חיפוש

למה חייבים ממונה בטיחות בבניית בית

סביבת עבודה בטוחה זה הדבר הכי חשוב שיכול להיות, בייחוד במקומות עבודה בהם נחשפים לרמת סיכון גבוהה במיוחד.

סביבת העבודה המסוכנת ביותר, בה נחשפים למצבים שעשויים לסכן חיים, הינה אתרי הבנייה.

בניית בית מצריכה עיסוק בחשמל, בחומרים קשיחים ומסוכנים וכן בנשיאה לגובה. אם אנחנו רוצים  לוודא שכל התהליכים שמתבצעים כחלק מהבנייה הם בטיחותיים, ושאין כל ליקוי או סכנה בבנייה, חייבים למנות מישהו שיהיה לממונה בטיחות במהלך הבנייה. ככל שמקפידים על הבטיחות, כך מבטיחים שהבית יהיה מקום בטוח למחייה ולמגורים, ושהעובדים שמשתתפים בתהליך הבנייה לא נחשפים לסכנת חיים.

 

בטיחות בעת בניית בית

כאשר בונים בית, אתר הבנייה הופך להיות מאגר של סכנות פוטנציאליות. הרבה מהפועלים שנוטלים חלק במלאכה עלולים להיחשף לסיכונים, זאת לאור מזג אוויר קיצוני או ליקויים בבנייה. ממונה בטיחות יידע לומר כיצד כדאי לפעול במצבי קיצון, איך להימנע מלכתחילה ממצבים בהם נקלעים לסכנה וכיצד מקפידים בשוטף על בטיחות.

כאשר מקפידים על בטיחות באתר בנייה, מעבר להבטחת ביטחון העובדים, מבטיחים גם כן את קבלת האישורים העתידיים שיידרשו לטובת המשך הבנייה. האישורים מאפשרים קיום תהליך בנייה שוטף ויעיל, ללא הפתעות מיותרות שעלולות לעכב את הבנייה.

 

איך הופכים בניית בית לעסק בטוח יותר?

התשובה לכך היא די פשוטה- ממונה בטיחות בעבודה. כללי הבטיחות הינם כללים קבועים בחוק, ומי שלא מקפיד לפעול לפיהם נחשב לפורע חוק. העונש על עבירה על החוקים האלו יכול להיות קנסות כבדים, הטלת איסור על המשך בנייה ובמקרים קיצוניים גם עונש מאסר. כדי להימנע ממצב שכזה, ממנים את ממונה הבטיחות, אשר תפקידו הוא לוודא שכולם מקפידים לפעול על פי תקנות וחוקי הבטיחות. כאשר יש עין מבקרת, הפרויקט כולו ייחשב לבטוח יותר למחיה ולמגורים, ולא תחששו מלשכן בבית אנשים.

 

האם צריך ממונה בטיחות בבית פרטי?

בית פרטי, כמו בניין מגורים, זקוק לתוכנית בנייה הכוללת פועלים ובעלי מלאכה רבים. המשמעות היא שגם זה ייחשב לאתר בנייה, בו עובדים מתעסקים עם חשמל ושאר חומרים מסוכנים, מטפסים על סולמות, משתמשים במכונות ובמנופים וכו'. לכן, גם כאשר בונים בבית פרטי צריך למנות ממונה בטיחות.

 

ממנה הממונה- האחראי למנות גורם בטיחות

מי שאחראי על מינוי ממונה הבטיחות הוא הקבלן שאמון על הפרויקט. מהרגע שהקבלן מטיל את האחריות על אותו ממונה בטיחות, הוא זה שצריך לפקח על כל הנעשה באתר הבנייה. כחלק מהפיקוח, הוא בודק שהעבודות מתקיימות בהתאם להוראות הבטיחות, מוודא שהמכשירים שנמצאים בשטח עומדים בתקן, מקפיד על כך שהעובדים מתודרכים בתחומי בעיסוק השונים שלהם ומכין תיק בטיחות. ברמת העיקרון, הקבלן לא צריך לפקח על ממונה הבטיחות, אולם תמיד חשוב שתהיה בקרה כלשהי של הגורם הממונה על הנעשה בשטח הבנייה.

 

מנהל עבודה

אולי יעניין אותך גם