חיפוש

ממה כדאי להתחיל בשיפוץ הבית

שיפוץ הבית הוא תהליך ארוך ומורכב, אך אם עושים אותו נכון, הוא יכול להיות הכי מתגמל שיש. בהתחלה, כדאי שיהיה וויז'ן לשיפוץ. כדאי לאסוף השראה ולפתוח את הראש ולהבין איך אתם רוצים שהבית ייראה. בימינו, יש המון אתרים להשראה, סיורים ואפילו קורסים לעיצוב הבית. כמו כן, סיורים במבנים יפים, ואפילו במלונות בוטיק יכולים לתת השראה לשיפוץ הבית שלכם. או שאפשר להיוועץ באיש מקצוע שיכול לעזור ולכוון לעוד השראה, לתת כיוונים משלו ומהניסיון המקצועי שלי. רצוי לספר לו קצת על עצמיכם כדי שיוכל להכיר ולהבין מה הכיוון האמיתי שאתם צריכים ולהתאים את העיצוב האידיאלי עבורכם. 

 

הגדרות הצרכים של השיפוץ

סוג שיפוץ

ישנן מטרות מרובות לשיפוץ הדירה. ניתן לשפץ את הדירה למטרות השקעה. המחיר של השיפוץ הזה הוא יחסית נמוך וברמה סטנדרטית לרב. בשיפוץ מהסוג הזה ניתן לחלק את הבית מדירת 3 ל4 חדרים למשל על מנת ליצור מרחב מקסימלי. סוג נוסף של שיפוץ הוא למטרת מגורים, השיפוץ הזה נעשה בעקבות רצון לחידוש תשתיות עליהן עומד הבית, לצורך הרחבה או שינוי, או חידוש מטבח ו\או חדרים מסוימים.

 

תקציב השיפוץ

לאחר הגדרת הוויז'ן וסוג השיפוץ, יש להגדיר תקציב. על מנת להגדיר תקציב כדאי להבין באיזה גודל של דירה מדובר, ולבנות שרטוט מסודר כדי לקבל הצעות מחיר. טווח המחירים אמור להיות בין 1,200 ל1,500 ₪ למטר מרובע. המחיר מתייחס אך ורק לעבודת הקבלן, ולא לכל מה שמסביב הכולל קניית חומרי גמר, מטבח, מיזוג, פרקט, עבודות אלומיניום ופרקט. וכן, המחירים יכולים לנוע הרבה מעלה ולהגיע גם ל6000 ₪ למטר מרובע ואף יותר. חשוב לציין כי 40-50% מתשלום על השיפוץ משולם לא על עבודות קבלן, אלא על כל המסביב. יתכן כי שיפוצים בירושלים לדוגמא, יעלו יותר עקב המיקום המרכזי, כמובן כתלות במיקום בתוך העיר עצמה.

 

תכנית השיפוץ

תלוי בכם. במידה ותרצו לתכנן את השיפוץ באופן עצמאי, העניין יכול לחסוך המון כסף. אך, בכל מקרה, אם אתם מתכננים לבד, כדאי שבעל מקצוע יציץ בתוכנית שלכם על מנת למנוע בעיות וטעויות בשיפוץ עצמו, כי הסיכון הוא די גדול. אז לפני בניית התוכנית כפי שנזכר הנ"ל כדאי לבצע מדידה, ואולי אפילו לבקש את התוכנית המקורית של הדירה שנמצאת בדר"כ אצל קבלן הבניין, או ברשות המקומית.

לסיכום, לפני שניגשים לשיפוץ הבית, חשוב שיהיה לכם וויז'ן וחשוב שתאספו השראה. רצוי להיעזר באיש מקצוע, אשר יוכל להעלות את הצרכים וההשראה שלכם לידי מעשה, שלא יישארו בדמיונכם בלבד. כמו כן, תוכלו להיעזר גם בעוזר מוסמך למדידת הבית על מנת ליצור מדידות מדויקות ולהבין מה מרחב הפעולה שלכם. ואם למשל, תרצו לשבור קירות או לבנות תשתיות מחדש, גם כאן כדאי להיוועץ באנשי מקצוע מתאימים בכדי למנוע בעיות בעתיד.

משפץ בית

אולי יעניין אותך גם