חיפוש

מדריך: איך ומתי כדאי להשתמש במשרד נייד

אחת לשנה, בחג הסוכות, המוני ישראלים מקימים מבנה נייד לשבעה ימים. הידעתם שבשנים האחרונות אחד הטרנדים הלוהטים ביותר במגזר העסקי בישראל הוא השימוש במבנים ניידים כמשרדים? במדריך זה נתאר בפניכם איך ומתי כדאי לשקול שימוש במשרד נייד, ולמה יש לשים לב בבחירת משרד נייד.

 

מהו מבנה נייד?

מבנה נייד הוא מבנה אשר ניתן להזיז אותו ממקום למקום. המבנה אינו נטוע בקרקע אלא מובל אל השטח המיועד עבורו ומוצב בתוכו בעזרת מנופים. בשנים האחרונות ישנה בישראל ובעולם מגמה ההולכת ותופסת תאוצה משנה לשנה, להשתמש במבנים ניידים במגוון רחב מאוד של יישומים, כולל עבור משרדים.

 

מהו משרד נייד?

משרד נייד הוא, כשמו כן הוא, מבנה נייד המשמש כמשרד. לצורך הכתבה, ישבנו עם נציגי חברת CONTAIN, חברה שמתמחה במכירה והשכרה של משרדים ניידים, מכולות ומבנים ניידים, כדי להבין את הצעדים שממליצים נציגי החברה לפני הרכישה ( למידע נוסף  >>> ) ולהלן התובנות.

 

מה אפשר לעשות עם משרד נייד?

שאלה נהדרת. הנה תשעת השימושים הנפוצים ביותר שעסקים עושים עם משרדים ניידים:

 

  • משרד ביתי

    בעידן הקורונה, המעבר לעבודה מהבית הוא אחת התופעות החברתיות הגדולות ביותר שקרו בארצות המערב. כחלק ממגמה זו, רבים בוחרים לרכוש מבנה נייד ולמקם אותו בחצר או בגינת ביתם, לאחר שהמבנה עבר כמובן הסבה למשרד ועוצב על פי טעמם.

 

  • משרד מכירות

    בימינו, כל חברת בנייה שמכבדת את עצמה ממקמת מבנה נייד באתר הבניה ומעצבת אותו כמשרד מכירות ודירה לדוגמה.

 

  • משרד זמני

    יש שלושה סוגים עיקריים של עסקים אשר משתמשים במבנה נייד כמשרד זמני:
    * חברות הפקה, המקיימות אירועים בטבע או בשטח פתוח
    * חברות הנמצאות בתהליכי מעבר של המשרדים וזקוקות לפתרון זמני במהלך המעבר (למשל,
    אם חוזה שכירות הסתיים וחייבים לפנות, אולם המשרדים החדשים עדיין אינם מוכנים)
    * חברות הנמצאות בגדילה מואצת, עובדים חדשים מגויסים כדי להתמודד עם עומס העבודה אולם המשרד לא מספיק גדול להכיל אותם, אז החברה מצמידה למשרדי הקבע שלה מבנה נייד לשכן בו את העובדים החדשים.

 

  • קליניקה לטיפולים

    החופש היצירתי במבנה נייד הוא כמעט בלתי מוגבל. אם חשקה נפשכם לפצוח בקריירה בתחום הטיפול, תוכלו לעצב את המבנה בחיפויי עץ או כל חומר אחר, לצבוע את קירות המבנה בצבעים רכים ולהפוך את המשרד הנייד שלכם לקליניקה מהחלומות.

 

  • גלריה אמנותית

    זה טרנד "לוהט" שהגיע מאירופה ותופס בישראל תאוצה. אמנים אוהבים את הניידות והיכולת לעצב את המבנה כאוות נפשם. החוויה של להיכנס למבנה נייד כדי לצרוך אמנות היא די מרגשת, אנחנו יכולים להגיד מניסיון.

 

  • צימר

    ענף התיירות הישראלי גילה גם הוא את היתרונות בשימוש ניידים ואפשר למצוא כיום בישראל מספר מבנים שהוסבו לצימרים מפנקים.

 

  • בוטקה לשומר

    ביתן שמירה זהו אחד השימושים הוותיקים ביותר במבנה נייד. ניתן למצוא ביתן כזה בכניסה למפעלים, למוסדות חינוך, לחניונים ועוד. הבוטקה הנפוץ ביותר בישראל הוא מבנה קטן יחסית, המיועד לשומר אחד ומאפשר ישיבה ועבודה על מחשב. אולם כדאי לדעת כי ישנם ביתני שמירה גדולים יותר המכילים מיטה, ציוד טכני, מיזוג אוויר ואף שירותים – הכל לפי הצרכים הספציפיים של השומר ושל המעסיק.

 

  • מבנה דואר

    רשויות מוניציפליות כיום שוקלות ולעתים אף מעדיפות למקם מבני דואר ניידים לשירות האוכלוסייה. זה שימושי בעיקר בזמנים בהם נדרש מענה מהיר בשכונה חדשה למשל, בה יש כבר דיירים אבל תשתיות הקבע אינן מוכנות עדיין. או כאשר הרשות רוצה לשמור את החופש לנייד את מבנה הדואר במקרה וישתנו הצרכים.

 

  • בית כנסת

    גם במקרה של בית כנסת, ישנן רשויות מוניציפליות המעדיפות להשתמש במבנים ניידים כבית תפילה. גם קהילות מתפללים שאין להן משכן קבע בוחרות לעתים לרכוש מבנה נייד ולהסב אותו לצרכיהם.

 

מה היתרונות של משרד נייד?

היתרונות המרכזיים של משרד נייד הם:

 

גמישות ומודולריות

המבנים הניידים באים בכל הגדלים והמידות, וכל שינוי במבנה נייד קל, מהיר וזול יותר משינוי מקביל במבנה קבע. וכמובן, היכולת להזיז את המשרד למקום חדש בלי הצורך "לעבור דירה" הוא יתרון משמעותי.

 

חיסכון כספי משמעותי

עלות הבניה של משרד נייד זולה בעשרות אחוזים מבניה של משרד קבע בגודל דומה.

 

חופש יצירתי ועיצובי

יותר קל וגם זול לעצב את המשרד כחפץ ליבכם ולהפוך אותו לכל מה שתרצו. לצד זאת, ראוי לציין כי בשנים האחרונות חלו שיפורים משמעותיים בשיטות הבנייה של מבנים ניידים, כך שכיום הם נהנים מאיכות בידוד, עמידות גבוהה ובלאי נמוך.

 

איך לבחור משרד נייד?

בבואכם לבחור משרד נייד, אנו ממליצים לשים לב במיוחד להיבטים הללו: לאילו צרכים ישמש המשרד? שימו לב לערוך מסמך אפיון הכולל את כל השימושים והצרכים שהמשרד חייב לענות עליהם, מבחינת גודל השטח, התשתיות הנדרשות וכיו"ב.

מה יהיה מיקום המשרד? האם לסוגיית המיקום ישנה השפעה על תכונות המשרד? לדוגמה, במקום חם מאוד או קר מאוד נדרשת היערכות תשתיתית אחרת, מבחינת בידוד ומיזוג אוויר.

מי ישתמש במשרד? אם אתם יודעים מראש במי מדובר, אנו ממליצים ככל שניתן להתאים עבורו את עיצוב פנים למבנה כך שחווית העבודה תהיה לו נעימה ככל האפשר. כפי שציינו לעיל, אחד היתרונות במשרד נייד הוא היכולת לעצב את המרחב הפנימי והחיצוני בחופש יצירתי שאין שני לו.

בבחירה של חברת בנייה, שימו לב לבחור בחברה ותיקה ומנוסה אשר כבר בנתה בהצלחה מספר רב של מבנים ומשרדים ניידים. צאו לסיור בשטח וראו מבנים שאותה חברה בנתה, שאלו את המשתמשים במבנים אודות החוויה שלהם. אמנם לא מדובר בהשקעה כספית המשתווה למבנה קבע, אולם בכל זאת מדובר בהשקעה נכבדת.

עיצוב פנים

אולי יעניין אותך גם

עיצוב פנים
3 סיבות להיעזר במעצבת פנים

עיצוב פנים היא עבודה יצירתית, שמעוגנת בידע ובכללים של יסודות העיצוב, כמו קומפוזיציה, פרופורציות, צבעים ותאורה. בנוסף, מעצבי פנים מיומנים ובעלי ניסיון מביאים איתם כישורים

קראו עוד »