חיפוש

מה חשוב לדעת לפני שאתם מעצבים את הבית שלכם?

קניתם דירה חדשה? שיפצתם את הבית? השלב הבא הוא העיצוב. העיצוב משלים את תהליך השיפוץ ומשבץ רהיטים, חפצי נוי וטקסטיל לבית, באופן שידגיש את היתרונות שלו ויהפוך אותו להיות מותאם עבורכם.

בשלב עיצוב הבית, כדאי להתייעץ עם מעצבת או מעצב פנים כדי לעצב את הבית באופן שיצליח לחבר בין החלומות שלכם לתקציב שלכם. אז מה חשוב לדעת לפני שאתם מעצבים את ביתכם?

 

בית אחד – החלטה אחת

חשוב מאוד להגיע לשלב העיצוב בהסכמה לגבי המראה והתחושה הכללית שתרצו שתהיה בבית. אי הסכמות, ויכוחים ודיונים בזמן העיצוב יעלו לכם כסף ויגזלו מכם זמן.

כדאי להחליט מראש על ייעוד החדרים בבית, על מראה כללי שלו – כלומר, האם תרצו בית בהיר ומואר או מאורה אפלה ונעימה? כדאי גם למצוא סגנון עיצוב בתים שמקובל על כל בני הבית ויאפשר לכל אחד להרגיש בו בבית באמת. אפשר לדפדף ביחד בתמונות של בתים מעוצבים ולגלות את הכיוונים שמתאימים למקום בו תוכלו להרגיש שלווה של ממש.

בית אחד

הנתונים הקבועים

יש דברים שאי אפשר לשנות. לא תוכלו להזיז את הבית שלכם לעיר אחרת וכנראה שתתקשו גם להחליף את כיווני האוויר בדירה. בבניינים בדרך כלל גם מיקום וגודל החלונות קבוע מראש. כך שיש לא מעט קבועים שלא תהיה ברירה אלא להתחשב בהם בתהליך העיצוב.

כדאי לערוך רשימה של נתונים כאלה ולהציג אותם למעצבים. כדאי לזכור שאין לנו השפעה גם על השכנים, על מזג האוויר ועל מספר האנשים שיגורו בכל אחד מהחללים בבית. במהלך הדרך תגלו שלמעצבי פנים טובים, יש לא מעט שפנים בכובע ולא מעט פתרונות מקוריים.

 

אור וצבע

האור הטבעי שנכנס דרך החלונות הוא אור נפלא אבל לא ניתן לסמוך עליו ולכן כדאי להשקיע זמן ומאמץ בבחירת גופי התאורה בבית, גם בגלל ההשפעה שלהם על המראה הכללי של הבית אבל גם כדי להבטיח שתוכלו לייצר רמות שונות של תאורה ולא תמצאו את עצמכם צופים בטלוויזיה באורות חזקים או נאלצים להאיר חלל גדול גם אם זקוקים לתאורה רק בחלק קטן ממנו.

בנוסף, כדאי לחשוב גם על פלטת צבעים לכל חדר ולהחליט האם תרצו שהצבעים בתוך הבית יהיו נפרדים או חלק מעיצוב משותף.

 

התקציב

אין מה לעשות, כסף הוא תמיד גם הראשון ברשימה וגם השורה התחתונה ולכן אין דרך להתחמק מקביעת תקציב. ייעוץ ראשוני עם מעצב או עם מעצבת יעזרו לכם להבין את התקציב המינימלי כדי להגשים את העיצוב שלכם.

חשוב לזכור שתקציב העיצוב כולל את כל חלקיו – גם את התשלום לאנשי המקצוע, גם רכישת חומרים ורהיטים וגם שיפוץ או התאמה שלהם, במידת הצורך. כדאי לקבוע את התקציב הכללי וגם את התוספת האפשרית לכל הדברים הלא מתוכננים.

לעצב את הבית שלך

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »