חיפוש

כיצד להפיק תועלת מהתחדשות עירונית מבלי להפסיד כסף?

כיום שיחת היום היא על התחדשות עירונית המתרחשת בעיר שלכם. אנשים רבים כן מצליחים להרוויח מתמ״א 38 וגם צפוי להימשך.

האם באמת ניתן להפיק מכך תועלת? והאם ניתן להרוויח כסף במקום להפסיד כסף?

 

פוטנציאל השבחה

דירות רבות שמיועדות לתמ״א 38, בין אם מדובר על דירות הריסה ובין דירות חיזוק, יש פוטנציאל השבחה לא מבוטל. אם אתם רוכשים דירה בגודל מסוים, באזור שיש לו ביקוש גדול כמו תל אביב למשל, ממש בתוך מעט שנים מקבלים במסגרת התמ״א תוספת של 20 מטר ואם יתמזל מזלכם גם מרפסת שמש נחמדה וחניה.

אם נעשה חישוב, נחזור לסכום שבו קנינו את הדירה המקורית. אם למשל מדובר על דירה בתל אביב והדירה הזו עלתה לנו 35 אלף שקל למ״ר, הלוא אחרי תמ״א קיבלנו דירה גדולה יותר. אם נעשה חשבון פשוט עוד 20 מטר, יהיה מדובר על תוספת של ערך 700 אלף שקלים.

פוטנציאל ההשבחה של תמ״א 38 או של התחדשות עירונית אינה נמדדת רק בתוספת שטחים, בנוסף לעלייה למחיר הכנס לפי המחיר של מ״ר, וגם בעקבות שנוסף תוספת אל השטח, כך ערך הנכס עולה מסגרת התחדשות העירונית.

 

כל מ״ר שווה יותר

לעיתים כאשר יש פרויקט שעובר שדרוג וחידוש, הבניין הישן מעודכן להיות בניין חדש שכולל בתוכו בדרך כלל שיפוץ ותוספת של מעלית וגם לעיתים שטחים ציבוריים נוספים. למעשה זו הדרך שבה כל מ״ר שווה הרבה יותר כסך. שווי של מ״ר יהיה לדוגמא מעל 45 אלף שקלים וזה מעלה את המחיר הכולל.

למשל דירה שגודלה הוא 85 מ״ר תושבח ב-850 אלף שקלים וזה עשוי להיות אפילו משמעותי בהרבה יותר. כל זאת תודות להעלאת הערך למ״ר. תוספה של 20 מ״ר משמעה שבהינתן מחיר של 20 מ״ר וזו תוספת של ערך 900 אלף שקלים. כך מסתכם רווח של כ1.75 מיליון שקלים על עלות הדירה שהמחיר המקורי שלה היא כ-3 מיליון שקלים אם גודלה 85 מטר על 35 אלף מ״ר.

 

פוטנציאל לתמ״א 38 או התחדשות עירונית

בין אם מדובר בהריסה, בנייה וחיזוק בעיקר באזורים המבוקשים ביותר, עשויה להיות השקעה אטרקטיבית מאוד. כך התשואות יהיו גבוהות יותר באזורים שהם מבוקשים יותר. למשל, אחת הערים המבוקשות ביותר היא תל אביב, שיש לה ביקוש אדיר להתחדשות עירונית, דבר זה מעלה באופן דרמטי את המחירים.

 

לסיכום

למעשה, יש לכם אופציה להרוויח כסף מהתחדשות עירונית ולא להסתפק בלא להפסיד כסף. לדירות שמיועדות לתמ״א 38 או התחדשות עירונית יש פוטנציאל השבחה גבוהה. בעיקר אם התחדשות הדירה או תמ״א 38 מתבצעים באזורים שהם מאוד מבוקשים ופופולריים כמו תל אביב למשל. לכן התשובה היא ברורה, היום כן ניתן להרוויח כסף מהתחדשות עירונית אם תפעלו בצורה נכונה ונדע להשקיע בדירה בזמן הנכון.

 

עיר מפותחת

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »