חיפוש

4 יתרונות בבחירת שטיח PVC לבית

עיצוב הבית היא תמיד משימה לא פשוטה. היכולת לשלב אלמנטים אומנותיים יפים, אשר יתאימו לרהיטים ולצבע הקירות היא תמיד מורכבת. אחד מהפריטים שתמיד יכולים לשפר את עיצוב הבית, ולהיות החלק האומנותי בו הוא שטיח. אולם, לשם כך לא צריך שטיח רגיל מבד, אלא אפשר, ואולי אפילו מומלץ דווקא שטיח מPVC.

 

שטיח

משטח הבד המוכר, המכונה 'שטיח', מעטר בתים של אנשים כבר אלפי שנים. עוד מימי העת העתיקה החלו לשזור שטיחים, בעיקר בארצות המזרח, והכניסו אותם לארמונות ומקדשים. עם השנים, החלו השטיחים להיכנס אף לבתים פרטיים, וכיום הם פריט נפוץ ביותר, ומעצבים רבים משתמשים בהם על מנת להוסיף אלמנטים עיצוביים לחלילים שונים בבית.

 

שטיח PVC

בנוסף, עם התפתחות הטכנולוגיה, החלט לצוץ בעולם התעשייה חומרים חדשים, בהם גם הPVC. הPVC, או בעברית פוליוויניל כלוריד, הוא חומר פלסטי סינטטי, המשמש לחומר גלם בדברים ובתחומים רבים. הPVC ידוע בגמישותו היחסית יחד עם עמידותו הגבוהה. תכונות אלו גרמו לו להיות אחד החומרים הפלסטיים השימושיים ביותר כיום בעולם.

תכונות אלו של הPVC הובילו לייצור של מוצר חדש – שטיח PVC. שטיחים אלו הפכו בשנים האחרונות לנפוצים יותר ויותר, ומהווים חלק ניכר משוק השטיחים היום בעולם. לשטיחי הPVC ישנם כמה יתרונות ברורים, אשר גרמו להם להיות נפוצים כל כך.

 

עמידות וניקיון

הייתרון המרכזי והברור ביותר שיש לשטיח PVC על פני שטיחי בד מסורתיים הוא העמידות שלהם ואפשרות הניקוי היחסית פשוטה שלהם. שטיחי בד הם מוצר רגיש ועדין מאוד, ואילו שטיחי PVC הם מוצרים עמידים מאוד, וניתנים לניקוי באופן פשוט ביותר, בניגוד, כאמור, לשטיחי בד. הסיוט הגדול ביותר של מי שיש לו שטיח בבית, הוא שיישפך עליו כוס של קפה או דבר דומה, ואילו במקרה של שטיחי PVC זוהי בעיה שנפטרת בקלות על ידי מגבון בלבד.

 

עיצובים מגוונים

בנוסף לעמידות של שטיחי הPVC, ייתרון נוסף שיש להם הוא הגיוון האין סופי שניתן לעצב אותם. בגלל שמדובר על חומר סינטטי, האפשרויות השונות בהם ניתן לעצב את שטיחי הPVC כמעט לא נגמרות. יתרה מזאת, הגמישות של החומר יכול להפוך אותו לדינמי גם לאחר העיצוב הראשוני. אם נמאס לך מסגנון עיצוב מסוים, לא תמיד צריך לקנות שטיח חדש, מפני שפעמים רבות ניתן לשנות ולעצב מחדש את השטיח הקיים.

 

מחיר

יתרון נוסף, ולא מבוטל כלל, שיש לשטיחי הPVC הוא, כמובן, המחיר שלהם. בעקבות העובדה שPVC הוא חומר כל כך נפוץ בתעשייה, המחיר שלו זול בהרבה ביחד למחירי הבד שמצריכים שטיחי הבד. זאת בנוסף לעבודה הרבה שיש ביצירת שטיח בד, לעומת הקלות בה מייצרים שטיחי PVC. ניתן לסכם ולהגיד שלשטיחי PVC ישנם ארבעה יתרונות ברורים על שטיחי בד, העמידות, הניקיון, העיצוב, והמחיר.

שטיח מגוגל

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »