חיפוש

מה ההבדל בין קצבה מוכרת לקצבה מזכה?

כל אחד מאיתנו יגיע מתישהו לגיל פרישה וזכה בכספי הפנסיה שהוא צבר במהלך החיים. ישנם שני סוגי קצבאות עיקריים וכדאי מאוד לדעת את ההבדלים ביניהן.

קצבה מוכרת היא קצבה שהמדינה מכירה בה כפטורה ממס ואילו קצבה מזכה היא קצבה שחיביים לשלם עליה מס. הנה כל ההבדלים וכל מה שצריך לדעת על קצבה מוכרת וקצבה מזכה.

 

קצבה מזכה

כולנו מכירים את הקצבה המזכה, לרוב היא הקצבה שתרכיב את מירב כספי הפנסיה שלנו הקצבה המזכה היא קצבה המורכבת מההכנסות שקיבלנו מהמעסיק שלנו במשך השנים וכן מהכספים שנצברו עבורנו בקופת הגמל (קרן פנסיה או ביטוח מנהלים).

הקצבה המזכה כשמה כן היא, מזכה אותנו בהטבות ממס ולכן היא עצמה חייבת במס כאשר אנו רוצים לפדות אותה. את הקצבה המזכה שצברנו ניתן לקבל החל מגיל 60, אם נחכה עם משיכת הכספים עד גיל הפרישה (62 לנשים ו-67 לגברים) נזכה לקבל את הטבות המס המפורטות בחוק.

קצבה מזכה

קצבה מוכרת

הקצבה המוכרת כשמה כן היא, מוכרת לצורך פטור ממס. גם אותה ניתן למשוך החל מגיל 60 והיא תהיה פטורה ממס החל מרגע המשיכה. הקצבה מורכבת מתשלומים פטורים ממס שהופקדו בקופות הגמל לאורך השנים. מכיוון שקצבה זו פטורה ממס מומלץ לדעת מה הן הדרכים ליצירת קצבה כזו ומה גובה הקצבה המוכרת האפשרית על פי חוק.

 

ככל שהשכר גבוה יותר כך הסיכוי גבוה יותר

ככל שהשכר שלכם גבוהה יותר כך יותר כדאי שתמשיכו לקרוא ותעמיקו בנושא הקצבה ה- קצבה מוכרת שכן הדבר יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. אם השכר שלכם עולה על גובה שכר מסוים או שההפקדה מהמעסיק עולה על סכום מסוים אתם תהיו זכאים להטבות מס.

כל שנה הסכומים מעט משתנים ולכן מומלץ להיות במעקב על הסכומים של השנה הרלוונטית אליכם. דרכים נוספות להשגת קצבה מוכרת הם: התחשבנות על חשבון הפיצויים, או ירושה שלא פודים עד גיל הפרישה – במידה וקיבלתם ירושה ואתם לא מושכים את הכספים עד גיל הפרישה תוכלו לקבל את הכספים כקצבה מוכרת ללא צורך בתשלום מס.

קצבה מזכה

ה-דרך: הפקדת כספים לקופת גמל להשקעה

אחת הדרכים הקלות ביותר למימוש היא הפקדת כספים לקופת גמל להשקעה. משרד האוצר בשנת 2016 אישר את מוצר החסכון הבא: כל אחד יכול להפקיד סכום בקופת גמל להשקעה ובמידה והוא לא ימשוך את הכספים עד גיל הפרישה אלו יהיו פטורים ממס.

הכספים נזילים בכל שלב למי שמעוניין למשוך, הסכום בשנת 2023 עומד על כ-76000 שקלים שבקלות יוכלו לקבל פטור ממס אם תבחרו במוצר זה.

 

סיכום

קצבה מוכרת היא קצבה שפטורה ממס בגיל הפרישה. מאוד מומלץ לדעת על ההבדלים בינה ובין קצבה מזכה וכן על הדרכים לייצר אותה על מנת לחסוך לעצמכם עשרות אלפי שקלים.

קצבה מזכה

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »