חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על הנדסת קרקע!

הנדסת קרקע הינה עניין חשוב שנוגע לתחומים רבים בחיינו, מבלי שאנחנו מודעים לכך. לפני כמה ימים נחשפנו למידע מרתק שקשר לנושא זה והחלטנו להעלות את המודעות אליו. לכן, כתבנו מספר מדריכים שיציגו את הנדסת הקרקע מקרוב. מדריך זה, הראשון במספר, יציג בפניכם את המידע הבסיסי שיאפשר לנו להעמיק בנושא עוד יותר, ככל שהזמן יחלוף. הישארו כאן ותגלו את הפרטים החשובים שאסור לכם לפספס בהקשר זה.

 

מהי הנדסת קרקע?

הנסת קרקע היא שם כולל לתחום שכולל תתי תחומים שנוגעים להתנהלות עם קרקעות. רוב התחומים הללו נוגעים בסופו של דבר לאינטראקציה שבאה לידי ביטוי בין מבנים מסוגים שונים לבין הקרקע שעליה הם צפויים להיבנות. נהוג לבצע הליכים שונים של הנדסת קרקע בעת ביצוע עבודות הבנייה הבאות:

  • כבישים
  • מחצבות
  • גשרים
  • עוגנים
  • מבני משרדים
  • מגדלי מגורים
  • מבני תעשייה ועוד

 

בשורות הבאות נציג בפניכם את הליכי הנדסת הקרקע שמתבצעים באופן תדיר בישראל וברחבי העולם.

מהי הנדסת קרקע

הנדסת קרקע למטרת ביסוס מבנים

עכשיו אתם יודעים מהי הנדסת קרקע, כך שנוכל להרחיב אודות הנדסת קרקע שמבוצעת כדי לבסס מבנים מסוגים שונים. נציין שנהוג לחלק את הביסוס  ל – 2 חלקים:

  1. ביסוס רדוד
  2. ביסוס עמוק

 

הביסוס הרדוד מתבצע תוך מגעים על פלטות שמונחות על התשתית. הביסוס העמוק, כשמו כן הוא, בא לידי ביטוי בעבודות קרקע עמוקות עוד יותר והוא נחשב לחזק וקשיח יותר.

 

מי מסייע בעבודות הנדסת הקרקע?

יש שורה ארוכה של בעלי מקצוע שלוקחים חלק בעבודות הנדסת הקרקע. אנחנו בחרנו להתעכב על תפקידו של יועץ הקרקע שיש לו תפקיד חשוב מאוד בהליכים הראשוניים של הבניה. שכן, הוא מגיע למקום שבו צפויה להתרחש הבנייה, במטרה לאבחן את סוג הקרקע ולראות אם זו מתאימה לעבודות הבניה שמתוכננות במקום.

נסביר שיש מקרים שבהם מתגלה שהקרקע הנבחרת אינה מתאימה לבנייה שתוכננה מראש. כך שבעצם, יועץ הקרקע ממליץ לבדוק מיקום אחר עם קרקע שתימצא כמתאימה להליך.

 

תחומי האחריות של יועץ הקרקע

ליועץ הקרקע יש תחומי אחריות רבים. בתור התחלה, הוא צריך לאסוף נתונים ולנתח אותם באופן מעמיק. לאחר מכן, עליו לקבוע את סוג ביסוס המבנה. מדובר בהחלטה לגבי היסודות שצריכים להיות בקרקע שנבדקת. ההליך לא מסתיים כאן, משום שיועץ הקרקע יתבקש למסור בסופו של דבר דו"ח שיציג את כל המסקנות, הנתונים והפתרונות ההנדסיים.

 

לסיום

הנדסת קרקע הינה תחום מרתק שנמצא מסביבנו מבלי שאנחנו מודעים לכך. מדריך זה הציג בפניכם את המידע הבסיסי שנוגע לתחום זה, כדי שתוכלו לדעת במה מדובר. במדריכים הבאים נעמיק בנושא עוד יותר ונציג את הבדיקות השונות שמתבצעות בשטח, המכשור המתקדם שבו משתמשים ובעלי המקצוע שבודקים כל צעד ושעל, כדי שאנחנו נוכל להסתובב באזורים אלו בבטחה.

תחומי האחריות של יועץ הקרקע

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »