חיפוש

מהי בדיקת SPT והאם צריך לעשות זאת לפני שיפוץ בבית

השכנים העתידיים שלנו החלו לאחרונה בהליך בנייה על הקרקעות שלצדנו. כידוע, מדובר בהליך שעשוי לקחת זמן, מפני שתחילה יש צורך לערוך בדיקות באדמה, לקבל אישורים ורק אז להתחיל בהליך הבנייה עצמו.

לא היה לנו ידע כלל בתחום, שכן, אנחנו רכשנו את הבית שלנו כפי שהוא ולא עברנו את הליך הבנייה. כדי להבין במה מדובר, יצאנו לבדוק מהי בדיקת SPT והאם עלינו לעשות אותה במידה ונחליט לערוך שיפוץ בבית? הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע.

 

איך הגענו לכל המידע הנוגע לבדיקת SPT?

כפי שכבר ידוע לכם מפסקת הפתיחה, אין לנו ידע כלל בכל הנוגע לבדיקת SPT. לא יצא לנו עד היום לבנות את הבית שלנו מ -0, כך שאנחנו נטולי ניסיון בנושא זה. כדי שנוכל להגיע למידע מהימן שיספק לנו (ולכם) את כל התשובות בנושא, יצאנו לפגוש גורמים שונים שיודעים דבר או שניים בנוגע להליך זה. אלו הם חלק מהגורמים שסייעו לנו באיסוף המידע:

  • אדריכלים
  • אנשים שבנו את הבית שלהם מ- 0 וערכו בדיקת SPT
  • קבלנים

 

אז מהי בדיקת SPT ?

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו כי בדיקת SPT היא כזו שמתבצעת לפני קידוחי SPT. קידוחים מסוג זה נעשים ברוב המקרים כחלק מהליך של קידוחי ניסיון. כאשר המטרה המרכזית של קידוחים אלו היא לבדוק את הקרקע באופן מעמיק ולבחון אילו תשתיות היא מסוגלת להכיל. שכן, לא פעם, יש מקומות שבהם מתגלה שמדובר באדמה שלא יכולה להכיל את התשתיות הדרושות.

 

חשיבות ביצוע בדיקת SPT  וקידוחים באמצעות חברה מקצועית

אם הופניתם לביצוע בדיקת וקידוח SPT, כדאי שתדעו שעליכם לבחור בחברה מקצועית שעליה לעמוד בפרמטרים הבאים:

  • להשתמש בכלים מקצועיים
  • להכשיר את עובדי החברה שלה בהכשרות בטיחות
  • לעבוד באופן יסודי
  • למסור תוצאות מדויקות ביותר

 

איך תוכלו להיות בטוחים שמדובר בחברה מומלצת ומקצועית?

שאלנו את השכנים שלנו שהסתייעו בחברות שביצעו עבורם את הקידוחים וגילינו שהם ערכו בירור מעמיק לפני שבחרו את החברה שביצעה את העבודות על האדמה שלהם. התברר לנו שהם לא הספקו בבירור עם חברים וקרובי משפחה שהסתייעו בעבר בחברות מסוג זה.

הם גם בדקו ברחבי הרשת את חוות הדעת שנכתבו על ידי גולשים על החברות הללו. רק לאחר שהם מצאו חברה בעלת מספר רב של המלצות, הם בחרו בה בביטחון רב

 

האם צריך לבצע את הבדיקה לפני שיפוץ הבית?

נאמר לנו שבדיקת SPT מתבצעת בעיקר לצורך פרויקט הבנייה ולקבלת היתרים, כך שנראה כי ברוב המקרים לא יהיה צורך לבצע אותה לפני הליך של שיפוץ הבית (אלא אם מדובר בעניין חריג). עד כאן המדריך שסייע לכם ולנו להבין מהי הבדיקה המדוברת, מאחלים לכם בנייה מהנה ובהצלחה.

קידוח SPT

אולי יעניין אותך גם

הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »