חיפוש

3 יתרונות בחינוך מונטסרי

בשנים האחרונות אנו שומעים על עלייה משמעותית במספר המסגרות המונטסוריות שנפתחות ברחבי הארץ. עובדה זו גרמה לנו לבדוק את העניין באופן מעמיק ולבחון מה עומד מאחורי החינוך המונטסורי, למה רבים בוחרים בו ומה היתרונות שלו? במדריכים קודמים ענינו על 2 השאלות הראשונות ובמדריך זה אנו נתמקד ביתרונות

 

תכירו את המומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

אם קראתם את המדריכים הקודמים שכתבנו בסדרה, אתם וודאי יודעים כי אנו פונים אל יודעי דבר בתחום המונטסורי ומבררים איתם את כל הפרטים החשובים בנושא. הפעם יצאנו לפגוש הורים שמחנכים את הילדים שלהם בחינוך מיוחד זה. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט בקבוצות פייסבוק שעוסקות בחינוך מונטסורי. לשמחתנו, פנו אלינו מעל ל – 100 הורים שציינו שיש להם הרבה יתרונות שישמחו להציג בפנינו. לאחר שהם ענו על הסקר, גילינו כי ישנם 3 יתרונות שחזרו על עצמם מספר רב של פעמים והם אלו שיוצגו בפניכם ממש עכשיו.

 

יתרון מספר 1 בחינוך מונטסורי

אי אפשר לדבר עם מונטסורי ולא להציג את היתרון המובהק שכל הורה יכול לציין בפניכם גם מתוך שינה עמוקה. מדובר כמובן בעצמאות של הילד. השיטה החינוכית הזו מאפשרת לילד לפתח עצמאות מגיל צעיר. זו הסיבה שהורים רבים פונים אל חנויות ריהוט מיוחדות כמו למשל מה טוב לי מונטסורי ומבצעים דרכם הזמנה של רהיטים שמותאמים לילדים ומאפשרים להם להתנהל באופן עצמאי בבית ובכלל. הנה רשימה של רהיטים שנחשבים לחלק בלתי נפרד משיטת חינוך זו:

  • שידה מנטסורית
  • ארון התארגנות
  • מגדל למידה

 

יתרון מספר 2 בחינוך מונטסורי

היתרון ה – 2 נוגע לביטחון אישי של הילד. ברגע שהילד נמצא בסביבה מונטסורית, הוא יכול להרגיש מאוד בטוח שכן, הסביבה מקנה לו רוגע. שכן, הסביבה המונטסורית הינה מינימלית. היא כזו שמפחיתה בגירויים, צבעים ורעש. כך שהיא מאפשרת לילד להיות בתוכה בשלווה.

 

יתרון מספר 3 בחינוך מונטסורי

היתרון ה – 3 לחינוך המונטסורי נוגע דווקא להורים. שכן, אלו שמחנכים את הילדים שלהם בשיטה זו יכולים לקבל המון מהילדים שלהם כשיגדלו. הורה למשל שמקנה לילד שלו עצמאות בתחום ההלבשה, המטבח והמשחק, יוכל לראות שככל שהילד גדל, הוא לא יחפש אחר מבוגר בסביבתו. שכן, הוא יוכל לבצע פעולות פשוטות (שעשויות להיות מרוכבות עבור ילדים אחרים) באופן עצמאי מבלי לבקש עזרה חיצונית. הורים רבים ציינו כי הם יכולים לשבת על כוס קפה בשעות הבוקר, בזמן שהילדים שלהם מעסיקים את עצמם עד זמן ההתארגנות.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שסוף – סוף עשה לנו סדר בכל הנוגע ליתרונות של החינוך המונטסורי. כעת, כשיש לנו את כל המידע בנושא, אנו יכולים להבין מדוע הורים רבים בוחרים לדגול בשיטה זו. אנו מאחלים לכם, קוראים יקרים, שתשכילו גם אתם ליישם את השיטה ולקצור את הפירות שלה.

תלמידים

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »