חיפוש

מה זאת הדברה ירוקה?

בשנים האחרונות אנחנו נחשפים לא אחת לעובדה שחומרים שהינו משתמשים בהם ברמה היומית, הם מסוכנים לנו ולסביבה, חומרי ההדברה השונים בהחלט נכנסים לקטגוריה הזאת, החומרים המוכרים שנמכרים עדיין ברשתות השיווק, וגם נמצאים עדיין אצל בעלי מקצוע שלא עודכנו מסכנים את כולנו, בשל סיבות אלו פותחה שיטת ההדברה הירוקה. אך מהי ההדברה הזאת ומה חשיבותה?

 

מה זאת הדברה ירוקה?

גבירותי ורבותי, קבלו מושג חדש, אבל  מה זאת הדברה ירוקה? ההדברה הירוקה היא למעשה חוד החנית של הפיתוחים הטכנולוגיים והמדעיים בעולם הדברת המזיקים. העולם היום לא מוכן להשתמש בחומרים המסכנים את הבריאות ופוגעים במקביל במערכת האקולוגית. לכן פותחה שיטה המבוססת גם היא על חומרים כימיים, אך פועלת בצורה שונה מהחומרים שהיו מוכרים עד היום וכן במינוני חומר פעיל ובסוג חומר פעיל ברמה כזאת שאין סכנה כבעבר.         

                                                                                                      

מה חשיבותה

חשיבותה של הדברה ירוקה נובע למעשה מעצם מהעובדה שהיא מאפשרת לנו לבצע פעולות הכרחיות כגון הרחקת והדברת מזיקים תוך שימוש בחומרים המוגדרים כידידותיים לסביבה וכאלו שפעילותם לא מסכנת את הסביבה ואת הבאים במגע עם החומרים הללו. חשיבותה היא בעצם האפשרות שלה לתת מענה ירוק וסביבתי לבעיה שבעבר נפתרה רק על ידי חומרים מסוכנים ביותר לבני האדם.

 

אקולוגיה

לא מתאפשר לדבר על מה זאת הדברה ירוקה? בשנת 2023 ללא להתעסק בקשר שאינו ניתן להפרדה בין הצורך לבצע את פעולת ההדברה לבין ההכרח לעשות הכל על מנת לשמור ולהגן על הסביבה. שנים מהיתרונות הגדולים והמובהקים ביותר של  הדברה ירוקה הם:

  • שימוש בחומרים אשר לא פוגעים במערך הסביבתי ולא משחררים חומרים רעילים הפוגעים בשכבת האוזון וממשיכים לתחזק את אפקט החממה.
  • ההדברה הירוקה פוגעת בצורה יעילה במזיק הנדרש. בעצם כך היא נמנעת ביצירת שרשרת הרעלה סביבתית היכולה להשפיע על מאזן אקולוגי שלם.

 

איך זה עובד?

ההדברה הירוקה פועלת באופן שונה מזה שהכרנו בסוגי ההדברה הישנים. למרות ששתי השיטות נעזרות בחומרים כימיים, הן פועלות בצורה שונה, והאפקט שלהן בהתאם. בעוד ששיטת ההדברה הישנה הייתה נעזרת בחומרים רעילים ביותר אשר היו מחסלים את המזיק המבוקש מיידית, שיטת ההדברה הירוקה מתחקה אחרי הקן של המזיקים, בעצם השימוש בה, המזיקים מכניסים את חומרי ההדברה אל תוך הקן ומשמשים בעצם סוס טרויאני עבור הלהקה שלהם. ההדברה הביולוגית מחדירה למעשה וירוס קטלני למערכת ההפעלה של המזיקים.

 

סיכום

ההדברה הירוקה כשמה כן היא, היא פועלת בתחום כימי המחייב שימוש בחומרים, תוך הפניית משאבים וידע לשימוש בחומרים שאין בהם לסכן את הסביבה או את בעלי החיים הבאים עם חומר ההדברה ואינם נמנים עם אלו שאמורים להיפגע מחומרי ההדברה, כגון כלבים, או ילדים ללא השגחה. לכן אך טבעי הוא שכיום כל הדברה שתתבצע, תהיה הדברה ירוקה.

איש תחזוקה

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »