חיפוש

מה תפקידה של מתאמת שינויי דיירים

חברת תיאום שינויי דיירים היא נציגה מטעם הדיירים שמעוניינים לערוך שינויים בדירה חדשה מקבלן ומסייעת להם לזרז תהליכים בירוקרטיים ועבודה מול הקבלן.

מה התפקיד שלה ובמה היא מתמקדת? על כך במאמר הבא.

 

מה התפקיד של מתאמי שינויי דיירים?

מתאמת שינויי דיירים זוהי חברה קבלנית שמתאמת בין הדיירים לקבלן הדירה על מנת שיתבצעו שינויים על פי הצרכים של הדיירים במהירות וביעילות. בין אם מדובר על בניית קירות, הזזת נקודות חשמל או בין אם מדובר על שינוי שיש לתאם כי אינו אפשרי מבחינת התשתיות, המתאמת תסייע לכם לפתור בעיות ולהשיג את מבוקשכם. הקבלן לא יגיד שמשהו אינו אפשרי לאדם מקצועי שיכול להציע פתרונות אופטימליים. לפיכך, כאשר רוצים לבצע שינויים בדירה מומלץ קודם כל לפנות למתאמת שינויים שמבינה ענין. לפני שהקבלן מתחיל לבנות המתאמת תעיין בתוכניות הבנייה ותבדוק את הבקשות שלכם לשינויים. אם למשל רוצים לשבור קיר שעובר בו ניקוז מזגן, המתאמת תפנה ליועץ המזגנים על מנת לשנות את מעבר הניקוז לקיר אחר. כלומר, כל אלמנט שקשור לאלמנט אחר יהיה חייב בתיאום של הגורמים המקצועיים על מנת לערוך שינויים בתוכנית הבנייה. היתרון בתיאום מול יועצי אינסטלציה או מומחים לתשתיות אחרות לפני הבנייה יכול להסיר הרבה דאגות מליבכם, אם כי ניתן לבצע שינויים גם לאחר שמקבלים את הדירה.

 

מהם השלבים הנדרשים לתיאום שינויים?

בשלב ראשון נפגשים עם המתאמת לצורך העלאת הצרכים שלכם והיא בודקת את תכנית הבנייה והחוזה עם הקבלן. המתאמת יכולה להציע לכם אפשרויות שונות לשינויים באופן שלא חשבתם עליו או לבדוק את הבקשות שלכם אל מול התוכנית בפועל. היא תכין הדמיה במחשב כדי שתבינו כיצד הדירה תיראה לאחר השינויים. בשלב השני המתאמת תבדוק את המידע שיש ליזם הבנייה בהתאם לתוכנית הדירה שלכם ותעיין ברשימת אנשי המקצוע והלו"ז המתוכנן לביצוע העבודות. בשלב הבא המתאמת תבחר עם הדיירים את הספקים והאלמנטים שאותם הם רוצים לשנות כמו דלתות, חיפויים, רצפות, תאורה וכד'. היא תפנה ליועצים שונים הקשורים לשינויים שיש לבצע כמו יועץ חשמלאי או יועץ מיזוג אוויר ועוד. לאחר שהתיק מוכן והכל מסודר מבחינת היועצים, המתאמת תגיש את התוכנית החדשה לקבלן. חברה מתאמת מקצועית תדאג גם לפקח על עבודות הקבלן בהתאם לתוכנית הנושאת את השינויים. בהתאם לצורך היא תייעץ לקבלן ותדריך אותו איך להתגבר על מכשולים בדרך לשינויים.

 

האם ניתן לבצע כל שינוי שרוצים?

הדיירים צריכים לדעת שלא את כל השינויים ניתן לבצע כי לקבלן יש אילוצים בין אם הם קשורים לכוח אדם ובין אם ללו"ז שהוא מחויב לעמוד בו. במקרים כאלו הדיירים יצטרכו לבצע את השינויים רק לאחר שתימסר להם הדירה. לסיכום, הסיוע של מתאמת שינויים יהיה אפקטיבי לפני או אחרי הבנייה.

 

חתימה

אולי יעניין אותך גם