בעבר לא היו אפשרויות רבות להשתמש במשקפיים כפריט אופנתי או דרך ביטוי עצמי, לשמחתנו, המצב השתנה מאוד.

מבנה המשקפיים

משקפופרים אופנתיים

היום, משקפיים הם פריט אופנה לכל דבר וניתן להשיג משקפיים בכל צבע, גודל וסגנון. מעצבים מפורסמים מעצבים מסגרות משקפיים ובאדיבות מדפסות תלת מימד, מגוון האפשרויות מתעצם. אבל בעבר, היו המשקפיים מעידים דברים אחרים על מרכיביהם.

בתקופות קדומות, מי שהרכיב משקפיים העיד על עצמו גם שהוא עשיר מספיק כדי לרכוש מתקן יוקרתי שכזה, לפעמים זה גם העיד שהמרכיב משכיל או בעל מקצוע. בישראל עד שנות ה-90, הייתה נטייה להאדיר את הישראליים המוצלחים פיזית ופחות לכבד את המוצלחים מנטלית ולכנות אותם בשלל כינויי גנאי, שרבים מהם התייחסו למשקפיים, כמו משקפופר, אבו ארבע וכיוצא באלה.

 

טרנדים של משקפיים לאורך השנים

לפעמים פרט אחד בתמונה, מגלה לנו באיזו תקופה צולמה. בגלל השינויים בטרנדים של המשקפיים לאורך העשורים האחרונים, פעמים רבות ניתן לזהות תקופה לפי צורת משקפי הראיה, בעיקר אם מדובר בתמונה מאמריקה או מאירופה. בתחילת המאה, נראו בעיקר משקפיים עם מסגרת עגולה, אותם הרכיבו גברים ונשים והם היו מאין סמל לתחילת תהליך השוויון בין המינים, באותה התקופה.

לאחר מלחמת העולם השנייה החלו לצוץ עיצובים מפתיעים כמו משקפי הטייסים המקוריים ומשקפיים שחיקו את צורת עין החתול. בשנות ה-60 וה-70 המשקפיים גדלו מאוד ומסגרות בצורות שונות היו פופולריות ובעשורים שעקבו הסתובב הגלגל שוב ושוב בין משקפיים מינימליסטיים למשקפי ראיה מקסימליסטיים.

טרנדים של משקפיים לאורך השנים

לסיכום

בתקופה שלנו, האופנה היא ארון עצום פתוח לרווחה וללא חוקים: לכן משקפיים, מכל הצורות, הגדלים והצבעים משמשים כאביזר אופנה, בין אם הם נדרשים לתיקון הראיה ובין אם הם בעלי עדשות מזויפות.

מעבר לתיקון הראיה משקפי ראיה כהצהרה אופנתית וביטוי עצמי

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »