חיפוש

למה כל אחד צריך שיהיה לו טוחן אשפה בבית?

מפחית סתימות, מצמצם ריחות ובלי רעש. אלה הן רק חלק מהסיבות שכל אחד מאיתנו צריך טוחן אשפה בבית. אביזר חשמלי שבעבר נתפס כמייצר סיוטים הפך כיום לאחד מאביזרי המטבח שעושים הפיכה בכל הנוגע למרחב הכיור והניקוז. כל זאת ועוד, מיד בכתבה

 

ניקוז ירוק יותר

כשנכתב בהתחלה שהוא מפחית סתימות, תיארנו רק את תופעת הלוואי בכל הנוגע לטחינת אשפה ופסולת בכיור. כל שארי הירקות אשר מושלכים לכיור ומגיעים לטוחן האשפה עוברים דרכו גריסה וטחינה כה דקה, שהם עוברים בפתחי ניקוז ופינוי קטנים במיוחד בדרך לניקוז המרכזי של הכיור. טחינה דקה זו מקלה על מערכות הניקוז המרכזיות של הרחוב ודהיינו עד לפתחי הביוב במתקני טיהור. בשנים האחרונות, טוחן אשפה מומלץ בכל חנות שנייה למוצרי ואביזרי מטבח.

 

בטיחות מעל הכל

בסרטים אמריקאים שונים ומשונים, מוצג טוחן האשפה כאביזר שנועד רק להקיז דם, לקטוע איברים ולהפטר מראיות מפלילות. למעשה, שימושו תמיד היה הפוך בתכלית ממה שמוצג, עד כדי כך שהגיע הזמן לעשות תיקון. טוחן האשפה הוא בטיחותי במיוחד. ניתן להתקין את כפתור ההפעלה של הטוחן הרחק משטח הכיור וכך גם להרחיק את הפעלתו מידיי ילדים וילדות. בנוסף לכך, פתח הניקוז שלו בנוי בצורה שמקשה מאוד על סף הבלתי אפשרית למעבר גפיים ואצבעות.

 

מבודד רעש

נחזור שוב ליח"צ השלילי שממנו סבל טוחן האשפה בניקוז הכיור לאורך השנים. הכלי האימתני, שלרוב יהיה מצויד בלפחות כ"ס אחד הוצג כאביזר חשמלי שרועש כמו מכסחת דשא ואפילו הרסני יותר ממנה. צר לנו לאכזב את כל מי שנאחז בסטיגמות, אך טוחני אשפה מודרניים מיוצרים עם אמצעי בידוד רעש ומותקנים ומודבקים בציוות קבוע לחומרי איטום מים ואיטום רעש.

 

סביבה ירוקה יותר

אחרי שדיברנו על מערכות ניקוז בריאות יותר והיפטרות קלה ומקלה יותר מפסולת ושארי ירקות, זה הזמן לדבר על המעטפת של הזבל שלנו. טוחן אשפה מוריד באופן משמעותי את כמות האשפה שאני צוברים בפח האשפה שלנו. בגלל שכל  פסולת מזון יכולה להיות מושלכת אליו, השימוש בשקיות פלסטיק יורד בצורה משמעותית. בין אם נרצה ובין אם לא, טוחן אשפה הוא לא רק כלי לשימור הניקיון וההיגיינה במטבח, הוא גם משליך באופן ישיר על צריכת הפלסטיק שלנו ומסייע להוריד בהיקף הזיהום שמשקי בית מייצרים.

 

רגע לפני שמסיימים

שלא תטעו, טוחן אשפה לא פוטר אותנו מלהיות מודעים יותר לאיכות הסביבה ולאופן שבו אנו מנהלים את משק הבית שלנו. אך אין ספק, שכלי זה מסייע לנו מאוד. פירוק מהיר של פסולת מזון וסילוקו דרך ניקוז המים פותח לנו דלת למגוון אפשרויות שמצמצמות את השימוש שלנו בפלסטיק. למה כל אחד צריך טוחן אשפה בבית? כל מילה מיותרת.

פסולת

 

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »