חיפוש

מה המשמעות של ריחות בחיים שלנו

כאשר אתם נכנסים אל בית, חנות או משרד מבושם, אתם מתענגים על כל רגע ושואלים את עצמכם מאיפה מגיע הריח המעולה הזה? אחד מהחושים החזקים ביותר שלנו הוא חוש הריח, ואנחנו מזהים מקומות ואפילו מצליחים להרגיש דברים כלפי מקום מסוים לפי הריח שהיה כאשר נכחנו שם. אם יהיה למקום ריח נעים ונקי, ייווצר לנו רושם שהמקום הוא איכותי, נקי והאנשים הנמצאים בו הם אנשים מסודרים ונקיים, אם נגיע למקום מלוכלך, כנראה שהמסקנות שלנו יהיו מעט אחרות לגביי אותו מקום. מעניין? בואו נבין מה המשמעות של ריחות בחיינו.

 

זיכרון רגשי

זיכרון רגשי הוא דבר העובד באופן זהה גם על נשים וגם על גברים. גברים ונשים בכל גיל יכולים לתרגם את הריח שאותו הם מריחים לרגשות. בין אם מדובר על הרגשות חיוביים כמו אהבה ומשיכה או רגשות שליליים כמו דחייה וסלידה.

אם אתם מריחים ריח מסוים ומרגישים שיש לכם לפתע מען רגש, כמו למשל בושם של אדם שאתם אוהבים או ריח המוכר ואהוב של בית ילדותכם, או מריחים ריח נורא שגורם לכם לסלידה מיידית, כנראה שזה מקושר לחוויה שלילית שחוויתם וזה הריח שמזכיר לכם את זה, כלומר, ריח אומר רבות כך שאל תהיו מופתעים.

תוכלו ליצור אווירה נעימה ורגועה גם בעזרת אמצעים כמו מבשם אוויר חשמלי ולהעביר את הרגש ואת התחושה שתרצו להעביר לאנשים המגיעים אליו או לעצמכם.

 

איך ניחוחות תורמים לרגשות

תשובה לשאלה כזו סביר להניח שרק המוח שלכם ידע לענות, איך עושים זאת? פשוט, מנסים! כדי לברר איזה ריח מעורר אצלכם רגש מסוים, נסו מגוון רחב של ריחות ותדעו ותרגישו מה הריח גורם לכם להרגיש ומה אתם חווים כאשר אתם חווים אותו. אנשים רבים כיום אפילו ממתגים את העסק שלהם בעזרת מפיצי ריח במגוון רחב של ניחוחות.

לרוב הם חושבים מה הריח יגרום ללקוחות שלהם להרגיש, וכך הם מגדירים את ריח העסק שלהם. הם עושים כל זאת על ידי מפיצי ריח לעסקים ומצליחים לתת ללקוחות שלהם את התחושה שהם רוצים ליצור בבית העסק שלהם.

 

הגדלת מחזור העסקים בעזרת ריחות

בתי עסקים רבים משתמשים בריח על מנת לגרום ללקוחות להיכנס לבית העסק, לשימוש בבית העסק ולהנות בכלל מהשהות במקום. ריח יכול לגרום גם ללקוחות להמליץ על חברים ואנשים שהם מכירים על בית העסק. יש השפעה רבה על התודעה האנושית, כך אומרים המחקרים, ואכן מדובר בהצלחה עסקית אדירה. בתי עסקים רבים נהנים מלקוחות רגועים יותר, נעימים יותר ובעזרת הניחוחות מעודדים עוד לקוחות להגיע.

 

לסיכום

ריחות קשורים בזיכרונות שלנו, ברגשות שלנו וגם באווירה הכללית שבה אנו נמצאים. בעזרת ריחות נוכל אפילו לחוות זיכרונות, מכיוון שריחות מזכירים לנו דברים שמוכרים לנו. בתי עסק כבר יודעים עד כמה שזה משפיע עליהם בצורה פסיכולוגית על קהל הלקוחות שלהם ומגדיל את מחזור הלקוחות והקנייה שלהם.

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »