חיפוש

מייעוץ משכנתאות ועד ביטוח דירה – כל השלבים

בשעה טובה!  אתם עומדים בפנים רכישת דירה. רכישת דירה היא שלב מרגש בחייו של אדם, וכן אחת ההחלטות הכלכליות החשובות ביותר. ערכנו עבורכם מדריך אשר יסייע לכם בתהליך. מייעוץ משכנתאות ועד ביטוח דירה – כל השלבים.  

 

הקדמה

לאחר שקיבלתם את ההחלטה לרכוש דירה, עליכם לקבל מספר החלטות טרם התחלת התהליך. ראשית, עליכם להחליט מהו אזור המגורים הרצוי ומהי הדירה הרצויה.

שנית, עליכם לקבוע תקציב, ולהכניס לתוכו גם את העלויות הנלוות לרכישת הדירה, לרבות שירותי סוכן נדל"ן, עורך דין, יועץ משכנתאות, מס רכישה ועוד. אז מהם השלבים לרכישת דירה? קדימה, בואו נתחיל.

 

סוכן נדל"ן ועורך דין – הדרך למציאת דירה

לאחר שהשלמתם את השלב הקודם, והפרטים עומדים לרשותכם, תוכלו לפנות לסוכן נדל"ן אשר יסייע לכם למצוא את הדירה המתאימה ביותר עבורכם. לאחר מכן, מומלץ להתחיל התקשרות עם עורך דין, על מנת שילווה את התהליך ואת המשא ומתן, וידאג לאינטרסים שלכם.

 

קבלת אישור עקרוני – קשר עם הבנק

לאחר שמצאתם את הדירה המיועדת, אם אתם מתכננים ליטול משכנתא, עליכם לקבל אישור עקרוני מהבנק. אישור זה מאפשר לכם לדעת מהו התקציב שיועמד לכם, מה אחוז המימון אותו תקבלו וכן מהם ההחזרים החודשיים הצפויים לכם.

אישור זה מתבסס בעיקר על הכנסותיכם והוצאותיכם. יש לציין, כי אישור זה ניתן לזמן מוגבל, ואינו מהווה אישור משכנתא על הדירה המיועדת. לאחר חתימה על הסכם הרכישה, יחליט הבנק האם לאשר לכם את הלוואת המשכנתא.

 

ייעוץ משכנתאות – התאמה אישית עבורכם

שלב ייעוץ משכנתאות הוא שלב חשוב והכרחי, שכן למשכנתא השלכות רבות על העתיד הכלכלי שלכם. ייעוץ משכנתאות יסייע לכם לחסוך זמן רב, שכן תהליך הלוואת המשכנתא כולל בירוקרטיה רבה, פגישות, טפסים ומסמכים, משא ומתן, חישובים רבים והשוואות בין גורמים. ייעוץ משכנתאות יסייע בהשגת תנאים אופטימאליים עבורכם, וכן לבנות תוכנית כלכלית.

 

תשלומים ורישומים – כבר מסיימים

לאחר שחתמתם על הדירה וקיבלתם את הלוואת המשכנתא לאחר ייעוץ משכנתאות, עליכם לשלם מס רכישה, וכן לבצע רישום של הדירה בטאבו.

 

ביטוח דירה – שלב חובה

שלב חשוב והכרחי, אשר קורה לאחר רכישת הדירה הוא רכישת פוליסת ביטוח דירה.

ביטוח דירה מספק הגנה במקרים של פריצה, שריפה ורעידת אדמה. רבים סבורים כי מדובר בשלב מיותר, אך ביטוח דירה יכול להציל משפחה מאובדן כל רכושם. כמו כן, אדם אשר רכש את דירתו באמצעות הלוואת משכנתא, יהיה מחויב לרכוש פוליסת ביטוח בהתאם לדרישת הבנק.

 

עיקרי הדברים – מייעוץ משכנתאות ועד ביטוח דירה – כל השלבים

רכישת דירה היא שלב מרגש המהווה החלטה כלכלית חשובה ביותר. התהליך כולל מספר שלבים ביניהם עליכם לקבל החלטות אודות הדירה והתקציב ולשכור את שירותיהם של סוכן נדל"ן ועורך דין. כמו כן, עליכם לקבל אישור עקרוני למשכנתא מהבנק, ללכת לייעוץ משכנתאות, לבצע תשלומים ורישומים, ולבסוף, לרכוש פוליסת ביטוח דירה.

מפתח ובית

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »