חיפוש

מה היא בדיקת בדק בית?

נהוג שאחת לשנה ראש מדינה עובר בדיקה תקופתית בריאותית לראות שהכל תקין. אמנם בית זה לא ראש מדינה אבל הוא צריך לעבור לפחות פעם אחת בדיקה בריאותית. זה בדיוק מה שעושה בדק בית, בודק האם המבנה, האם יש נזילות סמויות ועוד בעיות שטוב לדעת אותן עכשיו לפני קבלת הנכס. קניתם בית חדש או פחות חדש, קודם כל, תתחדשו, אבל גם נספר לכם את כל המה, מתי, איך ומי? הקשורים לבדק בית.

 

חוק בדק בית מול בדיקת בדק בית?

חוק בדק בית הוא חוק שנקבע על ידי המדינה והוא חל על נכס חדש שנקנה ישירות מקבלן. החוק מתייחס לתקופת האחריות של הקבלן על ליקויים שמתגלים בנכס בהתאם לתקופה שנקבעה לכל ליקוי. לאחר תקופת הליקוי מצטרפת גם תקופת אחריות של שלוש שנים. לעומת זאת בדיקת בדק בית, זו בדיקה שנעשית באופן יזום לגלות ליקויים בנכס ומומלץ לעשות אותה בנכס חדש ובנכס קיים שרוכשים. הבדיקה מוזמנת וממומנת על ידי הרוכש.

 

למה להוציא כסף על בדיקה אם בדירה חדשה יש אחריות קבלן?

זה החלטה לשיקולכם, אולם הבדיקה מומלצת מכיוון שאם מתגלים ליקויים לאחר שנכנסתם, ייתכן ותצטרכו לפנות את הדירה (למשל החלפת מרצפות),עליכם לרדוף ולתאם את הקבלן ותמיד ייתכן שליקוי קיים יהפוך למטרד אחרי פקיעת אחריות הקבלן.

 

מתי עושים את הבדיקה?

לפני שנכנסים לנכס (חדש או קיים), בכדי שבמידה ויתגלו ליקויים קיימים תדרשו מהבעלים או מהקבלן לתקן אותם עכשיו ושלא תצטרכו להתמודד איתם בתנאים פחות טובים. הדבר גם תקף למקרה בו אתם רוכשים נכס יד שנייה ומתכננים לשפץ. אתם תרצו לדעת מראש מה מצב הנכס בכדי שלא תגלו בשיפוץ בעיות שיצטרכו גם תיקון והחלפה מעבר לתכנון השיפוץ.

 

מה נכלל בבדיקת בדק בית?

מדובר בבדיקה של כמה שעות לפחות והיא כוללת, בדיקה הנדסית מקיפה של הנכס (סדקים בקירות, תקינות מסגרת חלונות, חיפוי, ריצוף, שיפויים, מקלחות), בדיקת מערכת האינסטלציה, בדיקת מערכת חיווט החשמל, מערכת סולרית ומערכת חימום. הבדיקה כוללת גם בדיקה של עמידה בתקנים של הבנייה והחומרים, בדירה חדשה בדיקה של המפרט בהתאם למה שנקבע בחוזה. בסיום הבדיקה אתם צריכים לקבל דו"ח מפורט עם צילומים (במיוחד של ליקויים).

 

איך עושים את הבדיקה?

מומלץ לבצע את הבדיקה שהדירה ריקה מריהוט בכדי שהבודק יכול לעבור על הדירה בלי חפצים מסתירים ומפריעים. הבודק משתמש בכלי מדידה, מכשירי צילום וציוד רלוונטי אחר.

 

מי עושה את בדק בית?

מומלץ להזמין מהנדס בניין מומחה ורצוי כזה שמוסמך מטעם איגוד המהנדסים לביצוע בדקי בית.

 

לסיכום

כמו שרובנו לא ירכוש רכב יד שנייה בלי בדיקה במוסך. אין סיבה שברכישת נכס, הרכישה המשמעותית של חיינו לא נעשה גם לנכס בדיקת תקינות.

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »