חיפוש

מהם הכללים הכי חשובים בתכנון בית חכם

בית חכם דורש תכנון. ניתן כמובן לבנותו תלאי על תלאי, ללא מסגרת תקציבית קבועה וללא חזון אודות כלל המערכת בבית, אך התוצאות יהיו גרועות ביחס לבית חכם מתוכנן שנבנה עם אופק באשר לכלל המערכת החכמה. לרוב, אף סך העלויות יהיו נמוכות יותר, כאשר נעשה תכנון ראוי מראש. להלן נכיר את הכללים החשובים בתכנון בית חכם, שיחסכו לכם כסף וכאב ראש.

 

מוצרים איכותיים

בשלב הראשון, עליכם לבחור את החברה ממנה תרכשו את מוצרי הבית החכם. קיימות מספר חברות טובות בשוק. עם זאת, חלקן גובות מחיר גבוה מידי ביחס לתמורה וחלקן גובות מחירים נמוכים עבור סחורה לא איכותית מספיק. אחת החברות הבודדות המציעות מוצרים איכותיים ובמחיר שווה לכל נפש היא חברת ITEAD עם ליין המוצרים SONOFF.

מפסק SONOFF למשל, הוא גם אחד מהאיכותיים ביותר וגם עלותו סבירה במיוחד ועומדת על כמה עשרות שקלים למפסק בלבד. כמו כן, החברה מציעה מגוון של למעלה מ-20 מפסקים, כאשר כל אחד מהם מותאם לרמת מתח אחרת. כך גם המתגים החכמים, הנורות החכמות, המצלמות ושאר מוצרי החברה. מכיוון שכך, אם אין לכם זמן לערוך סקר שוק מעמיק בין כל החברות, עשו לעצמכם טובה ובחרו בסונוף.

 

אלחוטי או קווי

ככלל, קיימות שתי מתודות עיקריות לבניית בית חכם – בית חכם קווי או בית חכם אלחוטי. המערכת הקווית עשויה להיות יציבה יותר, אך ליציבות מספר מחירים. ראשית, עלותה גבוהה מזו האלחוטית במידה ניכרת. הפער בין מערכת אלחוטית למערכת קווית בכל הבית, צפוי לעמוד על עשרות אלפי שקלים.

גם תיקונים במערכת הקווית מסובכים הרבה יותר מאלו של המערכת האלחוטית. בעוד שהמערכת הקווית כוללת חלקים רבים שרובם מוסתרים מתחת לרצפה או בתוך הקירות, המערכת האלחוטית מבוססת Wi-Fi וכוללת חלקים בודדים שרובם גלויים. מכיוון שכך, הסיכויים לתקלות בחד החלקים נמוכים יותר וגם אם יש תקלה, פשוט יותר לתקן אותה.

 

מערכת נוחה לתפעול

הבית החכם אמור לשרת אתכם ולהקל על התנהלותכם השוטפת בבית. מאחר שזוהי תכליתו, כל מערכת שתהיה מסורבלת ותדרוש תפעול שיכביד עליכם, היא לא כדאית. וודאו שהמערכת שאתם רוכשים מופעלת בקלות הן ממערכת השליטה המוצבת בבית והן מהיישומונים השונים בטלפון הנייד. כמו כן, רצוי שהמערכת תהיה מקושרת לעוזרות הקוליות של גוגל ושל אמזון.

 

ארון תקשורת

המוח והלב של הבית החכם מצויים בארון התקשורת שלו. מקמו את ארון החשמל רחוק מקירות בטון העלולים להאט את התקשורת האלחוטית. בנו ארון חשמל מרווח אליו תוכלו להכניס ראוטר, מודם וכל מכשיר אחר שיצטרך להיכנס לארון לשם שליטה במערכות החכמות. היו נכונים להשקיע בארון כל סכום שיידרש, שכן ללא מוח ולב המתפקדים כראוי, הגוף כולו יצלע.

 

לסיכום

כדי להפיק את המירב מהבית החכם שלכם, תכננו אותו מראש לפי הטיפים הבאים. כך, גם תהנו מהבית החכם וגם תחסכו משאבים ועוגמת נפש. בהצלחה!

בית חכם

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »