חיפוש

מהם השלבים לבניית פרגולות עץ בחצר הבית

הגיע הקיץ ואיתו החום הלוהט ישראל שלא מאפשר לשבת בחצר בנחת, הפתרון האידאלי לכך הוא פרגולה כמובן! אז מה הם הדברים המהותיים שצריך לדעת כדי שפרגולה תופיע בחצר ביתך? פרגולה בחצר הבית של הישראלי המצוי זו לא מילה גסה. עם השנים, הפרגולות הפכו לנפוצות יותר ויותר בעקבות למחסה שמספקות הן מהשמש והן מהגשם והרוח.

בנוסף להיבטים הפרקטיים, הפרגולות מהוות תוסף אסתטי משמעותי לבית. בכדי להקים פרגולה איכותית שעונה על כך הצרכים שלך, דרוש אמן העץ מקצועי שיודע את עבודתו. אך בכדי שאיש המקצוע ידע לעשות את עבודתו כראוי, חשוב להבין מהם הצרכים שהפרגולה שלך צריכה לשרת, כדי שהאמן יוכל לתכנן את בניית הפרגולה באופן המיטבי עבורך.

 

ייעוד הפרגולה

ראשית, לפני ביצוע התכנונים, יש להגדיר את יעודה המרכזי של הפרגולה בביתך. למשל, אם זו צריכה לשמש כמחסה מפני מזג אוויר קיצוני, תכנון הפרגולה צריך להתחשב בכך שזו אמורה להיות יציבה מאוד ועל כן יבנו תמיכות בהתאם. חלק מהאנשים בוחרים בפרגולה שתבנה למען מזג אוויר אך לא לוקחים בחשבון עד כמה זו תהיה חשופה לתנאי מזג אוויר אלו.

מדובר בתנאי שחשוב להתייחס אליו מכיוון שרמת החשיפה של הפרגולה תשפיע על סוג הבנייה שיבחר. לעומת זאת, אם הפרגולה מיועדת לנוי בלבד, אין חשיבות מכרעת ליציבות מרבית וישנו חופש פעולה גדול יותר בעיצובה.

 

נראות

לאחר שקבעת מהו ייעוד הפרגולה, יש להקדיש תשומת לב נפרדת לנראותה בחצר ביתך, גם אם זה לא ייעודה העיקרי. ישנם מספר פרמטרים חשובים הנוגעים לנראות הפרגולה בלבד. ראשית, מה יראה האדם שיושב בפרגולה לעומת מה יראה עובר אורח שמתבונן אל הפרגולה? אלו שתי שאלות שישפיעו על עיצובה של הפרגולה. שנית, המיקום שיקבע לפרגולה בהחלט ישפיע על הנראות שלה מכיוון שזה עלול לקבוע את חיבוריה לבית (במידה ואלו יהיו נחוצים).

 

סוג העץ

העץ הנפוץ ביותר כיום בשוק הישראלי הוא עץ האורן. הסיבות לכך שהוא זול מספיק למטרות שהוא משמש – עמידות מקסימלית ונוחות בעבודה. בניית פרגולה דורשת שימוש בעצים רבים וזו הסיבה שהשימוש בעצים יקרים הוא פחות נפוץ. עם זאת, ישנם עצים נוספים שניתן להשתמש בהם. לדוגמא, עץ גושני שמשרה מראה כפרי, עץ איפאה שמשרה מראה אותנטי וחם, עץ אשוח ועוד. עצים אלו נוחים לעבודה ואמידים גם כן, אך מחירים עולה משמעותית.

לסיכום, לבניית הפרגולה המושלמת דרוש תכנון מקדים אשר משלב את כלל צרכייך הפרקטיים והעיצוביים אשר ישתלבו ביחד עם התקציב הנדרש לך. היום מגוון האפשרויות להתקנת פרגולה הינו רחב – החל מבחירת איש המקצוע המתאים עד להתקנת הפרגולה באופן עצמאי. לכן, ניתן למצוא את האפשרות המיטבית עבורך בכדי שהתוצאה תהיה הפרגולה שאתה חפץ בה.

פרגולות עץ

 

 

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »