חיפוש

למה חשוב לבקש המלצות לפני עבודה של שיפוצניק בבית

אם חשבתם ששיפוצים זה עניין של כמה ימים וזהו, טעות גדולה בידיכם. בדרך כלל שיפוצים מתבררים כסיפור גדול בהרבה מזה שעליו חושבים כאשר מתחילים אותם. לעיתים זה בשל גילוי בעיות חדשות אשר דורשות פתרון, ולעיתים פשוט בשל בחירה לא טובה של קבלן השיפוצים. זאת הסיבה שבחירת קבלן שיפוצים מתאים ואמין, יכולה להוריד לכם כבר הרבה מהראש.

 

מה עושה בכלל השיפוצניק?

השיפוצניק לעיתים יעבוד רק על אזור ספציפי של הבית, או יפתור בעיה מסוימת, ולעיתים יערוך שיפוץ כללי, כולל חידוש אזורים קיימים, והוספת דברים חדשים. כמובן שההחלטה לגבי היקף, וסוג עבודתו, נתונה לבעל הדירה. אחד הדברים החשובים, עוד לפני איתור קבלן שיפוצים מתאים, הוא להגדיר בדיוק איזה אזורים רוצים לשפץ, ומה רוצים שהשיפוץ בדיוק יכלול. דיוק ומיקוד בהחלטה זו, יחסוך כאב ראש בעתיד, ויסייע מאוד גם בשלב הבא – בחירת קבלן השיפוצים,  שיפוצניק מומלץ.

 

למה כדאי להתייעץ על העבודה בכלל?

לפני השיפוץ כדאי מאוד להתייעץ עם גורמי מקצוע שונים, על מנת להבין בכלל מה נדרש לשפץ, וזה עוד לפני קבלת ההחלטה את מי לוקחים שיבצע את העבודה. חשמלאי, נגר, אינסטלטור, יכולים לבדוק לכם חלקים בבית, כמו ארונות מטבח, תאורה ושקעים לחשמל, וצנרת, ולחוות את דעתם בנוגע לצורך בשיפוץ. שיפוץ כזה כאמור, יכול להיות רק תיקון חלקי או החלפת חלק מסוים, ויכול להיות ממש בניית אזור חדש, תוספת יחידת דיור, קומה, או חדר שירותים, ומטבח חדש. הכל בהתאם לצורך, ומצב הבית. למשל, בתים שעברו עליהם כמה שנים, ידרשו שיפוץ לצורך תחזוקתם וחידושם.

 

אז איזה המלצות לבקש?

לאחר שהוגדר תחום השיפוץ המיוחל, יש למצוא שיפוצניק מומלץ. ניתן לראות שבשנים האחרונות, ישנם הרבה סיפורים רעים על קבלני שיפוצים. בין השאר, כאלה שאינם אמינם, שהותירו את הלקוח עם בעיות, דרשו תיקונים לשיפוץ, או סתם כאלה יקרים במיוחד שהתמורה עבור עבודתם אינה שווה את הכסף שהושקע בהם. זאת הסיבה שמלבד המלצות כלליות מבעלי מקצוע ביחס לאופי העבודה, מומלץ לחפש גם המלצות לקבלני שיפוצים מומלצים. הדרך להגיע לשיפוצניק אמין ואחראי, כמו גם מוסכניק כזה, היא "מפה לאוזן", חברים של חברים שעוסקים במקצוע, או שממליצים בעצמם לאחר ניסיון.

 

למה לא פשוט לשכור מישהו?

שיפוצים הם עסק יקר, ניסיון לחפש את הזול ביותר, או הניסיון לחסוך בזמן חיפושים אחר אחד כזה, לא שווים את ההפסד. שכירת מישהו "על עיוור", וללא המלצות לגבי טיב עבודתו, יכולה לגרום לקבל עבודה לא מושלמת, דרך מישהו שיתברר כלא רציני מספיק, או אפילו ליפול בפח ולעבוד עם רמאי.

לסיכום, מומלץ מאוד לפני תחילת השיפוץ לברר ולחפש המלצות בנוגע לאופי השיפוץ ומה הצרכים המדויקים, ולאחר מכן גם לקבל חוות דעת עבור עבודות השיפוצניקים השונים, מלבד הצעת המחיר אותה הם מגישים. רק כך, תקבלו את העבודה האמינה ביותר, בעלת התמורה הגבוהה ביותר.

פועל צובעה

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »