חיפוש

מהי העלות של החלפת דוד שמש ואילו סוגים קיימים?

החורף הגיע ויחד איתו תקלות בדודי שמש הופכות לבעיה שקשה לנו לחיות איתה. דוד שמש הוא כלי פשוט, אולם בחורף ההפעלה שלו דורשת מאיתנו בדרך כלל גם שימוש בחשמל. שינויי מזג האוויר הקיצוניים שאיתם דודי שמש נאלצים להתמודד עלולים לגרום להם לנזקים שונים, ובחלק מהמקרים הברירה היחידה היא החלפה של הדוד. כאן נספר לכם כמה זה הולך לעלות. 

 

דוד שמש

התקנה או החלפה של דוד שמש היא פעולה שיש צורך לבצע מידי פעם. בניגוד לתקלות אחרות, זוהי תקלה שהטיפול בה לא סובל דיחוי, ולכן אם אתם צריכים לבצע אותה, עליכם לעשות את זה כמה שיותר מהר. לאור זאת, חשוב שתדעו כמה זה הולך לעלות לכם.

מחמם מים

מה העלות של דוד חדש

עלות ההחלפה של דוד השמש נקבעת לפי שני פרמטרים. הפרמטר הראשון הוא נפח הדוד. דודים קטנים הם אלו שהנפח שלהם נע בין 80 ל150 ליטר, והם מתאימים למשחות קטנות או למי שלא משתמשים בכמות גדולה של מים חמים. כיום קיימים גם דודים גדולים יותר שהנפח שלהם הוא 200 ליטר. עבור דודים מהסוג הראשון עלות ההתקנה היא בין 1800 ל2500 ₪.

מנגד, דודים מהנפח הגדול יותר יעלו לכם בסביבות ה3000 ₪ כולל התקנה. נתונים נוספים שיכולים לייקר את עלות ההחלפה הם המיקום של הדוד, כיון שהתקנה של דוד שמש במקום מורכב תעלה לכם יותר כסף. בנוסף, אם יש מערכות מתקדמות יותר שאתם רוצים זה גם דבר שיעלה את עלות ההתקנה.

 

אלו סוגי דודים קיימים

דוד שמש רגיל הוא זה שפועל בעזרת קולטי חום, ובמקרה הצורך ניתן לחמם את המים שבו על ידי חשמל. אפשרות אחרת היא שימוש בדוד שעובד על גז, וחימום המים בו נחשב למהיר יותר מאשר במקרה של החשמל. סוג נוסף של דוד שמש הוא דוד מחליף חום שבשל דרך הפעולה שלו תופס פחות מקום מאשר הדודים הרגילים ולכן מתאים לשימוש היכן שאין הרבה מקום.

 

שמירה על דוד שמש

הדרך הנכונה לשמור על דוד שמש היא בשתי פעולות פשוטות. הדבר הראשון הוא לצמצם את שעות ההפעלה של המערכת החשמלית. הדליקו אותה כמה שיותר קרוב לשימוש וכבו אותה בהקדם. בנוסף, עלו לגג מידי פעם כדי לוודא שהקולטים של הדוד נקיים, שהסביבה של הצנרת היא ללא מפגעים ושהדוד עובד בצורה תקינה. איתור מוקדם של תקלות יחסוך לכם הרבה כאב ראש וכסף.

 

לסיכום

החלפה של דוד שמש היא פעולה שצריך לבצע ללא דיחוי, כיון שבלעדיה פשוט לא יהיה לכם מים חמים. כיום ישנם מספר סוגים של דודי שמש שנבדלים זה מזה בדרך שבה הם מחממים את המים. התקנה של דוד שמש אמורה לעלות לכם בין 1500 ל3000 ₪ תלוי כמובן בסוג הדוד שתבחרו.

דוד שמש

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »