חיפוש

לא כל דיור מוגן מתאים לכל דייר – 5 טיפים לבחירת דיור מוגן

אין ספק שמעבר לדיור מוגן עלול להיות צעד מפחיד ומאיים – גם עבור הדייר הנכנס וגם עבור בני משפחתו, אך חשוב לזכור כי בדיור המוגן נמצאים לרוב מבוגרים בתפקוד גבוה אשר מתעניינים בחיי חברה עשירים, פעילויות וסיוע בפעולות בסיסיות כגון ניקיון ובישול. אז איך מקדמים מעבר לדיור מוגן בצורה הנכונה? על מה כדאי לשים דגש? המשיכו לקרוא.

 

התאמה למצב האישי

דגש חשוב ביותר הנו לשים לב שאנו בוחרים דיור מוגן המותאם לדייר. קיים מגוון רחב של דיורים מוגנים ובתי אבות ויש צורך להתאימם בין רמת התפקוד לסוג האכלוס. כלומר, במידה והתפקוד נמוך יחסית ויש צורך בהשגחה ועזרה קבועה, מומלץ לגשת לבתי אבות ולא לדיור המוגן.

 

אבל מה אם יש צורך בעזרה מסוימת?

כמובן שחשוב לוודא טרם הכניסה לדיור מוגן חדש מה הם הפתרונות הטיפוליים המוצעים במקום. ייתכן כי הדייר הנכנס הנו אדם עצמאי ומתפקד היטב אך בכל זאת קיים קושי קטן בביצוע מטלות מסוימות, או לחילופין, צורך בהקפדה על לקיחת תרופות מסוימות קבועות אך לא בטיפול רפואי צמוד. על כן חשוב לוודא טרם הכניסה כי יהיה מי שידאג ליקרכם במקום.

 

תחושה וחיבור למקום

המלצה נוספת חשובה מאד הנה החיבור של הדייר הנכנס לדיור המוגן הפוטנציאלי, חשוב למצוא דיור מוגן מותאם לקוח, משמע, לפני שאתם רותמים את העגלה לסוסים – מוכרים את הדירה או משריינים ליקרכם חדר במקום שנראה לכם מושלם, קחו אותו אתכם, תנו לו להתרשם מהמקום, מהאוכלוסיה והחוגים המוצעים. חיבור למקום, לצוות ולדיירים יעשה הבדל משמעותי בתחושת הדייר הנכנס.

 

אל תתביישו מדובר בהחלטה חשובה

במהלך הסיור שלכם, שימו לב לעיצוב הדיור המוגן, אל תחששו לשאול על התפריט – מה אוכלים, מתי ומה קורה במידה והאדם היקר שעומד להכנס לשם רעב מעבר לשעות חדר האוכל. בדקו בקפידה את חלל החדר הפרטי, השירותים והמקלחות, בדקו את רמת ההיגיינה ועברו על רשימת החוגים. הדברים הללו עלולים לשנות את תפיסת המציאות של הדייר הנכנס, אוכל טוב, חוויות וניקיון בהחלט משפיעים על הרצון להתגורר במקום.

 

מיקום

כמובן שאם מדובר בדיור מוגן יוצא מגדר הרגיל אשר הדייר מרגיש בו נוח ומרוצה, לעיתים אין ברירה; אך תמיד טוב שהדיור המוגן בו נמצא יקירכם ימצא במרחק סביר מהבית ויהיה נגיש לתחבורה ציבורית, זאת גם על מנת להנגיש את הביקורים והמפגשים וגם כמובן, במידה וקורה משהו הדורש הגעה מיידית שלכם למקום תוכלו להגיע בזריזות ובקלות.

 

לא כל דיור מוגן יתאים

אז כפי שאמרנו, לא כל דיור מוגן יתאים וזה בסדר גמור! לכן יש למצוא דיור מוגן מותאם לקוח. תנו לאדם העומד להתגורר במקום לבחור את המקום בו הוא מרגיש הכי בנוח ומרוצה. אל תחששו לשאול שאלות ״לא נעימות״ בסופו של דבר, מדובר בטובת יקירכם וזה מעל הכל. בהצלחה!

חדר שינה

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »